کد خبر: ۸۸۹۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

ژاوی: در پایان فصل از بارسلونا جدا می‌شوم

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پس از تحمل انتقادات فراوان به خاطر ناکامی‌های متوالی، سرانجام تصمیم به ترک این باشگاه گرفت.
ژاوی: در پایان فصل از بارسلونا جدا می‌شوم
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال باخت خانگی ۵ بر ۳ شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال بارسلونا مقابل ویارئال در هفته بیست‌و‌دوم لالیگا، سایت رسمی این باشگاه، با انعکاس اظهارات سرمربی تیم، ژاوی هرناندس در نشست خبری پس از بازی، به نوعی تأیید کرد که این آخرین فصل حضور کاپیتان پیشین آبی‌و‌اناری‌ها روی نیمکت قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول اسپانیاست.

ژاوی در نشست خبری پس از بازی که برخلاف انتظار، همسرش هم در آن حضور پیدا کرده بود، به خبرنگاران گفت: قبل از اینکه سؤالات‌تان را بپرسید، می‌خواهم اعلام کنم که ۳۰ ژوئن، آخرین روز کاری من به‌عنوان سرمربی بارسلونا خواهد بود و من دیگر به مربیگری در این تیم ادامه نخواهم داد. این تصمیمی است که من بعد از مشورت با رافا یوسته (یکی از مدیران باشگاه) اتخاذ کرده‌ام. وضعیت فعلی باشگاه طوری است که بدون شک نیاز به تغییر دارد و خودم به‌عنوان یک بارسایی این را درک می‌کنم.

سرمربی کاتالان‌ها ادامه داد: من دیگر نمی‌توانم ادامه دهم. به نظرم باشگاه نیاز به تغییر دارد. به‌عنوان یک بارسایی و کسی که صلاح بازیکنان را می‌خواهد، فکر می‌کنم که این تغییر می‌تواند منجر به آن شود که آن‌ها بهتر خودشان را نشان دهد. ما این اواخر زیر فشار و تنش‌های بسیار بازی کرده‌ایم. به صلاح هیئت مدیره باشگاه هم هست که من بروم. من در این مدت باقیمانده نهایت تلاشم را خواهم کرد تا اوضاع را تغییر دهم و این پیامی است که دوست دارم الان اعلام کنم.

ژاوی ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ هدایت کاتالان‌ها را برعهده گرفت و در این مدت موفق شد یک قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا برای آبی‌و‌اناری‌ها کسب کند.

شبکه کادناسر اسپانیا نیز اعلام کرد که در پی باخت ۵ بر ۳ شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال بارسلونا برابر ویارئال در کاتالونیا - دیداری که در آن شاگردان ژاوی هرناندس باخت ۲ بر صفر را با برد ۳ بر ۲ عوض کردند، اما با دریافت سه گل دیگر نتیجه را به میهمان‌شان واگذار کردند - اعضای هیئت مدیره باشگاه جلسه‌ای اضطراری تشکیل دادند تا در آن درباره آینده سرمربی تیم تصمیم‌گیری کنند.

طبق ادعای کادناسر، نظر هیئت مدیره باشگاه، ختم همکاری با ژاوی هرناندس با توجه به وضعیت پرتنش فعلی تیم است هرچند اتخاذ تصمیم نهایی با خوان لاپورتا، رئیس باشگاه است و گویا او نیز به طور جداگانه با ژاوی جلسه‌ای داشته است.

باخت بارسلونا که حاصل فستیوالی از اشتباهات ناشیانه و عجیب مدافعان و دروازه‌بان این تیم بود، فاصله تیم ژاوی را با رئال مادرید صدرنشین به ۱۰ امتیاز افزایش داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین