کد خبر: ۸۸۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
تبلیغات

چه زمانی به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

تا همین چند سال پیش هر زمان که صحبت از سفر به کشور ترکیه به میان می‌آمد همه‌ی ما بلافاصله به یاد شهر پرآوازه‌ی این کشور یعنی استانبول می‌افتادیم؛ اما این روز‌ها تقریباً همه می‌دانند که برای سفر به این کشور انتخاب‌های زیادی وجود دارد و می‌توان از میان چندین شهر گردشگری نظیر آنتالیا، ازمیر، مارماریس و کوش آداسی دست به انتخاب زد. ازآنجاکه ترکیه منطقه وسیعی‌ای را دربرگرفته است، شرایط آب‌وهوایی هر منطقه از آن نیز اغلب متفاوت است. از سوی دیگر هر یک از شهر‌های گردشگری ترکیه ویژگی‌های خاص خود را دارند و مسلماً بهترین زمان سفر به هر کدام از آن‌ها هم می‌تواند متغیر باشد.
چه زمانی به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم جزو مسافرانی هستید که حسابی شیفته سفر به ترکیه شده‌اید و قصد دارید راهی شهر‌های گردشگری آن شوید، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم برای تجربه بهتر از سفر به ترکیه چه زمانی به کدام شهر آن سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

استانبول گل سرسبد شهر‌های گردشگری کشور ترکیه است و اغلب گردشگرانی که راهی کشور ترکیه می‌شوند قبل از هر مقصد دیگری به این شهر می‌روند؛ به‌طوری که از میان همه بلیط‌های هواپیما به ترکیه اغلب اوقات بلیط تهران استانبول از همه پرطرفدارتر و پرفروش‌تر است. هرچند استانبول به‌قدری جذاب است که هر وقت از سال هم که به آن بروید بخشی از جذابیت‌های آن شامل حالتان می‌شود؛ بااین‌همه این‌ها زمستان‌های استانبول اغلب بسیار سرد و همراه با بارش زیاد برف‌وباران است و تابستان‌های آن هم اغلب شرجی و بسیار گرم است. بهترین زمان برای سفر به استانبول در بازه‌های زمانی بهار و پاییز است. به طور دقیق می‌توان گفت از اواسط اسفندماه تا اوایل اردیبهشت‌ماه و همچنین از اواسط شهریورماه تا اوایل آذرماه است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

در کنار استانبول، شهر آنتالیا نیز از پرگردشگرترین شهر‌های کشور ترکیه است که ایرانیان زیادی هم آن را به‌عنوان مقصد سفر در این کشور انتخاب می‌کنند. از آنجا این شهر ترکیه بیشتر به سواحل بکر و بی‌نظیرش معروف است می‌توان گفت گشت‌وگذار در سواحل آنتالیا و تفریحات آبی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به آنتالیا است و علی‌رغم آنکه در تابستان دمای هوای آنتالیا رفته‌رفته افزایش می‌یابد؛ اما این شهر مقصد جذابی برای گذراندن تعطیلات تابستانی است و بهترین زمان سفر به آن را می‌توان از اواخر خردادماه تا پایان مهر در نظر گرفت.

بهترین زمان سفر به ازمیر در ترکیه

ازمیر شهری آرام و درعین‌حال توسعه‌یافته است که به‌تازگی موردتوجه گردشگران کشور ترکیه قرار گرفته است. جاذبه‌های باستانی و طبیعت بکر ازمیر از دلایل اصلی جذب گردشگران به این شهر است. دراین‌بین بسیاری این شهر را به‌عنوان پایتخت مد ترکیه می‌شناسند و به همین سبب چمدان‌های اغلب مسافرانی که با بلیط ازمیر به تهران سفر می‌کنند پر است از لباس‌های برند‌های مختلف ترک که در بازار‌های این شهر خریده‌اند.

در کنار همه این‌ها ازمیر یکی از شهر‌های خوش‌آب‌وهوای کشور ترکیه است به‌طوری که برخلاف بسیاری از شهر‌های گردشگری این کشور که در بیشتر روز‌های سال بارانی هستند در این شهر به جز یک دوره کوتاهی تقریباً خبری از سرما و باران‌های شدید نیست. روی‌هم‌رفته بهترین زمان برای سفر به این شهر بهشتی از اوایل فصل بهار تا پایان فصل تابستان است؛ زیرا در این دوران طبیعت‌گردی و تفریحات ساحلی ازمیر لذت‌بخش‌تر از هر زمان دیگری است.

چه زمانی به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به مارماریس ترکیه

مارماریس شهری است در جنوب غربی کشور ترکیه که به سبب چشم‌انداز‌های طبیعی فوق‌العاده‌اش لقب بهشت کوچک ترکیه را به آن داده‌اند. مناظر طبیعی این شهر چشم‌انداز‌های رؤیایی و خیره‌کننده‌ای را ایجاد کرده‌اند و از مارماریس یک مقصد ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات در دل طبیعتی بی‌نظیر و دنج ساخته‌اند. قرارگیری این شهر در کنار مناطق کوهستانی و مشرف بودن آن به دریا موجب شده است تا تابستان‌های گرم و مرطوبی داشته باشد و در زمستان هم با وجود آب‌وهوای سردی که دارد بخش زیادی از زیبایی طبیعت آن پنهان می‌شود.

از نظر شرایط آب‌وهوایی و امکان گشت‌وگذار در فضا‌های باز و طبیعت بهترین زمان برای سفر به مارماریس را می‌توان از اوایل فصل بهار تا اواسط فصل تابستان و پیس از اوج گرفتن گرمای هوا دانست. زیبایی طبیعت دلربای مارماریس در این ایام دوچندان می‌شود و دمای هوا در این دوره به طور متوسط ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و کاملاً مناسب ساحل‌گردی در این شهر است.

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیا نیز از دیگر شهر‌های گردشگری ترکیه است که علی‌رغم همه جذابیت‌هایی که برای سفر به آن وجود هنوز عده زیادی از گردشگران ایرانی از آن خبر ندارند. اما آن دسته مسافرانی که تجربه زیادی در سفر به ترکیه دارند اغلب با این شهر آشنا هستند. کاپادوکیه که به شهر بالن‌های ترکیه شهرت دارد را بیشتر با طبیعت دل‌انگیزش می‌شناسند که اغلب شامل ارتفاعات کوهستانی، صخره‌ها و غار‌های خوش‌منظر و باستانی می‌شود. از نظر شرایط آب‌وهوایی این شهر یکی از بهترین مقاصد سفر‌های پاییزی در کشور ترکیه بشمار می‌رود. در کنار آن فصل بهار که سرمای سخت کاپادوکیه کم‌کم در حال اتمام است نیز زمان خوبی برای سفر به این شهر است.

سفر به این شهر در فصل بهار با وجود برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های بهاری زیادی که رد این شهر برپا می‌شود تجربه خاطره‌انگیزی است. برخی از این جشنواره‌ها شامل جشن گیلاس آکسالور، جشنواره برداشت انگور، جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی آوانس و مسابقه خوراکی‌های محلی است.

چه زمانی به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

کلام آخر

مقصد گردشگران ترکیه شهر‌های گردشگری مختلفی است که در این کشور قرار دارند. در این مطلب بهترین زمان سفر به برخی از مهم‌ترین این شهر‌ها شامل استانبول، آنتالیا، کاپادوکیا، مارماریس و ازمیر را بررسی کردیم. بااین‌وجود مقاصد سفر در ترکیه به همین‌ها محدود نمی‌شود و شهر‌های دیگری هم وجود دارند که به همین اندازه جذاب هستند؛ اما به دلیل مفصل بودن موضوع در این مطلب آن‌ها را ذکر نکردیم.

گذشته از آن هرچند آب‌وهوای مساعد یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که بهترین زمان سفر به یک مقصد را مشخص می‌کند؛ اما عوامل دیگر از جمله هزینه‌های سفر در دوره‌های زمانی گوناگون و یا امکان بهره‌مندی از تفریحات خاص یک شهر در بازه‌ای از زمان هم می‌تواند در تعیین بهترین زمان سفر به این شهر‌ها مؤثر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین