کد خبر: ۸۹۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۱

تاسیس اولین صندوق قرض‌الحسنه با مجوز بانک مرکزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صندوق قرض‌الحسنه نور‌الرضا به منظور خدمت‌رسانی به اقشار کم‌درآمد، کمک به تولید و اشتغال‌زایی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، یدالله حاتم‌بیگی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: «صندوق نورالرضا به افرادی که توان، دانش، استعداد دارند و می‌توانند کارآفرین موفقی باشند اما تنها به دلیل نداشتن نقدینگی از فعالیت باز مانده‌اند کمک می‌کند».

وی در خصوص بنیان‌گذاران این صندوق گفت: «این صندوق توسط جمعی از ایثارگران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و با سرمایه اولیه خیرین شکل گرفته است».

حاتم‌بیگی با اشاره به عملکرد قانونی صندوق نورالرضا برای ثبت و فعالیت گفت: «با مراجعه به بانک مرکزی و ارائه اسناد، مدارک و اساسنامه مسئولان بانک مرکزی موافقت کردند که برای اولین بار صندوق قرض‌الحسنه‌ای با مجوز بانک مرکزی افتتاح شود».

به گفته او مجوز بانک مرکزی برای فعالیت صندوق قرض‌الحسنه نورالرضا در مراحل آخر صدور قرار دارد.

حاتم‌بیگی ادامه داد: «اعضای موسس صندوق نورالرضا می‌خواهند الگویی از بانک‌داری اسلامی را در جامعه ایران پیاده کنند. بر همین اساس تسهیلات پرداختی از سوی این صندوق کاملا قرض‌الحسنه و بدون بهره به متقاضیانی که واجد شرایط باشند تعلق می‌گیرد».

وی حداقل تسهیلات این صندوق را 2 میلیون تومان اعلام کرد و افزود:‌ «تسهیلات صندوق نورالرضا با توجه به پروژه‌ها و یا طرح‌های اقتصادی که نیاز به نقدینگی دارند ارائه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که این تسهیلات سقفی ندارد. تسهیلات‌گیرندگان پس از راه‌اندازی کارخانه یا تولیدی‌شان اسناد مربوطه را نزد بانک به ودیعه می‌گذارند که پس از پرداخت اقساط به آنان بازگردانده می‌شود. از این نظر نیز صندوق نورالرضا وثیقه‌های سنگین و یا غیرقابل ارائه‌ای را از متقاضیان نمی‌خواهد».

وی همچنین به فعالیت‌های اقتصادی این صندوق اشاره کرد و افزود: «راه‌اندازی اولین بازار خشکبار و حبوبات در جنوب‌شهر تهران به منظور عرضه مستقیم تولیدات و محصولات کشاورزان از دیگر اقدامات صندوق نورالرضا خواهد بود که موجب اشتغال‌زایی نیز می‌شود».

عضو هیات مدیره صندوق نورالرضا تصریح کرد: « این صندوق با سرمایه اولیه بیش از 50 میلیارد تومان تاسیس می‌شود که امیدواریم این سرمایه با کمک خیرین به 100 میلیارد تومان برسد».

وی افزود: «تا تیرماه سال جاری 40 شعبه صندوق قرض‌الحسنه نورالرضا در کل کشور راه‌اندازی می‌شود. بر این اساس در هر استان یک شعبه و در تهران 8 شعبه دایر خواهد شد».

حاتم‌بیگی با بیان اینکه فعالیت این صندوق به طور رسمی از پس‌فردا آغاز خواهد شد گفت: «روند پرداخت تسهیلات نیز از اواخر خرداد شروع می‌شود و صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ ارگانهای مختلف نیز می‌توانند برای دریافت تسهیلات به این صندوق مراجعه کنند».

عضو هیات امنای صندوق نورالرضا با تاکید بر اینکه این صندوق دولتی نیست گفت: «موسسان صندوق نورالرضا به هیچ‌وجه آن را یک بنگاه اقتصادی نمی‌دانند چرا که برای آن کارکرد فرهنگی، اخلاقی و تربیتی تعریف شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
این صندوق تو لرستان گجاس
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین