کد خبر: ۸۹۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۷
در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی کروبی در استان کرمان:

الویری: باید مملکت را از این وضعیت نجات داد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مرتضی الویری از مشاوران کروبی در انتخابات آتی ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در استان کرمان اظهار داشت: «کشورمان در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار ندارد و واقعیت ‌این است که فساد اداری، اختلاف طبقاتی، اعتیاد، عدم جذب سرمایه گذاری خارجی و ...بیداد می‌کند که متاسفانه ‌این مسائل در رسانه ملی به عکس نشان داده می‌شوند».

به گزارش خبرنگار آفتاب در کرمان، وی تصریح کرد: «از نظر نرخ تورم در حال حاضر در بدترین جایگاه‌ها هستیم و از لحاظ بین المللی منزلت‌ایرانی آنقدر پایین آمده که حتی برای صدور ویزا و روادید از سایر کشور‌ها با مشکل فراوان روبرو هستیم».

او با اشاره به موقعیت استراتژیک ‌ایران از لحاظ بین المللی تصریح کرد: «در صورت درک و تبیین صحیح ‌این جایگاه می‌توانیم در تصمیم گیری‌های کلان جهانی نقش اساسی داشته باشیم».

شهردار اسبق تهران در ادامه با اشاره به ذخایر عظیم نفت و گاز کشور گفت: «از ‌این سرمایه می‌توان به عنوان یک سرمایه بزرگ استفاده کرد اما پول فروش نفت صرف مصارف بیهوده و حیف و میل شده است و در راه صحیح آن مصرف نمی‌شود».

الویری به موضوع گردشگری نیز پرداخت و گفت: «با توجه به تنوع اقلیمی ‌و تاریخی کشور‌ ایران ما می‌توانستیم از‌ این طریق آمار گردشگران خارجی را در کشورمان بالا ببریم و به واسطه آن اشتغالزایی گسترده صورت گیرد که تاکنون نتوانسته‌ایم در‌این زمینه موفق باشیم».

وی با اشاره به‌اینکه در 22 بهمن 57 ملت ‌ایران با دست خالی و تنها با‌ ایدئولوژی اسلامی ‌و انقلابی به پیروزی رسید گفت: «متاسفانه الان و در وضعیت فعلی‌ایدئولوژی اصیل انقلاب در حال فراموشی است و اگر ‌ایدئولوژی امام(ره) بر اساس عشق، احترام به دیگران، همزیستی و تحول حاکم شود نیروی عظیمی‌ در کشور آزاد می‌شود که با آن می‌توان حتی در دنیا تاثیرگذار بود».

او تاکید کرد: «الان وقتن آن رسیده است که مملکت را از‌ این وضعیت نجات دهیم و تنها راه نجات رفتن به پای صندوق‌های رای می‌باشد».

وی به ذکر خاطره‌ای در‌این مورد پرداخت و گفت: «یکی دو ماه مانده به انتخابات خرداد 76 آقای کروبی به من اظهار داشت که من می‌دانم آقای خاتمی‌ رای نمی‌آورد ولی به خاطر ‌اینکه همه بفهمند ما حضور داریم و در‌این عرصه حاضر هستیم پای صندوق رای می‌رویم و اتفاقاتی در آستانه انتخابات آن سال رخ داد که جریان را به کلی تغییر داد. پس اگر همت کنیم می‌توانیم اما در‌این راه نباید از هیچ امکانی غفلت کنیم چون آینده مملکت بسته به ‌این تغییرات است».

الویری ادامه داد: «در چند روز اخیر بحث‌های جدی با صدا و سیما برسر امکان مناظره در تلویزیون داشتیم که مردم بدانند در‌این چهارسال چه اتفاقاتی در کشور افتاده است و بایستی بدانند که با پرداخت پول و توزیع سیب زمینی و از بین بردن منابع کشور نمی‌شود مملکت را اداره کرد و ‌این حق کاندیداها است که در تلویزیون حق و سهم ثابتی داشته باشند. ما باید حرکتی نو در کشور آغاز کنیم که ‌این حرکت همان "تغییر" است».

وی خطاب به حاضران گفت: «قبل از‌اینکه به کسی بگوییم به کروبی یا موسوی رای بدهید بایستی عنوان کنیم که به تغییر رای بدهید. در حال حاضر قطار اداره کشور از ریل خارج شده و بایستی با تغییر، آن را به ریل بازگردانیم تا به دره سقوط نکند».

وی در ادامه با اشاره به کاندیداتوری میرحسین موسوی به عنوان کاندیدای دیگر اصلاح طلبان گفت: «هرگز به دنبال تضعیف کاندیدای اصلاح‌طلب دیگر نیستیم و باید همه تلاش کنیم رای اصلاح طلبان در سبد انتخاباتی بالا برود».

او از این راهبرد به عنوان یک راهبرد تفاهم شده میان ستادهای میرحسین موسوی وکروبی یادکرد. شهرداراسبق تهران در ادامه از کروبی به عنوان کاندیدایی نام برد که به دلایل گوناگون توانایی اداره کشور را به عنوان رییس جمهور دارد .

وی از داشتن برنامه مدون وجامع ،همراه داشتن تیم کارشناسی قوی از موفق‌ترین مدیران وکارشناسان واساتید دانشگاه، شجاعت در سخن و عمل و پیگیری تغییر قانون اساسی به عنوان چهار شاخص ممتاز مهدی کروبی در مقایسه با کاندیداهای دیگر نام برد .

الویری با اشاره به مبارزات مهدی کروبی در دوران رژیم ستمشاهی، شکنجه دیدن و زندانی شدن‌های وی از مهدی کروبی به عنوان دایره‌المعارف انقلاب نام برد که در همه عرصه‌ها از زمان شروع مبارزات اولیه تا دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور حضور موثر داشته است.

حضور محمد فرشاد رییس ستاد مهندس میرحسین موسوی در استان کرمان را در این جلسه مورد استقبال اعضای ستاد مرکزی مهدی کروبی قرارگرفت و شرکت کنندگان‌ این حضور را نشان دهنده تفاهم وهمکاری دو ستاد در تلاش مشترک برای‌ ایجاد «تغییر» ارزیابی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین