کد خبر: ۸۹۱۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶

محرابیان: بخش صنعت، محور و پايه رشد در كشور است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير صنايع و معادن با تاكيد بر اينكه بخش صنعت، محور و پايه رشد در كشور است، گفت: «يكی از شاخص‌های عدالت‌محوری و توازن، توزيع صنعت، ايجاد اشتغال مفيد و پايدار است».

به گزارش پايگاه سرویس اقتصادی آفتاب، مهندس علی‌اكبر محرابيان در اولين همايش اثربخشی آموزش‌های علمی و كاربردی در بخش صنعت، از تدوين قانون نظام مهندسی صنعت خبر داد و گفت: «با تدوين اين قانون، ورود سرمايه‌گذار صنعتی به اين بخش تخصصی خواهد شد».

وی سهم صنعت در رشد اقتصادی كشور در سال گذشته را حدود 40 درصد عنوان كرد و گفت: «آموزشهای علمی و كاربردی از ضروريات بخش صنعت كشور است و بايد پيش از پيش به آن اهميت داد».

وزير صنايع و معادن افزود: «برای استفاده موثر از ظرفيت و فرصت ايجاد شده بايد بيش از گذشته به بحث بهره‌وری سرمايه و عوامل كار و نيروی انسانی توجه و برنامه‌ريزی شود».

مهندس محرابيان خاطرنشان كرد: «در بهره‌وری نيروی انسانی نقش آموزش‌های علمی، كاربردی و توانمندسازی نيروی انسانی نقشی كليدی و غيرقابل اغماض و از ضروريات انكارناپذير بخش صنعت است و بايد اين عامل نيز به صورت مستمر و متوازن در بخشهای فنی، برنامه‌ريزی، مديريت و اجرا و ساير بخشهای صنعتی و توليدی بصورت يكسان رشد كند».

وی افزود: «با رشد خردجمعی شاهد رشد بهره‌وری و توسعه صنعت كشور خواهيم بود و دانشگاه جامع علمی كاربردی به عنوان ركنی برای اين مهم به شمار مي‌رود».

وزير صنايع و معادن تصريح كرد: «بايد قاعده‌ای تدوين شود كه نيروهای تمامی بنگاهها آموزش ببينند و از ابتدای كار اثربخشی آموزش‌های علمی و كاربردی در رشته‌های صنعتی ترسيم شود».

محرابيان همچنين استفاده بنگاههای توليدی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی و كاربردی بخصوص در بخش صنعت را بسيار سودمند و باعث بالارفتن بهره‌وری دانست.

بر اساس اين گزارش، اولين همايش اثربخشی بخشی آموزشهای علمی و كاربردی در بخش صنعت با حضور وزير صنايع و معادن و معاونين وزارتخانه، دكتر بلندی رئيس دانشگاه علمی كاربردی و جمعی از استادان اين دانشگاه و كارشناسان و مديران بخش صنعت و آموزش كشور برگزار شد.

در آغاز اين همايش پيام وزير علوم، تحقيقات و فناوری با موضوع آموزش‌های علمی و كاربردی و تاثير آن در بخش صنعت قرائت شد.

در اين همايش همچنين دكتر بلندی رئيس دانشگاه علمی و كاربردی در ارتباط با جايگاه آموزش‌های علمی و كاربردی در صنعت سخن گفت و مهندس نادره كردبچه سرپرست اداره آموزش وزارت صنايع و معادن و دبير همايش نيز گزارشی از چگونگی و ميزان اثربخشی آموزشهای علمی كابردی در بخش صنعت كشور ارائه داد.

برگزاری كارگاههای آموزشی از بخشهای جنبی اين همايش يک روزه بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین