کد خبر: ۸۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۹

ناگفته‌هایی از سفر رهبر انقلاب به کردستان

دستور ویژه رهبری درباره خانواده ضدانقلاب
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با پایان سفر هشت روزه رهبر انقلاب به استان کردستان،‌ حـجـت‌الاسـلام سـیـدمـوسـی موسوی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تشریح برخی زوایای خاص این سفر تاریخی، به بیان ناگفته‌هایی از سفر رهبر انقلاب پرداخت.

به گزارش تابناک، وی که از سابقه سی ساله در نمایندگی ولی‌فقیه در استان کردستان دارد، در پاسخ به پرسش‌های «گسترش صنعت» به نکاتی همچون حساسیت‌های خاص هیأت همراه رهبر انقلاب در طول سفر، سادگی سفره‌های سفر، نتایج خاص حضور رهبر انقلاب در استان کردستان و واکنش رهبر انقلاب به خبر ارتحال آیت الله بهجت در این سفر اشاره داشت.

ویژگی بارزی از رهبر انقلاب در این سفر که حتی برای خود شما که نماینده رهبری هستید، جالب نمود؟

از جمله مسائلی که در این سفر برایم بسیار جالب بود، اشراف رهبر انقلاب و نوع شناخت ایشان نسبت به منطقه در ابعاد عمومی و تخصصی و توانمندی‌ها و همچنین شرایط اقلیمی و سیاسی منطقه بود، به گونه‌ای که مسئولان احساس می‌کردند حضرت ایشان خیلی دقیق‌تر و عمیق‌تر از خود ما، نسبت به شرایط منطقه اشراف دارند و یکی هم خوشبینی و اعتماد خاص ایشان به استان از نظر توانایی‌های مردم و ظرفیت‌های ویژه منطقه بود که به همه ما امید می‌داد.

حساسیت‌های خاص هیأت همراه رهبر انقلاب در این سفر؟

این سفر با حساسیت‌هایی که هیأت همراه رهبری داشتند، با سادگی منحصر به فردی همراه بود، این را از رفتار هیأت در مخارج عادی سفر و همچنین سفره‌های گوناگون آنان، می‌شد دید. اصلا به همین دلیل که ممکن است مسئولان استانی برای رسم میهمان‌نوازی و ملاحظات خاص، در هزینه‌های سفر اسراف کنند، انجام این امور توسط خود اعضای دفتر انجام می‌شد.

خود من در برخی دولت‌های گذشته به این مسأله انتقاد داشتم که می‌دیدم در سفرهای برخی مسئولان سفره‌هایی پهن می‌شد که به لحاظ تنوع غذا اصلا شایسته مسئولان جمهوری اسلامی نبود، اما برای نمونه، خود من شب‌های متوالی سرزده به محل اقامت اعضای هیأت سفر ‌رفتم که می‌دیدم برای مثال، غذای سفره شب آنان به شدت ساده بود.
و نکته دیگری که در این سفر با حساسیت ویژه رهبر انقلاب کنترل می‌شد، تاکید ایشان بر این مسأله بود که ملازمات سفر موجب نشود تا مردم دچار مشکلاتی چون بسته شدن راه‌ها و گرفتاری‌هایی از این دست حتی برای مدت کوتاه باشند. برای همین رفت و آمدهای ایشان هم به گونه‌ای انجام و برنامه‌ریزی می‌شد که حتی برای یک لحظه خیابانی بسته نشد.

یکی از دستور‌های ویژه‌ای که رهبر انقلاب در این سفر صادر فرمودند، چه بود؟

ایشان در این سفر، دستورات ویژه‌ای در حوزه‌های گوناگون صادر فرمودند، اما از جمله دستوراتی که در این سفر مهم بود و نشانگر نگاه دقیق و ریزبین رهبر انقلاب است، این بود که ایشان در این سفر به ما توصیه داشتند افرادی که به‌ دلیل انحرافات و کجروی‌ها به ضدانقلاب گرویده و به ‌دلایل قانونی محکوم شده‌اند، مشکلات خانواده و فرزندان آنان را پیگیری و حل کنید، زیرا که آنان گناهی ندارند؛ از این روی، با نگاهی مهربانانه نسبت به خانواده و فرزندان این افراد به ما توصیه فرمودند.

برکات سفر رهبر انقلاب در دو جمله؟

حضور رهبر انقلاب در استان کردستان اثراتی داشت که اگر مسئولان استان با یک اهتمام ویژه و با ابزارهای گوناگون می‌خواستند آن را محقق کنند، پانزده تا بیست سال به طول می‌انجامید. به عبارتی سفر رهبر انقلاب بیست سال استان را جلو انداخت. از این نظر که استان کردستان را به همه کشور و به همه مسئولان خوب شناساند و توجه کشور را به این استان جلب کرد.

دیدارهایی که از نظر شما ویژگی‌های بارزی داشتند؟

همه دیدارهای رهبر انقلاب، هر یک به گونه‌ای دارای ارزش‌های خاص و ویژگی‌های منحصر به ‌فرد بودند، اما به نظر من، یکی نخستین دیدار عمومی رهبر انقلاب با مردم بود که غوغایی از نشاط را در میان مردم پدید آورد و به نوعی به‌ دلیل بیانات صریح ایشان در سطح کل کشور هم تأثیر‌گذار بود و دیگر دیدار حضرت ایشان با نخبگان و فرزانگان از ویژگی‌های خاص برخوردار بود.

تصویر استان کردستان در پیش و پس از سفر رهبری؟

استان کردستان از آغاز دو مشکل عمده داشت؛ یکی این‌ که به ‌دلیل فتنه‌های دشمنان از چرخه توسعه عقب افتاده بود و دیگر آن ‌که ارتباط فعال استان که می‌تواند یکی از نقاط تأثیرگذار در رشد و تعالی آن باشد، به دلیل حوادث تاریخی و سوء‌تفاهم‌های ایجاد شده با استان‌های همجوار قطع شده بود و این آسیب‌های فراوانی را برای استان ایجاد می‌کرد که بسیار آشکار، سفر رهبر انقلاب این مشکلات را مرتفع ساخت و موجب شد تا خیر و برکات فراوانی عاید مردم این منطقه از کشور شود.

و آخرین پرسش؛‌ خبر ارتحال حضرت آیت‌الله بهجت به ایشان؟

یکشنبه ظهر بود که ایشان از خبر ارتحال حضرت آیت‌الله بهجت (ره) آگاه شدند. این خبر ایشان را بسیار متأثر کرد، به‌ گونه‌ای که دست‌کم خود من تاکنون ایشان را اینچنین ناراحت ندیده بودم و از فرزندان ایشان نیز شنیدم که حضرت آقا با شنیدن این خبر عمیقاً منقلب شده بودند و البته این ناراحتی در سفر به شهرستان بیجار و سقز هم در چهره ایشان نمودار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین