کد خبر: ۸۹۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

دومین یادواره جانباز شهید محمود عاطفی در رشت برگزار شد

دومین سالگرد شهادت جانباز شهید حاج محمود عاطفی، سردار فرهنگ و رسانه امروز، ۲۶ بهمن‌ماه با حضور سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور و دیگر مسئولان در رشت برگزار شد.
دومین یادواره جانباز شهید محمود عاطفی در رشت برگزار شد
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: حضور در دیار سردار جنگل و دلیران مردان دفاع مقدس و هشت هزار شهیدی که این خطه تقدیم انقلاب کرده و خط سرخ شهادتی که با دفاع از حرم همچنان ادامه دارد، توفیق است.

وی با اشاره به اینکه خانواده عاطفی سه شهید تقدیم این انقلاب و نظام کرده‌اند، افزود: شهید عباس عاطفی در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۶۳ و شهید اکبر عاطفی در تاریخ ۱۹ اسفند همان سال در منطقه مریوان به شهادت رسیدند، مادران شهدا مادر ایران هستند و راه حضرت ام البنین (س) را طی می‌کنند.

حسینی با برشمردن خلقیات و روحیات حاج محمود عاطفی، گفت: این شهید بزرگوار مصداق بارز فرد مؤمن بود و با وجود شیمیایی شدن و ترکش بجا مانده از دوران دفاع مقدس همچنان با نشاط و انگیز پیگیر امور می‌شد، تهیه کنندگی برنامه‌های متعدد را برعهده داشت و با رزمندگان گیلانی مقیم تهران در ارتباط و تعامل بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: مردم دنیا در حال گسترش املاک و داشته‌های خود هستند، اما مردان الهی با خدا تعامل می‌کنند و پاداش این مجاهدت، جنت بوده، زیرا خداوند وفادارترین نسبت به عهد و پیمانش است.

وی با تأکید بر اینکه ان‌شاءالله بتوانیم مسیر شهدا را ادامه دهیم، افزود: ولایت‌پذیری، آگاه بودن به مسائل روز و سیاسی پیام شهداست که باید همواره در این مسیر ثابت قدم و استوار باشیم؛ حاج محمود عاطفی همواره تأکید داشت که باید مسائل روز را به خوبی تبیین و تحلیل کنیم.

حسینی گفت: ما در جنگ علی رغم فتوحات متعدد، سختی بسیار هم داشتیم؛ مثل اتفاقاتی که در غزه توسط رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است، امام راحل از آغاز نهضت اسلامی در مورد خوی استکبار سخن گفتند، اما مردم دنیا الان به این باور رسیدند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند گفت: امیدواریم در زمان باقی مانده تا انتخابات تلاش‌ها به قدری باشد که یک رزمایش باشکوه و بزرگ داشته باشیم تا دنیا بداند نمی‌تواند تفرقه ایجاد کند. بعد از انقلاب همه مسائل کشور با حضور مردم اتفاق افتاده است و انتخابات هم یکی از همین موارد بوده که بیانگر نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

وی بیان کرد: امسال در ۶۶ کشور دنیا انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود که تمام این انتخابات‌ها مقایسه و تحلیل می‌شوند لذا ما باید نمایش وحدت و اقتدار را در انتخابات داشته باشیم.

فاطمه عاطفی، فرزند جانباز شهید حاج محمود عاطفی در این مراسم ضمن قدردانی از حضور همکاران، همرزمان و دوستان پدرش، اظهار کرد: پدرم همانند شیشه عطری بود که با شکستنش رایحه‌اش بیشتر طنین‌انداز شد. ایشان شاگرد مکتب امام خمینی کبیر و امام خامنه‌ای حکیم بود و همانطور که در کلاس مجاهدت نمره قبولی که همان شهادت است، به این مقام رسید.

وی افزود: پدرم بیش از ۴۰ سال در کشتی انقلاب در میدان حقیقت، حق‌خواه مردم بود و برای مردم آتش به اختیار وارد میدان می‌شد، به گواه مردم و دوستانش هرجا عَلَم به دست گرفت تا حاصل نتیجه، بر زمین نگذاشت. صرفا محدود به کارمندی نشد و عَلَم کار فرهنگی شب و روزش را گره زده بود.

دختر شهید محمود عاطفی بیان کرد: خاصیت سربازان خمینی (ره) همین است از هرچه دارد باید برای مردم بگذرد، زادگاهش و مردم غیور آنجا را دوست داشت؛ علمداران این خاک رفتند تا، ولی امر مسلمین و انقلاب بماند، در این لحظه و بعد از گذشت دو سال از نبود پدرم با شما عهد می‌بندم ما خانواده شهیدان عاطفی تا آخرین لحظه زندگی‌مان راه و رسم علمداران اسلام را ادامه می‌دهیم.

مهدی فرجی، تهیه کننده و بیژن نوباه‌وطن، نماینده مردم تهران در مجلس و سردار طهماسبی، فرمانده اسبق لشکر ۱۶ قدس و همرزم شهید عاطفی هم در این مراسم به بیان خاطرات متعدد خود با شهید محمود عاطفی پرداختند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان و غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری و حجت‌الاسلام فخری، مسئول نماینده، ولی فقیه در هواوفضای سپاه و سردار کوثری، جانشین سپاه قدس استان و حمید رستمی، مدیر امور ایثارگران سازمان صدا و سیما از دیگر مهمانان دومین سالگرد شهادت جانباز شهید حاج محمود عاطفی بودند.

گفتنی است، حاج محمود عاطفی پیشکسوت دفاع مقدس با بیش از یک دهه مسئولیت مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰، به دلیل آسیب‌ها و عوارض شیمیایی و جانبازی در بیمارستان خاتم الانبیای تهران به فیض شهادت نائل آمد. وی که از چهره‌های فرهنگی محسوب می‌شد به عنوان مدرس دانشگاه، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما و همچنین مدیرکل امور مجلس صداوسیما هم فعالیت داشت.

این رزمنده و سردار فرهنگ و رسانه، از سال ۹۹ با حکم رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، به عنوان رئیس سازمان سینمایی و هنر‌های نمایشی دفاع مقدس منصوب و مشغول به کار بود. عاطفی تهیه کننده ارشد تلویزیونی و در میان هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون چهره‌ای شناخته شده بود. دو تن از برادران وی عباس و اکبر در طی سال۶۳ شهید و نیز دو تن دیگر از جانبازان دفاع مقدس و خود وی نیز در سال ۶۶ مجروح و جانباز پنجاه درصد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین