کد خبر: ۸۹۲۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

حزب عمران‌خان نامزد خود را برای نخست‌وزیری پاکستان معرفی کرد

حزب «عمران خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان که به نتایج انتخابات اخیر معترض بوده و مدعی تقلب احزاب رقیب است، دبیرکل حزب خود را به عنوان نامزد برای پست نخست وزیری آینده این کشور معرفی کرد.
حزب عمران‌خان نامزد خود را برای نخست‌وزیری پاکستان معرفی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

اسد قیصر از مسوولان ارشد جنبش عدالت امروز پس از دیدار با عمران خان در زندان طی گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که این جنبش به اعتراضات مسالمت آمیز علیه آنچه وی تقلب در انتخابات و بی عدالتی کمیسیون انتخابات خواند، ادامه می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری جیو نیوز پاکستان، وی افزود: بنا بر دستور رهبر جنبش عدالت، عمر ایوب خان دبیرکل این حزب (وزیر سابق) نامزد پست نخست وزیر آینده پاکستان خواهد بود.

حزب عمران خان در حالی از تکاپوی خود برای تشکیل دولت آینده پاکستان خبر می‌دهد که ۶ حزب دیگر پاکستانی که در راس آن «مسلم لیگ نواز» و حزب مردم قرار دارند، پیش‌تر اعلام کردند که دولت ائتلافی در پاکستان را تشکیل خواهند داد.

این جبهه ائتلافی که رقبای سرسخت حزب عمران خان به شمار می‌روند، شهباز شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز (برادر نواز شریف) را نامزد مشترک خود برای تصدی کرسی نخست وزیری آینده پاکستان معرفی کردند.

در عین حال برخی دیگر از احزاب پاکستان از جمله جمعیت علمای اسلام و جماعت اسلامی نتایج شمارش آرای انتخابات را غیرواقعی دانسته و نسبت به دست‌های پشت پرده برای ربایش نتایج انتخابات ابراز نگرانی کردند.

مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان نتایج انتخابات عمومی این کشور را رد کرد و گفت که حزب وی دست به اعتراضات گسترده خواهد زد.

با این وجود، کمیسیون انتخابات پاکستان اتهاماتی مبنی بر تقلب در انتخابات را قویا رد کرد و نخست وزیر موقت پاکستان نیز در واکنش به انتقادات خارجی گفت که این کشور‌ها بهتر است به جای بی توجهی به قوانین داخلی ما، به فکر وضعیت غزه باشند.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد، انتخابات را یک موضوع داخلی این کشور دانست و در واکنش به موضع گیری‌های خارجی گفت که پاکستان به تعهدات خود برای پیشبرد روند دموکراتیک عمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان، نامزد‌های وابسته به حزب عمران خان نخست وزیر سابق، تاکنون ۹۲ کرسی، مسلم لیگ نواز ۷۹، حزب مردم ۵۴ کرسی و جنبش متحده قومی نیز ۱۷ کرسی را کسب کرده‌اند.

حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان نیز توانست کرسی مجلس ملی از منطقه «پاراچنار» را بدست آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین