کد خبر: ۸۹۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
تبلیغات

پرطرفدارترین مقاصد سفر‌های داخلی ایران

شگفتی‌های تاریخی و معماری متنوع ایران، گواهی بر میراث ماندگار آن است. مکان‌های تاریخی کشورمان فراوان است، اما طبیعت زیبا و متنوع کشورمان نیز گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین مقاصد سفر‌های داخلی ایران که عظمت تاریخی و شکوه طبیعی کشور را به نمایش می‌گذارد، پرداختیم. امیدواریم از خواندن این نوشته لذت برده باشید.
پرطرفدارترین مقاصد سفر‌های داخلی ایران
آفتاب‌‌نیوز :

ایران سرشار از شگفتی‌ها و زیبایی است و با جاذبه‌های متنوع خود، هم گردشگران داخلی و هم گردشگران خارجی را مجذوب خود می‌کند. مکان‌های گردشگری داخلی این کشور برای علاقه‌مندان به طبیعت و مسافرانی که به دنبال تجربه‌های بدیع گردشگری هستند، جذاب است. بیایید به برخی از محبوب‌ترین مقاصد سفر‌های داخلی در سراسر ایران بپردازیم.

۱. شیراز؛ کانون فرهنگ و تاریخ

شیراز که اغلب به‌عنوان قلب فرهنگی و تاریخی ایران مورد احترام است، با جذابیت شاعرانه و شکوه معماری خود گردشگران را جذب خود می‌کند. این شهر دوست‌داشتنی علاوه بر مکان‌های دیدنی فرهنگی هنری و تاریخی مشهورش، دارای جاذبه‌های سرسبز و نفیسی مثل باغ ارم و باغ جهان‌نما است. گردشگرانی که علاقه زیادی به تاریخ و فرهنگ دارند، از تماشای عظمت تخت جمشید، مجموعه نفیس وکیل و فضای معنوی آرامگاه حافظ و سعدی شگفت‌زده می‌شوند. فالوده شیرازی و غذا‌های لذیذ شیرازی نیز مورد علاقه بسیاری از گردشگران است.

علاقه‌مندان به سفر شیراز می‌توانند بلیط هواپیما شیراز را از بهترین سایت خرید بلیط هواپیما تهیه کنند. همچنین امکان خرید بلیط قطار و اتوبوس نیز در برخی از پلتفرم‌های خرید بلیط قابل دسترس است.

۲. تبریز؛ گوهر جذاب شمال غرب ایران

قطعاً یکی دیگر از جذاب‌ترین مقاصد سفر‌های داخلی ایران، شهر تبریز است. تبریز، شهری زیباست که در شمال غربی ایران واقع شده است و به‌عنوان یک کانون توریستی جذاب با انبوهی از جاذبه‌ها خودنمایی می‌کند. مقبرة الشعرا، موزه قاجار، ائل گلی، خانه پروین اعتصامی، موزه قاجار و خانه‌های سنگی جذاب کندوان را برای آشنایی با مقاصد باشکوه فرهنگی و طبیعی تبریز بگردید. معماری جالب و منحصربه‌فرد روستای کندوان، با آن خانه‌های سنگی عجیب و غریب، بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

۳. سفر به یزد؛ سفری به تاریخ

سفری به یزد را آغاز کنید، شهری که شما را به دوران گذشته می‌برد. یزد در کویر مرکزی ایران قرار دارد. گرمای شدید، آب‌وهوای بیابانی و جذابیت تاریخی یزد، منظره‌ای بی‌نظیر برای جذب گردشگر در این شهر ایجاد کرده است. یزد علی‌رغم اینکه یکی از گرم‌ترین و خشک‌ترین شهر‌های ایران است، با جذابیت منحصربه‌فرد خود، باغ‌های سرسبز، قنات‌های باستانی و مهمان‌نوازی گرم ساکنانش، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

اهمیت تاریخی یزد در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است و باعث شده است که در فهرست مکان‌های حفاظت‌شده یونسکو قرار گیرد. این شهر گواهی بر نبوغ معماران ایرانی در ساخت سازه‌های سازگار با اقلیم است. در محله‌های تاریخی یزد بگردید، محله‌هایی که با خانه‌های کاهگلی سنتی، کوچه‌های پرپیچ‌وخم، دیوار‌های بلند و بادگیر‌هایی که برای مقابله با گرمای سوزان طراحی شده‌اند، مزین شده است.

۴. اصفهان، نصف جهان

اصفهان که به‌عنوان محبوب‌ترین مقاصد سفر‌های داخلی ایران شناخته می‌شود، با میراث غنی تاریخی و معماری خود مسافران را به خود جذب می‌کند. این شهر که بهشت هنر در دوران‌های مختلف بوده است، دارای بنا‌های تاریخی است که بازدیدکنندگان را مسحور خود می‌کند. با کاوش در مکان‌هایی مانند میدان نقش جهان، کاخ هشت‌بهشت، حمام صفوی و پل خواجو غرق در جذابیت اصفهان شوید.

راهنمای سفر به اصفهان، هر آنچه قبل از سفر باید بدانید!

۵. مشهد و جاذبه‌های زیارتی و تاریخی

مشهد مسافرانی را که به دنبال زیارت و تماشای جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، فرهنگی و طبیعی هستند را به سوی خود می‌کشاند. مشهد علاوه بر اینکه آرامگاه امام رضا (ع) را در خود جای داده است، دارای جاذبه‌های فراوانی از جمله دره زیبای کال جنی و آرامگاه شاعر بزرگوار ابوالقاسم فردوسی است. هرساله انبوهی از زائران و گردشگران به مشهد سرازیر می‌شوند تا از فضای معنوی و شکوه طبیعی آن لذت ببرند.

۶. تهران؛ پایتخت پرجنب‌وجوش ایران

تهران، پایتخت پرجنب‌وجوش ایران، با اهمیت سیاسی و شگفتی‌های معماری، بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند. از مجموعه‌های تاریخی نیاوران و سعدآباد تا کاخ گلستان، تهران گنجینه‌ای از مکان‌های فرهنگی دارد. در هتل‌های مجلل مانند پارسیان آزادی و اسپیناس پالاس اقامت کنید و به غذاخوری‌های معروف شهر بروید. می‌توانید از مراکز تفریحی متعدد بازدید کرده و در خیابان ولیعصر پیاده‌روی کنید تا سفر به‌یاد‌ماندنی داشته باشید.

۷. لرستان؛ مقصد تابستانی محبوب

علاقه‌مندان به طبیعت اغلب به‌خاطر گشت‌وگذار در چشم‌انداز‌های سرسبز و تماشای آبشار‌های فراوان به لرستان مراجعه می‌کنند. لرستان مکان‌های طبیعی خارق‌العاده‌ای مانند آبشار باشکوه بیشه و آبشار حیرت‌انگیز گریت را در خود جای داده است. گذشته از زیبایی‌های طبیعی، تاریخ غنی لرستان، استانی که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسانی شناخته می‌شود را کاوش کنید. در سفر به لرستان حتماً از جواهرات تاریخی مانند قلعه فلک‌الافلاک، غار کلماکره و پل‌های باستانی که میراث تاریخی لرستان زیبا هستند، بازدید کنید.

۸. سفر به کیش هیجان‌انگیز

از تفریحات تابستانی در جزیره کیش لذت ببرید، جزیره‌ای زیبا در خلیج فارس که به‌خاطر تجربیات لوکس و آرامشی که برای گردشگران به ارمغان می‌آورد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر‌های داخلی کشور است. در حالی که کیش در مقایسه با قشم جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی ندارد، با انبوهی از استراحتگاه‌های مجلل، تفریحات هیجان‌انگیز و مناظر دیدنی که دارد، گردشگران فراوانی را جذب خود می‌کند.

سفر خود به کیش را در فصول پاییز تا اواخر بهار برنامه‌ریزی کنید تا بدون ناراحتی از گرمای طاقت‌فرسا تابستان از مزیت‌های این جزیره نهایت استفاده را ببرید.

۹. جزیره قشم؛ بهشت طبیعت‌گردان

جزیره قشم به‌عنوان یکی دیگر از محبوب‌ترین مقاصد سفر‌های داخلی کشور برجسته است و با انبوهی از شگفتی‌های طبیعی و تاریخی، بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. حتی اقامت یک هفته‌ای در این جزیره دلربا برای کشف تمام جذابیت‌های آن کافی نیست.

معروف‌ترین جا‌های دیدنی قشم عبارت‌اند از جنگل حرا، روستای زیبای طبل، دره باشکوه ستاره‌ها، تنگه چشمگیر چاه کوه، جزیره آرام ناز، جزیره جذاب هنگام، و ساحل بکر دلفین‌ها. باوجوداینکه قشم به خودی خود دارای جاذبه‌های متعددی است، بازدید از جزایر مجاور را فراموش نکنید.

گردشگران علاوه بر امکان سفر هوایی به قشم، با خرید بلیط قطار نیز می‌توانند سفر منحصربه‌فردی را به این جزیره زیبا تجربه کنند.

برای سفر کردن به جزیره زیبای قشم چقدر باید هزینه کرد | جاباما

کلام آخر

شگفتی‌های تاریخی و معماری متنوع ایران، گواهی بر میراث ماندگار آن است. مکان‌های تاریخی کشورمان فراوان است، اما طبیعت زیبا و متنوع کشورمان نیز گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین مقاصد سفر‌های داخلی ایران که عظمت تاریخی و شکوه طبیعی کشور را به نمایش می‌گذارد، پرداختیم. امیدواریم از خواندن این نوشته لذت برده باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین