کد خبر: ۸۹۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۱

خاطره کرباسچی از روابط عاطفی فرزندان شهید با کروبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین کرباسچی مشاور عالی مهدی کروبی در اولین کنگره ستاد شهروند آزاد با عنوان مطالبه محوران حامی برنامه‌های مهدی کروبی، حمایت برخی گروه‌های اصلاح طلب از میرحسین موسوی را اقدامی سیاسی و نه ایدئولوژیک خواند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب،‌ کرباسچی با اشاره به حمایت برخی گروه‌ها از جمله ادوار تحکیم از کروبی گفت: «اکنون آقای کروبی به عنوان شخصیتی که وضعیتی مستقر در نظام سیاسی جمهوری اسلامی دارد، مطالبات بسیاری از گروه‌ها و اقشار را پاسخ می‌دهد». 

وی افزود: «خواست‌هایی كه مطرح می‌شود، خواست‌های به حقی است كه باید پیگیری شود و اكثر آن‌ها محسوس و ملموس است. این‌كه آقای كروبی به چنین شخصیتی تبدیل شده كه هم به لحاظ ویژگی‌های ایشان و هم به دلیل مجموع شرایط است؛ امری بدیع به شمار می‌رود. معمولا در اتفاقاتی كه در كشورهایی مثل ما می‌افتد، انگیزه شخصیت‌های آوانگارد باید به دیگر افراد انگیزه بدهد و آن‌ها را برای حركت و تحقق انقلابی و فعالیت‌های اجتماعی بارور كند».

دبیركل حزب كارگزاران یادآور شد: در مورد آقای كروبی این نكته جالبی است كه كسانی با ایشان كار می‌كنند و به ایشان علاقه‌مندند و مجموعه نیروها شاكله‌ فكری و ذهنی برای ایشان ایجاد كردند و واقعا امروز آقای كروبی سمبل و انعكاس دهنده خواست كسانی است كه برای ایشان كار می‌كنند و این شاید چیزی كم‌سابقه و یا بی‌سابقه در محدوده‌ شخصیت‌هایی است كه دوروبر خودمان می‌بینیم. بخشی از این مساله به ویژگی‌های آقای كروبی صداقت و عدم وابستگی ایشان به تعلقات و قدرت برمی‌گردد». 

کرباسچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات کروبی در بنیاد شهید و سخت و دشوار توصیف کردن حضور در چنین نهادی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: «هنگامی که در استانداری اصفهان بودم هر وقت ممکن می‌شد با خانواده شهدا جلسه‌ای می‌گذاشتیم که مثلا 5 هزار فرزند شهید حاضر می‌شدند و در یکی از آن جلسات هم آقای کروبی آمدند و با فرزندان شهدا دیدار کردند». 

وی ادامه داد: «وقتی اخیرا به همراه آقای کروبی به اصفهان رفتیم دو دو دختر جوان هم سن و سال که بعدا فهمیدیم از فرزندان شهدا هستند پیش آقای کروبی آمدند و خودشان را معرفی کردند و ایشان خیلی زود این‌ دو دختر را به خاطر آوردند و حتی گفتند شما همان‌هایی هستید که یکی 7 دقیقه زودتر از دیگری به دنیا آمد». 

کرباسچی که در هنگام ذکر این خاطره برای لحظاتی اشک در چشمان‌اش جمع شد و سخنان‌اش را قطع کرد، ادامه داد: «این دو دختر شهید کاملا متعجب شده بودند و آقای کروبی توضیح داد 20 سال پیش وقتی پدر این دو دختر دوقلو شهید شده بود و آنها نوزاد بودند در اصفهان پی‌گیر کار آنها بوده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین