کد خبر: ۸۹۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶

ضرغامی: جواب انتقادات را پس از انتخابات می‌دهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان صداوسیما درباره انتقادات وارد شده به عملکرد سیما در زمینه نحوه پرداخت به کاندیداها، این مساله را به دلیل هیجانات ناشی از رقابت‌های انتخاباتی دانست و بار دیگر بر بی‌طرفی رسانه ملی تاکید کرد.

او هم چنین پاسخ به این انتقادات و دفاع از همکارنش را به پس از برگزاری انتخاباتریاست جمهوری موکول کرد.

سیدعزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتقاداتی که تاکنون درباره عملکرد انتخاباتی سیما مطرح شده و این که چرا پاسخ آن را به بعد از انتخابات موکول می‌کند، گفت: «به خاطر مجموعه هیجاناتی که در جریان انتخابات حاکم است، ممکن است نامزدهای محترم و یا طرفداران آنان در این فضا مطالبی به ذهنشان برسد و درباره رسانه ملی مطرح کنند؛ اما مهم آن است که تلاش کنیم در زمینه برگزاری سالم برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها نهایت بی‌طرفی را داشته باشیم».

رییس صداوسیما اضافه کرد: «اگر مواردی مطرح می‌شود، ترجیح می‌دهیم پاسخ‌های متقابل ندهیم تا سلامت این فضا حفظ شود؛ اگر لازم باشد در دفاع از همکارانمان در رسانه ملی مطلبی را بگوییم پس از انتخابات برای این کار فرصت هست».

وی درباره تذکر به برنامه سازان و بخش‌های خبری برای حفظ بی‌طرفی در زمینه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اصولا در سازمان صدا و سیما همه کارها براساس چارچوب‌هایی که در طول این مدت از سوی ستاد انتخابات تعیین شده‌است، انجام می‌گیرد؛ از نظر مراکز و نهادهای قانونی انتخابات ما وظیفه نداریم پیش از اعلام رسمی اسامی نامزدها اخباری از آنان پخش کنیم».

او تاکید کرد: «چند ماهی است که با توجه به جایگاه خود در حوزه رسانه، توانسته‌ایم اخبار متعددی را پخش کنیم؛ مردم اظهار می‌کنند که نامزدهای انتخابات را می‌شناسند؛ یعنی می‌دانند که این افراد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستند و از برنامه‌ها و ایده‌های آنان آگاهی دارند؛ این آگاهی به علت تلاش صدا و سیماست که در این زمینه نقش جدی‌تری داشته‌است».

ضرغامی در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره صحبت نکردن تخریبی علیه نامزدها، آیا پخش اظهارنظر اشتباه فردی که شائبه تخریب نامزدی را دارد در رسانه ملی خطا نیست؟ گفت: «به هر حال تمام تلاش خود را می‌کنیم که بهترین فرصت را برای همه نامزدها فراهم کنیم».

رییس سازمان صدا و سیما در پایان از هماهنگی ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: «ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما در همه موارد هماهنگ، همفکر و همراه است و تا این لحظه هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته‌است که نشان‌دهنده ناهماهنگی باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۲
0
0
البته سيد جان ممكنه تا اون موقع جنابعالي ديگه رئيس رسانه ملي نباشيد !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین