کد خبر: ۸۹۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

فعالیت سامانه بارشی در دشت کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: سامانه سرد بارشی به‌صورت باران و برف، از پایان روز شنبه در همه مناطق  دشت کاشان فعال شده و تا پایان روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.
فعالیت سامانه بارشی در دشت کاشان
آفتاب‌‌نیوز :

عباس ارغوانی اظهار کرد: ورود این سامانه سرد بارشی ادامه دار، علاوه بر بارش‌های موثر، دمای هوا را به طور محسوس کاهش خواهد داد به‌صورتی که دمای منفی چند ساعت را طی روز می‌توان انتظار داشت.

وی افزود: وزش باد شدید موقت، رخداد مه و کولاک، برف موقت در ارتفاعات برفگیر و کاهش نسبی دید، نوسان دما، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر از مخاطره های ناشی از ورود سامانه بارشی است که منطقه کاشان را در شرایط هشدار نارنجی هواشناسی قرار خواهد داد.  

رئیس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: هموطنان برای حفظ سلامت خود، از سفرهای غیرضروری، توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و برنامه‌های کوه‌نوردی خودداری کنند و هنگام عبور از گردنه‌ها، احتیاط کنند. و در مصرف حامل های انرژی نیز صرفه‌جویی داشته باشند.

وی تاکید کرد: شهروندانی که مجبور به سفر هستند، پوشش مناسب و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای پاک سازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها، برفروبی در گردنه‌ها و جاده‌ها و نقاط سردسیر آماده باشند.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: پیش بینی می شود که دمای حداکثر از ۱۹ درجه بالای صفر در روز جمعه به ۱۵ درجه در روز شنبه رسیده و روزهای یک شنبه و دوشنبه تا هفت درجه کاهش پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین