کد خبر: ۸۹۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۷

اعتراض کرباسچی به فیلترینگ facebook

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین کرباسچی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه سراسری شیراز در واکنش به دانشجویان بسیجی که شعارهایی راعلیه وی سر می‌دادند گفت: «من به شما سفارش می‌کنم که در این محیط علمی چنین شعارهایی سر ندهید. البته این جناح مقابل که همواره انحصار طلب هست نمی خواهد که اجازه دهد ما در همین جمع محدود حرفهایمان را بزنیم ولی من به شما می‌گویم که فکر نکنید که ما یقه انحصارطلبان را رها می‌کنیم».
 
به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رییس ستاد انتخابات کروبی وقتی در جایگاه سخنران قرار گرفت خطاب به حامیانش که در دفاع از او شعار می‌دادند گفت: «شما در حمایت از من شعار ندهید من خودم پاسخ اینها را خواهم داد».
 
وی خطاب به حامیان دولت گفت: «وقتی شما در برنامه‌ای که ترتیب دهندگان آن طرفداران یک کاندیدا هستند شرکت می‌کنید و چنین شعار می‌دهید جز اینکه آنها را در تصمیمشان استوارتر کنید کاری انجام نمی‌دهید. شما به حمایت از دولتی می‌پردازید که پاکی، عدالت و مهرورزی را وعده داده بود و ادعای رساندن مردم به عدالت را داشت ولی اکنون شرایط را خود شما هم مشاهده می‌کنید. شما که از امکانات وسیعی برای تبلیغات برخوردار هستید و رسانه ملی هم در اختیار دارید بنابراین اجازه دهید که ما هم در این جمع محدود حرفهایمان را بزنیم».
 
در این هنگام عده‌ای از دانشجویان خطاب به عده‌ای از حامیان دولت که علیه اصلاح طلبان شعار سر می‌دادند ، فریاد زدند "مدعی عدالت خجالت خجالت".
 
کرباسچی همین افراد را به سعه صدر دعوت کرد و گفت: «من به شما سفارش می‌کنم که در این محیط علمی چنین شعارهایی سر ندهید. البته این جناح مقابل که همواره انحصار طلب هست نمی‌خواهد که اجازه دهد ما در همین جمع محدود حرفهایمان را بزنیم ولی من به شما می‌گویم که فکر نکنید که ما یقه انحصارطلبان را رها می‌کنیم».

کرباسچی خطاب به کسانی که با شعار دادن اجازه برگزاری مراسم را نمی‌دادند گفت: «با شعار دادن و این کارها که نمی‌توان کشور را اداره کرد بلکه باید برای اداره کشور برنامه‌ای داشته باشیم. که در این راستا آقای کروبی و ستادش برنامه‌ای را برای بازگرداندند کشور از هرج مرج به عرصه برنامه ریزی دارد».
 
وی تاکید کرد: «برای اینکه قدرت اقتصادی نفت متمرکز نباشد و از اختیار دولت خارج شود که شاهد بحث‌هایی نباشیم که دامن گیر اقتصاد کشور و برخی از مسئولان در طی سالهای اخیر شده است».
 
در این هنگام حامیان احمدی نژاد سخنان او را ناتمام گذاشتند و فریاد زدند "مفسد 77 غارتگر پول و نفت " که البته کرباسچی خطاب به آنها گفت: «فعلا که قضیه طور دیگر است». و دانشجویان یکصدا فریاد زدند زنده باد کرباسچی . وی از برنامه‌های کروبی برای بازگشت به حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: «شما به حمایت از دولتی می‌پردازید که پاکی، عدالت و مهرورزی را وعده داده بود و ادعای رساندن مردم به عدالت را داشت ولی اکنون شرایط را خود شما هم مشاهده می‌کنید 
وی افزود: «مردم هم باید مطالعه کنند و رای بدهند و برای کسانی که به مطالعه درباره برنامه‌ها می‌پردازنند دیگر بالا و پایین آوردن عکس و سر دادن شعار اثر ندارد». 

وی وقتی به این موضوع پرداخت به عدم وجود گردش آزاد اطلاعات اعتراض کرد و گفت: «امروز حتی شنیدم که face book را فیلتر کرده‌اند . شاید اگر در این صفحه حرف‌هایی زده می‌شد که مورد تایید همه نبود این کار را نمی‌کردند ولی اکنون که بحث‌های سیاسی مطرح می‌شود آن را فیلتر می‌کنند این کار تاثیری جز اینکه هوداران را در کارشان مصمم تر کند ندارد».

وی گفت: «این روش اداره کشور نیست و اگر بنا باشد که کشور را این گونه اداره کنیم و شما شعار بدهید که فلانی مفسد اقتصادی است و ما هم بگوییم سرنوشت پرونده نفت اردبیل و یا پول‌های شهرداری چه شد که نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم بلکه باید به جمع بندی بر روی برنامه‌ها برای اداره کشور بپردازیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین