کد خبر: ۸۹۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۹
بیخود نیست که پاسپورت های ایرانی در دنیا بی اعتبار شده است

موسوی: هیچ نابغه‌ای نمی‌تواند شب بخوابد و روز بیدار شود و بخواهد جهان را مدیریت کند

دولتی نمی‌خواهیم که متحجرین در آن صف بکشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی گفت: «متاسفانه از سرمایه‌هایمان استفاده درست نکرده‌ایم و بی دلیل نیست که با 25 تورم و با فاصله گرفتن از بسیاری کشورها مواجه هستیم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در جمع چند هزار نفری مردم ارومیه در ورزشگاه غدیر این شهر با اعلام این برنامه به عنوان راه حلی برای مشکلات منطقه شمال غرب کشور، استفاده از فضای مجازی افزایش تحرک و استفاده از ظرفیت‌های منطقه و ارتباط عمیق با همسایگان را از جمله ابعاد این پروژه عظیم عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زبان ترکی از وعده‌های غیر عملی دولت نهم در استان‌های مختلف انتقاد کرد و گفت: «هر کجا که می‌روم با گلایه مردم از وعده‌های سطحی و بی پایه مواجه می‌شوم؛ گویا عده‌ای سعی دارند مردم را با این قبیل مسائل سرگرم کنند».

موسوی با اشاره به مشکلات کشور در بخش‌های مختلف اظهار کرد: «امروز کشور ما با اقتصاد غیرکارشناسی، سیاست خارجی نامناسب، تورم 25 درصدی و مشکلات فرهنگی مختلف مواجه است و روندی رو به بدتر شدن در پیش گرفته است».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه سخنان خود را به زبان فارسی بیان کرد و گفت: «در سیاست خارجی به دلیل هیاهوها و سیاست‌های پر سر و صدا و بدون برنامه و بدون بهره گرفتن از نیروهای عظیم کارشناسی کشور یعنی 3 میلیون دانشجو و دهها هزار استاد دانشگاه مشکلات فراوانی داشتیم».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بزرگترین ایراد ما به دولت این است که می‌گوییم امروز عصر قاجار نیست بلکه عصر مشورطه است.

وی خاطر نشان کرد: «امروز قصد برگشت مردم، دانش و دانشمندان است، امروز عصر برگشت به نسل فرهیخته است ولی متاسفانه از این سرمایه‌ها استفاده درست نکرده‌ایم و بی دلیل نیست که با 25 تورم و با فاصله گرفتن از بسیاری کشورها مواجه هستیم؛ بیخود نیست که پاسپورت های ایرانی در دنیا بی اعتبار شده است».

وی با تاکید بر اینکه اگر نظر عقلا و کارشناسان را گوش می‌کردند یقینا سرنوشت امروز را نمی‌داشتیم افزود: «کشاورزی، صنعت و تولید ملی ما مشکل پیدا کرده و حتی احساس می‌کنیم هویت ملی ما دستکاری شده است. مسوولان ما در مجامع بین‌المللی چندین بار نام کشورهای دیگر را می‌برند که ایرادی هم ندارد ولی برای آنها سخت است که چند بار هم اسمی از ایران ببرند».

موسوی اضافه کرد: «اگر کسانی به ایران علاقه داشته باشد باید دلشان به حال اقتصاد ملی بسوزد و سیاست‌هایی را پیش نگیرند که عزت ملت را نشانه گرفته باشد و طمع نکنند که با پخش امکانات در شب انتخابات می‌توانند عزت مردم را بخرند. امکانات و اطلاعات درست حق مردم است و ما نمی‌توانیم آنها را در جهت منافع خود مطرح کنیم».

وی در ادامه با انتقاد از برخی سیاست‌های فرهنگی در دولت نهم تاکید کرد: «کافی نیست که دولت امنیت داشته باشد بلکه مردم هم باید امنیت داشته باشند، ما نباید به ملت، استان‌ها و فرهنگ‌های رنگارنگ این کشور با دید امنیتی نگاه کنیم، ما ایرانی هستیم و بخشی از هویت ما آذربایجان، بلوچستان، کردستان، خوزستان و لرستان است و همه با هم ایران را می‌سازیم».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس تصریح کرد: «برای اتصال به جهان امروز و حفظ میراث‌های عظیم کشور به تمام فرهنگ‌ها و زبان‌های موجود در کشور نیاز داریم».

وی در ادامه به ظرفیت‌های عظیم آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: «آذربایجان در قدیم غیر از اینکه مهد تفکر، دگرگونی و کمک به همه ملت بوده است، یک مرکز تجاری و اقتصادی بسیار نیرومند بوده و سهم بالایی در کشور داشته است ولی امروز متاسفانه این سهم را از دست داده است».

موسوی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند فرهنگ نیرومند داشته باشد مگر اینکه اقتصاد و سیاست نیرومندی داشته باشد تصریح کرد: «ما امکانات زیادی در اطراف ایران داریم، از یک سو به جمهوری‌هایی که پس از فروپاشی شوروی ایجاد شد اتصال و دین و زبان مشترک با آنها داریم، از سوی دیگر با ترکیه متصل هستیم که در حال اتصال به اروپا یعنی با یک بازار یک میلیارد نفری و با گردش بسیار بالای مالی مواجه است که اگر سیاست‌های درستی داشته باشیم می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که نه تنها می‌تواند این مناطق را زنده کند بلکه می‌تواند اقتصاد ملی ایران را هم زنده کند ولی این امر، تعریف پروژه‌های بزرگ را می‌طلبد نه پروژه‌های کوچکی که تنها در یک سفر 200 عدد از آنها را تصویب می‌کنند».

موسوی در ادامه با بیان اینکه ما دولت مقتدر دانشمند و برنامه‌ریز می‌خواهیم تاکید کرد: «ما دولتی می‌خواهیم که دانشگاه‌ها پشتیبان آن باشند نه دولتی که متحجرین در پشت آن صف بکشند و با هر فکری مخالفت کنند و با سیاست‌های ناقص خود منافع ملی ما را در معرض خطر قرار دهند. هیچ کس با هر نبوغی که باشد نمی‌تواند یک شب بخوابد و روز بیدار شود و بخواهد جهان را مدیریت کند. جهان را همگان مدیریت می‌کنند ما اول باید به وضع خودمان سامان بدهیم و بعد بر جهان تاثیرگذار باشیم».

موسوی از سیاست خارجی دولت نهم انتقاد کرد و با بیان اینکه مجبوریم برای حل مسائل خود و پیشبرد منافع خود در جهان یاد بگیریم که چگونه با جهان تامل کنیم گفت: «سیاست خارجی بسیار حساس است و یک اشتباه در آن نه تنها منافع کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه توسعه کشور را به مخاطره می‌اندازد».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس ادامه داد: «این چگونه سیاست خارجی است که طی آن علی رغم نظر کارشناسان در کنفرانسی شرکت می‌کنیم و در شرایطی که جو اروپا علیه اسرائیل است نه تنها با حضور خود آن جو را خنثی می‌کنیم بلکه موجب می‌شویم مصوبه‌ای در حمایت از هولوکاست در آن کنفرانس امضا شود و آبرو و عزت کشورمان نیز به مخاطره بیافتد. بدتر از این اتفاق این است که زیر سوال رفتن حیثیت کشور را به عنوان یک حماسه مطرح کنیم. آیا وقتی در سوئیس مصوبه‌ای می‌گذرانند که دوباره هولوکاست را تایید می‌کنند و بعد هم آن وضع زننده در کنفرانس پیش می‌آید این یک حماسه است؟ کارشناسان می‌گویند در آن جلسه شرکت نکنید و این سیاست‌ها را نداشته باشید ولی متاسفانه آنها گوش نمی‌دهند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود درباره حل مشکلات استان‌های شمال غربی کشور اظهار کرد‌: «این منطقه امکانات فراوان و در عین حال مشلاتی دارد، پیشنهاد من این است که ضمن اینکه با صبر و تلاش مردم و سیاست‌ها و صداقت دولت به تک تک این مشکلات باید بپردازیم ولی در کنار رفع این مشکلات باید پروژه عظیمی را برای رفع مشکلات منطقه شمال غرب کشور تعریف کنیم که جایگاه عظیم این منطقه را احیا کند».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه مشکلات کشور را با تکیه بر تمام ملت می‌توانیم حل کنیم تاکید کرد: «آینده کشور ما در گروی رفتن به سمت نگاه‌های نو، عقلانیت، برنامه‌ریزی و دور شدن از سیاست‌هایی است که هنر این سیاست‌ها برچیدن و از بین بردن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
0
درود بر احمدی نژاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
0
درود بر موسوی .زنده باد آزادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
0
متاسفانه درحال حاضر ازحل ساده ترين مشكلات خودمان عاجزيم درفكر تغيير دنيا هستيم.وبراي دنيا برنامه ميدهيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
0
رای به احمدی نژاد رای به عزت نظام
ناشناس
|
Philippines
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۸
0
0
adam be in d_orughguyee o p_or ruyee nadida budam che ed`deahayee ke nemkone o mamlekat ro be g_and keshide baba
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۸
0
0
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۸
0
0
جالب که مهندس دقيقا ضد فرموده هاي رهبري عرض ميکنن!!!!
چون رهبري فرمودند که در سفرها ي استاني اگر از 100 مصوب 50تاي ان انجام شود خوب است



فقط کار موسوي شده سياه نمايي وناديده گرفتن کارهاي دولت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین