کد خبر: ۸۹۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۲:۴۳
در فینالی رویایی در شهر چاقوکش‌ها

بارسلونا قهرمان اروپا شد

گواردیولا در آسمان اروپا به پرواز در آمد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- گروه ورزش: در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا توانست با نتیجه دو بر صفر منچستر یونایتد را در ورزشگاه المپیک رم شکست دهد و به عنوان قهرمانی دست یابد.

گل‌های بارسلونا را «ساموئل اتوئو» در دقیقه 10 و «لیونل مسی» در دقیقه 70 زدند. بارسا با این قهرمانی سومین جام خود را در این فصل به دست آورد و از این حیث در اسپانیا رکورددار شد.

آنها در حالی قهرمانی خود را جشن گرفتند که این اولین فصل حضور «جوزپ گواردیولا» مربی جوان این تیم روی نیمکت آنها بود. گواردیولا حتی از «ادوین فان‌درسار» دروازه‌بان منچستر یونایتد هم جوان‌تر بود.



بازی با چند حمله منچستر یونایتد آغاز شد، اما در دقیقه 10 در اولین حمله جدی بارسلونا «آندرس اینیستا» به آسانی «اندرسن» را از پیش رو بر داشت و یک پاس عالی به اتوئو داد. او هم با پشت سر گذاشتن «نمانیا ویدیچ» گل اول دیدار را از فاصله‌ای نزدیک زد. این 31 امین گل بارسلونا در این فصل لیگ قهرمانان بود.

سپس «کریستیانو رونالدو» به سمت دروازه یونایتد حرکت می‌کرد که «جرارد پیکه» او را متوقف ساخت و کارت زرد گرفت. در ادامه نیمه اول بارسلونا توپ و میدان را در دست داشت و بارها روی دروازه حریف موقعیت ایجاد کرد. آنها چند ضربه ایستگاهی خوب را هم از دست دادند.

در ابتدای نیمه دوم، «کارلوس توز» جانشین اندرسن شد که در نیمه اول خوب کار نکرده بود. توز و رونالدو در خط حمله قرار گرفتند و «وین رونی» به خط میانی بازگشت.



در دقیقه 49، «تیری آنری» در اولین موقعیت جدی خود نتوانست دروازه فان‌درسار را باز کند. در دقیقه 51، لیونل مسی در محوطه جریمه یونایتد سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه 53، روی خطایی که ویدیچ بر روی اینیستا انجام داد، داور یک ضربه ایستگاهی به سود بارسلونا اعلام کرد. «ژاوی هرناندز» پشت توپ ایستاد و آن را به تیر دروازه حریف زد.



در دقیقه 56، پارک جی‌سونگ نتوانست از فاصله‌ای نزدیک دروازه بارسا را باز کند.

در ادامه، سر الکس فرگوسن با آوردن «دیمیتار برباتوف» به جای «پارک جی‌سونگ» سیستم تیمش را به 4-2-4 تغییر داد. اما سه دقیقه بعد و در دقیقه 70 بارسا گل دوم را هم زد. ضربه بی‌هدف «پاتریس اورا» به ژاوی رسید و او با سانتری عالی، روی سر مسی فرستاد و او با کنار سرش با ضربه‌ای دقیق توپ را از روی سر فان‌درسار به گل دوم تبدیل ساخت.

در دقیقه 76 رونالدو که از نمایش درخشان «کارلس پویول» در خط دفاعی بارسلونا عصبانی شده بود او را هل داد و کارت زرد گرفت. سه دقیقه بعد «پال اسکولز» تازه‌وارد به دلیل خطایی که روی «سرخیو بوسکتس» انجام داد اخطار دریافت کرد.

در نهایت منچستر یونایتد نتوانست کاری از پیش ببرد و خطای خشن نمانیا ویدیچ روی لیونل مسی، پایان دیدار را رقم زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۵
0
1
بلاگ عالی بودولی مطالبش رابیشتر کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۹
0
1
خیلی خوب بود.ممنونم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین