کد خبر: ۸۹۷۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

درمانگاه محل درگیری بر سر حجاب در قم، متعلق به کیست؟

در پرس و جو از پرسنل درمان کشور مشخص گردید که این حادثه در درمانگاه خیریه قرآن و عترت صورت گرفته است، به شکل کنایه آمیزی، بانی این درمانگاه آن را به دلیل آنچه «توهین یک پزشک به روحانیت» خوانده شده تاسیس کرده است.
درمانگاه محل درگیری بر سر حجاب در قم، متعلق به کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

انتشار فیلم درگیری بر سر حجاب در درمانگاهی در قم با واکنش انتقادی طیف گسترده‌ای از مردم مواجه شد. با وجود آنکه بر اساس مواد قانونی مانند ماده ۶۱۹  قانون مجازت‌های اسلامی ایجاد مزاحمت و فیلمبرداری از دیگران بدون کسب اجازه، جرم محسوب می‌شود، اما اکانت‌های وابسته به بودجه برخی نهاد‌های خاص با ترند کردن هشتک #سلیطه! تلاش کردند تا این مادر را مقصر جلوه دهند.

به گزارش آفتاب نیوز؛ دو کانال ایتا «امام عاشقان» و «الفرقان» نزدیک به طیف‌های تندرو در قم، از دستگیری به گفته آن‌ها «فرد هتاک»، مدیر و کارکنان درمانگاه خبردادند.

هر چند این دستگیری از سوی سردبیر خبرگزاری میزان تکذیب شد، اما دادستان قم از «تشکیل پرونده» و «آغاز تحقیقات قضایی» در این زمینه خبر داده بود و امروز نیز دادستانی قم اعلام کرد که چهار نفر به عنوان عوامل انتشار و ارسال فیلم به شبکه های خبری خارج از کشور، بازداشت شده اند. دادستانی گفته که این افراد اعتراف کردند که هدفشان از انتشار این فیلم، تفرقه افکنی در جامعه بوده است.

برخی کاربران جریان اصولگرا و ارزشی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که شخص روحانی در حال فیلمبرداری نبوده بلکه  شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کرده است، هر چند زوم چند باره روی فیلم این فرضیه را رد می‌کند و به نظر می‌رسد، طلبه جوان تلاش داشته تا عکس یا فیلم بگیرد.

سکینه سادات پاد، دستیار  رئیس جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در واکنش به این حادثه از مردم درخواست کرد تا «به یک طرف غش نکنند». احمد وحیدی وزیر کشور، پیش از این در واکنش به برخی موارد مشابه اظهار کرده بود: «فیلمبرداری از افراد متخلف امری قانونی است، تعجب می‌کنم که برخی بدیهیات را زیر سوال می‌برند».

در مورد مشابه دیگری درقم که قریب ۲ سال قبل رخ داد، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: برای این زن دو اتهام جداگانه «توهین به آمر به معروف و ناهی از منکر» و «اهانت به لباس روحانیت» مطرح است.

درمانگاه خیریه قرآن و عترت

در پرس و جو از پرسنل درمان کشور مشخص گردید که این حادثه در درمانگاه خیریه قرآن و عترت صورت گرفته است، به شکل کنایه آمیزی، بانی این درمانگاه آن را به دلیل آنچه «توهین یک پزشک به روحانیت» خوانده شده تاسیس کرده است.

حمید فقیهی فرزند آیت‌الله شیخ عبدالله مجد فقیهی در گفتگوی ۵ سال قبل خود با سایت جماران اظهار کرد، پدرش پس از برخورد نامناسب یک پزشک در قبل از انقلاب، تصمیم به تاسیس درمانگاهی برای سرویس‌دهی به روحانیون گرفت. به گفته فقیهی، زمین این درمانگاه از امام خمینی خریداری شده و مراسم ازدواج احمد خمینی نیز در محل همین درمانگاه برگزار شده است. تولیت این درمانگاه تا زمان حیات در اختیار آیت الله صافی گلپایگانی قرار داشت، این مرجع تقلید در پاسخ به یک استفتاء فیلمبرداری بدون اجازه از مردم را جایز تشخیص نداده بود.

در حال حاضر نیز برخی از روحانیون با نفوذ در قم، تولیت درمانگاه مذکور را بر عهده دارند.

در تماس با مسئولین و کادر شاغل در محل درمانگاه، آن‌ها ضمن رد شایعه بسته شدن این مکان درمانی اعلام کردند که: «نهاد‌های ذیربط» در حال حاضر در درمانگاه قرآن و عترت حضور دارند، این افراد با لحنی که به نظر نگران می‌رسید از پاسخگویی در مورد چند و چون این اتفاق امتناع کردند. مدیریت درمانگاه نیز حاضر به پاسخگویی به سوالات نشد.

جامعه هر از  گاهی به دلیل مسئله حجاب دچار تنش می‌شود. اصرار برخی جریان ها درخصوص برخورد قهری با مسئله حجاب و زنان باعث شده تا حجاب همواره یکی از کانون‌های بروز بحران در جامعه باقی بماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین