کد خبر: ۸۹۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶

رضایی: سهام مولد را جایگزین سهام عدالت می‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی گفت: «در دولت جدید سهام عدالت كنونی را متوقف و سهام مولد را جایگزین آن خواهم كرد».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار فرانس پرس مبنی بر اصلاحات اقتصادی اظهار كرد: «با كاهش اقتصاد دولتی و فعال‌سازی بخش‌خصوصی می‌خواهیم انقلاب صنعتی به وجود آوریم؛ لذا در این راستا آزادی اقتصادی را گسترش خواهیم داد».

وی افزود: «همچنین در زمینه جذب سرمایه‌های خارجی نیز راه را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی هموار خواهیم ساخت».

وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تورم و بیكاری افزود: «در صورت پیروزی در این انتخابات مطمئنا در دو سال اول با مشكلات زیادی روبه‌رو خواهیم بود، اما در پیش گرفتن سیاست‌های مناسب در زمینه درآمدهای نفتی در دو سال انتهایی وضعیت بهتری خواهیم داشت».

رضایی در بحث نتایج اقتصادی ناشی از تحریمات نیز خاطرنشان کرد: «ما سیاست‌های خارجی را بهبود خواهیم داد و با ارائه یک بسته سیاسی در این زمینه به آمریكا چالش‌های سیاسی و اقتصادی را كمتر خواهیم كرد».

وی افزود: «این بسته كامل در تمامی زمینه‌های اقتصادی، هسته‌یی و همچنین منطقه‌ای‌ست».

وی در پاسخ به سوالی در زمینه غنی‌سازی هسته‌یی اظهار كرد: «غنی‌سازی را ادامه خواهیم داد؛ اما نه مانند گذشته، بلكه با ایجاد كنسرسیوم از دولت‌های اروپایی و همچنین همسایگان این روند را ادامه خواهم داد. هم‌چنین در تشكیل این كنسرسیوم از ایرانیان در بخش مدیریت و از سهامداران در هیات‌مدیره آن استفاده خواهم كرد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تفاوت‌های خود با احمدی‌نژاد نیز گفت: «مهمترین تفاوت من و آقای احمدی‌نژاد نحوه دیدگاه‌های ماست و دیدگاه من چه در مسائل داخلی و چه خارجی بسیار متفاوت‌تر است؛ زیرا بنده معتقد به ادبیات ماجراجویانه در بخش سیاست خارجی و همچنین انفعال نیستم. از جمله تفاوت‌های دیگر من با ایشان مساله اقتصاد است، زیرا ایشان به نوعی دچار مساله سوءمدیریت در بخش اقتصاد هستند البته این قضیه تنها مختص به ایشان نمی‌شود؛ چراكه نامزدهای دیگر نیز برنامه‌ای مدون در بخش اقتصاد ندارند، اما برای من اقتصاد دارای موضعی بالاتر از سیاست است. تفاوت دیگر من با ایشان نیز مساله نخبگان و خروج آنان از كشور است، زیرا سیاست ایشان در این مساله به صورت پوپولیستی است».

وی در پاسخ به سوالی درباره بند آخر پاسخ قبلی خود توضیح داد: «متاسفانه این كار سختی است ولی باید جلو این كارها گرفته شود، زیرا ادامه این روند قطعا به اقتصاد ایران آسیب خواهد رساند و ما باید در مرحله اول با متوقف كردن این اقدامات برنامه اقتصادی خود را در جهت اشتغال و درآمد احیا كرده و محیط مناسبی را در زمینه كسب و كار راه‌اندازی كنیم و با گسترش خصوصی‌سازی و جذب سرمایه‌های خارجی امنیت را برقرار و این مدل را جایگزین مدل آقای احمدی‌نژاد كنیم».

وی درباره تغییر ساختارهای اجتماعی در جذب هرچه بیشتر جوانان افزود: «نگاه من به آینده است زیرا این هدف مكمل گذشته است، در بحث آزادی‌ها، اقتصاد نقش مهمی خواهد داشت و جوانان ما با آزادی‌های اینچنینی ارضا نخواهند شد و من می‌خواهم با استفاده جوانان در بحث‌های مدیریتی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها روش نوینی را در بخش مدیریتی كشور ایجاد كنم زیرا به اعتقاد بنده جوانان فرشته نجاتند».

رضایی در ادامه در زمینه جایگاه زنان در دولت خود نیز خاطرنشان كرد: «متاسفانه زنان در جامعه ما به حاشیه رفته‌اند و با توجه به توانایی‌های بالایی كه دارند از ظرفیت آنان برای توسعه جامعه استفاده خواهیم كرد. در هیات دولت خود از بانوان استفاده خواهم كرد و همچنین خانه‌داری را به صورت یک شغل تعریف كرده و برای هر یك بیمه و حقوق جداگانه قائل خواهیم شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین