کد خبر: ۸۹۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۱
در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تصویب طرح الحاق یک ماده و پنج تبصره به قانون اساسنامه صدا وسیما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی ارجاع شده به مجمع مطرح و در مورد آن تصمیم گیری و رفع اختلاف شد.

در ابتدای جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع با محکومیت شدید اقدام زشت تروریستی در مسجد امیرالمومنین زاهدان و تسلیت به خانواده‌های قربانیان، این گونه اقدامات تروریستی را فاجعه‌ای برای دنیای اسلام و کشور خواند و گفت: «دشمنان وحدت جهان اسلام به دنبال ایجاد شکاف و کینه و عداوت بین فرق اسلامی هستند که باید با این گونه حرکات، ریشه‌ای و اساسی برخورد شود».

وی با استناد به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کردستان برای حفظ و تقویت وحدت میان شیعه و سنی و ضرورت پرهیز جدی از هرگونه اختلاف‌افکنی گفت: «تروریستها دریافته‌اند که حفظ وحدت در کشور اراده‌ای نشأت گرفته از سطح بالای نظام و کشور است و لذا به تلاشهای مذبوحانه برای جلوگیری از وحدت و اقدامات جنایتکارانه دست زده‌اند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضرورت هوشیاری امت اسلامی بویژه علما و شخصیت‌های موثر شیعه و سنی در حفظ و تحکیم وحدت و شناسایی و معرفی کانون‌های توطئه اعم از خارجی و داخلی را خاطر نشان کرد و گفت: «امیدواریم با پیگیری و برخورد قاطع دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی ریشه عملیات تروریستی و تروریستها خشکانده شود».

طرح الحاق یک ماده و پنج تبصره به قانون اساسنامه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود نخستین موضوع مطرح شده در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که با حضور نماینده شورای نگهبان، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این طرح چنانچه در برنامه‌های مختلف پخش شده در صدا و سیما، مطالبی مشتمل بر توهین، افترا، تحریف یا خلاف واقع نسبت به هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی پخش شد به درخواست ذی نفع، سازمان مکلف است مشروط به اثبات توهین یا افترا، نسبت به جبران آن اقدام کند.

در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی‌های مبسوط کلیات این طرح تصویب و مقرر شد کمیسیون فرهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام براساس پیشنهادات ارائه شده از جانب اعضاء در جلسه آینده متن جامع و کاملی را برای تصویب اعضاء ارائه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین