کد خبر: ۸۹۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۲

«هوو» همچنان قربانی می‌گیرد؟ چه کسی پاسخگو است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو روز دو حادثه رانندگی - یک کشته و 10 مجروح‌، عامل تصادف «کامیون چینی» با مارک «هوو»، علت تصادف ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه - این فحوای خبری است که ساعتی پیش در خروجی رسانه‌های همگانی منتشر شد.

شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان یک شرکت تولیدکننده خودروهای سنگین، چندی پیش با واردات دو هزار دستگاه کامیون‌های ساخت کشور چین با مارک «هوو» و فروش آن در بازار به مشتریان خود وعده دو سال «گارانتی» شرکت سازنده را داد و خود از مسوولیت‌های نقض فنی خودرو شانه خالی کرد.

«ایران خودرو دیزل»، این کامیون‌ها را استاندارد معرفی کرد، اما برخی کارشناسان معتقدند، سیستم ترمز کامیون «هوو» دارای اشکالات اساسی است، آنان استدلال می‌کنند که این کامیون‌ها در زمره خودروهای درجه سه چین است.

سرهنگ محسن بهرستی، رییس مرکز فرماندهی و کنترل راهنمایی و رانندگی کشور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: «برخی از مشتریان که توانایی پرداخت هزینه یک خودرو خوب را ندارند با پرداخت حداکثر 700 میلیون ریال یک دستگاه خودرو هوو ساخت کشور چین تهیه می‌کنند. این افراد همچنین قادر نخواهند بود هزینه تریلر کامیون را تهیه کنند و در نتیجه به تهیه تریلر دست دوم با قیمت پایین‌تر روی می‌آورند.

وی افزود: «تریلرهای دست دومی که روی این کشنده‌ها نصب می‌شود، فاقد سیستم ترمز سالم بوده و در هنگام وقوع حادثه‌ای لطمات زیادی به جای می‌گذارد» .

رییس مرکز فرماندهی و کنترل راهنمایی و رانندگی کشور مشکل این کامیون‌ها را در نوع واگذاری آنها اعلام کرد و گفت: «مشکل اساسی این کامیون‌های ارزان قیمت، سیستم ترمز و نداشتن ایمنی لازم برای تردد در جاده‌های کشور است».

وی البته توضیح نداد که چرا راهنمایی و رانندگی علی رغم این مشکلات، آنها را شماره‌گذاری و در چرخه حمل و نقل فعال می‌کند.

وقوع این دو حادثه، زنگ خطر را به صدا درآورده است، زنگی که باید صدای آن شنیده تا از وقوع حوادث مشابه جلوگیری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین