کد خبر: ۸۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴
در سفر به گیلان مطرح شد؛

رضایی: دولتی می‌خواهیم که ایران را به‌جای گداخانه متحول کند

دولت اجازه بهره‌برداری از ثروت‌ها را نمی‌دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محسن رضایی گفت: «تجارت در برنامه کلی در استان گیلان به اندازه تولید نفت و گاز اهمیت خواهد داشت و ما تلاش خواهیم کرد که بنادر و گمرکات را در این استان توسعه دهیم و توسعه جهانگردی نیز از دیگر برنامه‌های ما در استان گیلان است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رضایی در جمع مردم رشت و در تشریح برنامه‌های خود برای استان گیلان اظهار داشت: «این استان یکی از 9 مرکز فدرالی اقتصاد دولت من است و یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان گیلان در کنار اقتصاد و تجارت، فرهنگ است و این امکان را دارد که تبدیل یکی از قطب‌های تولید فرهنگی شود ضمن این‌که تجارت در برنامه کلی در این استان به اندازه تولید نفت و گاز اهمیت خواهد داشت و ما تلاش خواهیم کرد که بنادر و گمرکات را در این استان توسعه دهیم و توسعه جهانگردی نیز از دیگر برنامه‌های ما در استان گیلان است».

رضایی با بیان این‌که ایران ما جزو ثروتمندترین کشورهای دنیاست، افزود: «این ثروت روی زمین ریخته شده است، اما نه دولت اجازه بهره‌بردرای از آن را می‌دهد و نه مردم می‌توانند به تنهایی و یا با کمک دولت از این ثروت استفاده کنند شاهد مثال آن هم استان گیلان است که از سر و روی آن ثروت می‌بارد و به چنین وضعیتی گرفتار است». 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به‌ این‌‌که دریای خزر ناموس ماست و نمی‌توانیم از آن بگذریم، تاکید کرد: «دریای خزر بخشی از هویت استان گیلان است، اما سهمی که از این دریا به ایران تعلق گرفته در شأن ما نیست و دولت من با وجود ادامه دوستی با کشورهای همسایه درصد سهم واقعی ملت ایران را از این دریا خواهند گرفت».

در این مراسم رضایی با نام بردن شهیدان نامجو، تقی‌پور، املاکی، رضا دانان و ... به عنوان شهدای برجسته این استان،‌ ظرفیت فرهنگی موجود در شهر رشت بسیار بالا توصیف کرد و توضیح داد: «به علت هم‌جواری با کشورهای مختلف، گیلان می‌تواند قطب بزرگی از نظر فرهنگی برای کشور باشد».

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به تشدید مشکل بیکاری مردم این استان در 6 ماه گذشته اظهار داشت: «برخی از سازمان‌ها کارگران خود را تعدیل کرده‌اند و در حال حاضر مهاجرت جوانان استان به شهرهای هم‌جوار و مرکز مشهود است». 

وی با ابراز ناراحتی از فقدان پروژه عمرانی مهم کُریدر شمال به جنوب که باید از رشت عبور کند و ایران را به روسیه و اروپا وصل کند، خاطرنشان کرد: «ضعف سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری این استان مشهود است و در 30 سال گذشته چهره‌های مختلفی که به ایران آمده‌اند از صنعتی شدن این استان کشاورزی جلوگیری کرده‌اند، حال آن‌که این مسوولان درک این مساله را نداشته‌اند که صنعت انواع مختلفی دارد و می‌توان صنایع مربوط به گردشگری و کشاورزی در این استان توسعه داد».

رضایی ادامه داد: «اگر بخواهیم اشتباه دولت‌های 30 سال گذشته را تکرار کنیم، زندگی ایرانی‌ها متحول نمی‌شود و باید برای حل این مشکلات فکر اساسی کرد و آن مشکلی را حل کرد که بتواند آزادی، دموکراسی و عزت ایرانی را نهادینه کند و ملت ایران دولت کارآمد و ستاد مردمی می‌خواهد که به جای تبدیل ایران به گداخانه، ایران متحول کند و کلید حل این مشکل جوانان ایران هستند که من از آنها به عنوان معجزه قرن یاد می‌کنم زیرا در دوران جنگ و انقلاب نیز با کمک همین جوان‌ها تحولاتی بزرگ ایجاد کردیم». 

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد از افرادی که پس از حضور در مسوولیت‌ها عنوان می‌کنند که نگذاشتند کار کنیم، این سوال را مطرح کرد که این افراد چرا استعفا ندادند؟!

وی با طرح این نکته که ما نیاز به انقلاب و قیام در عرصه‌های فتح نشده داریم، گفت: «مدیریت با تکرار مسیر گذشته و ادامه شیوه دولت فعلی امکان‌پذیر نیست و ما باید راه سومی را در پیش بگیریم و اصلاحات سیاسی که امروزه در شعار برخی کاندیداها مطرح می‌شود و بدون توجه به معاش مردم با شکست مواجه خواهد شد».

محسن رضایی در ادامه با تکرار دوباره شعار دولت ائتلافی این دولت را این‌گونه تشریح کرد: «دولت ائتلافی فاقد باندبازی فردمحوری و انحصارطلبی است».

رضایی ادامه داد: «در دولت‌ ما برای جهانگردان و ایرانگردان خارجی امنیت کامل فراهم است و برای توسعه این مساله در گیلان زیرساخت‌های لازم را بازسازی خواهیم کرد».

رضایی در دیدار با مردم گیلان بود که در این باره تصریح کرد: «بازنگری در تعرفه‌ها برای چای و برنج از دیگر برنامه‌های ماست که اگر در دولت‌های قبلی کار درستی انجام شده باشد آن کار ادامه می‌یابد، اما در مقابل اشتباهات با قدرت می‌ایستیم». 

بنابراین گزارش قبل سخنان محسن رضایی، دکتر اسماعیل‌پور، دبیر شورای نخبگان ایران با خوشامدگویی به افراد حاضر در سالن به معرفی برخی از دستاوردهای استان گیلان در تاریخ اشاره کرد و گفت: «این سرزمین دردهای نهفته در ورای سبزینه‌هاست، ایجاد آلودگی‌هایش جهانی شده، نخبگانش حاشیه‌نشین، چایی‌کارانش بی‌سامان، صنعتگرانش مقروض و جوانان تحصیلکرده در صف بیکاران قرار گرفته‌اند و شمار چنین سرزمینی گذاشته‌اید که آن داشته‌ها و این نداشته‌ها را دارد».

اسماعیل‌پور سپس با طرح شعارهایی همچون وحدت، عزت‌ آزادی، دولت ائتلافی،‌ وحدت، کثرت‌، آبادی، همت و سعی جمعی، حل غول‌گرانی و غیره با نقل خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سابق رشت در مورد رضایی پرداخت و گفت: «ایشان یکبار گفته بودند من از توان آقای رضایی تعجب می‌کنم که چطور در جبهه‌ها حضور می‌یابند و با همان توان در پشت جبهه به فعالیت می‌پردازند». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین