کد خبر: ۸۹۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵
در دیدار اعضای هیات رئیسه کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه مطرح شد؛

بانک: آرای موسوی روزبه‌روز بیشتر می‌شود

احمدی‌نژاد با تخریب پایه‌های نظام در صحنه است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه، نعمت فکری، ساده زیستی و دلسوزی برای انقلاب را از ویژگی اخلاقی میرحسین موسوی عنوان کرد و گفت: «ما در این شرایط حمایت از موسوی را ضروری می‌دانیم و در این مسیر از هیچ کاری فرو گذار نخواهیم بود».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، مرتضی بانک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و استاندار اسبق کرمان، در دیدار اعضای هیات رئیسه کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه شرایط امروز انتخابات کشور را بسیار مهم و حساس توصیف کرد و گفت: «در دوران گذشته و در هیچ انتخاباتی در این حد احساس نکرده بودیم که باید وارد صحنه انتخابات شد. معتقدم امروز یک انتخابات دقیق و حساب شده موجب یک جهش در کشور خواهد شد که البته عکس این مساله هم وجود دارد».

به اعتقاد این تحلیلگر سیاسی، در دوره نهم ریاست جمهوری اگر یک انتخاب مناسبی مثل آقای هاشمی رفسنجانی صورت می‌گرفت قطعاً کشور یک جهش فوق‌العاده‌ای حداقل در سطح منطقه پیدا می‌کرد و البته وضعیت داخلی کشور نیز به یک شرایط بسیار مطلوبی می‌رسید».

وی تجارب گرانقدر هاشمی رفسنجانی را دلیل این گفته خود عنوان کرد و گفت: «در آن زمان سازندگی تبدیل به یک تئوری علمی شده بود و البته سطح مدیریت کشور نیز قطعاً ارتقا پیدا می‌کرد».

بانک گفت: «اگر هاشمی در طول چهار سال گذشته مدیریت اجرایی کشور را به‌عهده می‌گرفت، قطعاً توانمندی‌های علمی و اجرایی تحت پوشش یک مدیریت مناسب شکوفایی زیادی پیدا می‌کرد؛ چرا که مدیریت هشت سال آقای هاشمی در گذشته نشان داد که ایشان می‌تواند مدلهای مختلفی را از جهت فنی طراحی کرده و تحت یک مدیریت عالی، حرکت جدی‌تر و عمیق‌تری را در کشور ایجاد کند».

معاون وزارت امور خارجه در دولت خاتمی با اشاره به شرایط ایران از لحاظ بین‌المللی در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی گفت: «در آن مقطع با نوع محاوره‌ای که ایشان ابداع کرده بود ایران شرایط بسیار خوبی در عرصه بین‌المللی داشت و لذا در صورت پیروزی آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، ایشان می‌توانست از این فضا بسیار خوب استفاده کند».

وی اشتباه استراتژیک اصلاح‌طلبان را عامل اصلی روی کار آمدن احمدی‌نژاد دانست و گفت: «احمدی‌نژاد نه به خاطر موقعیت و شرایط و شخص خودش روی کار آمد، بلکه به دلیل تکثر کاندیدا در جریان اصلاح‌طلبان توانست در مسند قوه مجریه قرار گیرد».

استاندار اسبق کرمان موقعیت کشور را حقیقتاً بحرانی خواند و گفت: «از یک سو یأس و ناامیدی در بین اقشار مختلف و از سوی دیگر شرایط اقتصادی و تعهدات وحشتناک بین‌المللی و قول‌هایی که داده شده و وضعیت سیاسی داخلی و خارجی کشور شرایط را به بحران کشیده است. به عنوان مثال هیچ زمانی کشورهای عربی علیه ایران در این حد متحد نبودند و هیچ گاه به این صراحت مخالفت‌شان را با ایران اعلام نمی‌کردند. سوال اینجاست که ما حقیقتاً به کجا رسیدیم و چرا امروز کشورهای اسلامی باید برای تغییرنام خلیج‌فارس بر ما فشار بیاورند».

بانک در مقایسه تورم 25 درصدی امروز کشور با تورم منفی کشور ترکیه گفت: «قرار است که ما براساس سند چشم‌انداز کشور اول منطقه شویم و این در حالی است که تورم در کشور ما روز به روز در حال افزایش است و کشوری مثل ترکیه با تکیه بر تولید داخلی؛ فن‌آوری، صادرات و توسعه صنعت خود و نه با تکیه بر نفت به‌جایگاهی رسیده که حتی دیگر با ما قابل مقایسه نیست».

وی شرایط امروز کشور را با دوران گذشته قابل مقایسه ندانست و گفت: «امروز ریاست قوه مجریه تنها چیزی که برایش مهم نیست، منافع و مصالح ملی است و او تنها به منافع شخصی و خطی‌اش فکر می‌کند به عنوان مثال در طرحی مانند هدفمند کردن یارانه‌ها که یک تز اقتصادی برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت کشور است، احساس می‌شود که این طرح برای دولت نهم صرفاً پوششی است برای اینکه 30 تا 50 هزار تومان به مردم بدهند و بعد هم کل طرح را به اتمام برسانند. هر تقسیمی دو هدف مشخص دارد یک تعالی اقتصادی و دیگری منافع شخصی، که در اینجا به نظر می‌رسد منافع شخصی مهم‌تر دیده می‌شود». 

بانک با اظهار تأسف از حضور رئیس جمهوری طی این چند سال در برخی مجامعی که به نفع کشور نبود، یادآور شد: «برای مثال حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا یا اجلاس ژنو و یا اجلاس خلیج‌فارس و نشستن ایشان زیر بیرق خلیج‌عربی حقیقتاً به ضرر کشور تمام شد اما شاهد بودیم که آب هم از آب تکان نخورد و لذا در این شرایط جریان ما علی‌رغم تصمیمات مختلفی که جلوی پا داشت باید بهترین تصمیم را می‌گرفت». 

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: «ما در ابتدا شخصیتی همچون حجت‌الاسلام حسن روحانی را که حقیقتاً از جهت علم و دانش مدیریتی در سطح عالی بود پیش رو داشتیم. ایشان شخصیتی آشنا با اوضاع و احوال بین‌المللی است و به عقیده من بعد از آقای هاشمی رفسنجانی ایشان در سطح مدیریت کلان کشور توانمندی‌های خوبی دارند؛ اما به دلیل اینکه ایشان در این شرایط ضرورتی به حضور در صحنه انتخابات ندیدند، بنا شد حزب از گزینه اصلح دیگری حمایت کند».

وی مهم‌ترین هدف حزب اعتدال و توسعه و جریان میانه‌روی کشور را تغییر مدیریت اجرایی کشور برای بهبود اوضاع جامعه عنوان کرد و گفت: «ما با بررسی همه شاخصه‌ها به این نتیجه رسیدیم که در این شرایط و از همین الان برنامه‌‌ریزی دقیق‌تر و حساب شده‌تری را برای چهار سال آینده آغاز کنیم و در این مقطع از فردی که احتمال رای‌آوری بیشتری دارد، حمایت کنیم چرا که ما نمی‌توانیم یک جریان منفعل و حاشیه‌ای باشیم بلکه باید برای هدف اولیه و اصلی‌مان که تغییر مدیریت اجرایی کشور برای اصلاح امور است، تلاش کنیم». 

رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه ستاد جریان متبوعش باید صرفاً یک ستاد عملیاتی اجرایی باشد، گفت: «مهم‌ترین وظیفه ما در ستاد در این مقطع یکسری فعالیت‌های تبلیغاتی اجرایی است که البته بیشترین بار فعالیت هم بر عهده جوانان حزبی است».

وی بزرگ‌ترین امتیاز معنوی اعتدال و توسعه را خود حزب و روحیه اعتدالی آن دانست و ادامه داد: «این حزب حداقل در 20 استان ستاد فعال دارد که البته ارتباط منسجمی بین آنها وجود دارد. در مباحث اقتصادی و سیاست خارجی نیز ما دستمایه‌های خوبی داریم که در این بخش‌ها می‌توانیم کمک زیادی به ستاد مرکزی مهندس موسوی داشته باشیم».

وی رسانه‌های اینترنتی نزدیک به حزب اعتدال و توسعه را نیز در این راستا بسیار موثر و مفید توصیف کرد و گفت: «این سایت‌ها تاثیر اجتماعی بسیار زیادی دارند؛ البته نیروهای بسیار موثر وابسته به این حزب و جریان نیز برنامه‌های سخنرانی را در راستای رسیدن به هدفی که ترسیم کرد‌ه‌ایم، داشته‌اند که البته در رسیدن به همه این اهداف مشکلات و محدودیتهای مالی مانع بسیار بزرگی است که در این راستا جذب منابع مالی نیز بسیار مهم است».

بانک هدف نهایی حزب متبوعش را پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد و ادامه داد: «شخصیت‌هایی همچون مهندس موسوی و مهدی کروبی سرمایه‌های بزرگی برای این کشور هستند که باید آنها را مورد حمایت قرار دارد».

وی سلامت فکری را یکی از ویژگی‌های بارز میرحسین موسوی عنوان کرد و گفت: «ساده‌زیستی نیز از دیگر ویژگی‌های ایشان است، در حدی که فکر می‌کنم کل زندگی ایشان همین امروز 2 وانت بیشتر نمی‌شود و این در حالی است که ایشان با همسری حقیقتاً نابغه طی این چند سال زندگی کردند و شاید یکی از مهمترین امتیازات آقای میرحسین، خانم زهرا رهنورد باشد».

این عضو دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه دلسوزی برای انقلاب را از دیگر ویژگی‌های مهندس موسوی عنوان کرد و گفت: «میرحسین موسوی روحیات و زندگی‌اش با انقلاب عجین است و ایشان فردی است که سابقه ده سال مدیریت کشور در بدترین شرایط را دارد. آن روزها نفت ما را نمی‌خریدند و مهندس تحت آن شرایط کشور را اداره کرد؛ اما با این وجود بیکاری، فساد و تورم هم در کشور در این حد وجود نداشت».

وی ارتباط و تعامل با دنیا، ارتباط همراه با مقررات با کشورهای منطقه و در بخش اقتصادی اصول 52 گانه ارائه شده را از نکات مثبت گفتمان میرحسین موسوی عنوان کرد و گفت: «در مباحث اجتماعی نیز گفتمان میرحسین با گفتمان حزبی ما سازگار است همچنین در بحث‌های سیاست خارجی نیز یک نوع حرکت اعتدالی از سوی ایشان شنیده می‌شود و با توجه به مجموع این مسائل ما حمایت از مهندس موسوی را لازم و ضروری می‌دانیم و در این جهت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد». 

رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به مناظره اخیر میرحسین موسوی با احمدی‌نژاد و متانت و وقار بی‌بدیل مهندس موسوی در این مناظره گفت: «شخصیت فرهنگی و بزرگواری مثال‌زدنی میرحسین باعث شده که آرای ایشان با شیب تند هر روز نسب به روز قبل بیشتر شود».

وی ادامه داد: «تهمت‌هایی که احمدی‌نژاد علیه شخصیت‌های وجیه و ریشه‌دار انقلاب همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تبلیغات انتخاباتی‌اش مطرح می‌کند، نشان می‌دهد که وی اساساً نه برای مبارزه انتخاباتی بلکه برای ضربه زدن به پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه حاضر شده‌است».

بانک در ارزیابی خود از فضای انتخاباتی هم گفت که بر اساس اطلاعاتی که از نظر‌سنجی‌ها داریم و اخبار و گزارشات واصله از ستادهایمان در استانها، برتری موسوی نسبت به سایر رقبا در میان افکار عمومی غیرقابل انکار است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین