کد خبر: ۹۰۰۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸

حملات هوایی ائتلاف آمریکا و انگلیس به صنعا و الحدیده یمن

منابع خبری جمعه شب از حملات هوایی ائتلاف آمریکا و انگلیس به صنعا و الحدیده یمن خبر دادند.
حملات هوایی ائتلاف آمریکا و انگلیس به صنعا و الحدیده یمن
آفتاب‌‌نیوز :

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا و انگلیس در چهار نوبت منطقه عطان در شهرستان الوحده استان صنعا را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا و انگلیس در ۲ نوبت منطقه النهدین در شهرستان السبعین و سه نوبت منطقه جربان در شهرستان سنحان استان صنعا را هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره یمن، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا و انگلیس همچنین در پنج نوبت شهرستان المنیره استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به مواضع انصارالله یمن حمله کردند و تاکنون این حملات ادامه داشته است.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین