کد خبر: ۹۰۰۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰

پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد

از ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور گرفته تا دیگر اعضای کابینه در روز‌های اخیر مدام ادعای کاهش نرخ تورم و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم را مطرح کرده و از سویی دیگر مدعی شده‌اند اگر مشکلی نیز در مملکت وجود دارد، بخاطر عملکرد دولت قبل است.
پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
آفتاب‌‌نیوز :

دولت رئیسی که رکورددار بیشترین نرخ گرانی و تورم، بیشترین نرخ افزایش قیمت دلار و سکه و ... در کشور است، مدعی شد که از نظر اقتصادی عملکرد بهتری نسبت به دولت روحانی داشته است.

همچنین یک ادعایی که بار‌ها از سوی رئیسی و دیگر اعضای کابینه مطرح شده بود و کارشناسان اقتصادی نیز بارها به آن پاسخ داده و رد شده بود، مسئله مقایسه نرخ رشد اقتصادی است. دولت رئیسی نرخ رشد اقتصادی دهه ۹۰ را جمع و میانگین آن را گرفته و سپس میزان نرخ رشد اقتصادی چند سال اخیر دولت خود را با آن مقایسه می‌کند و مدعی می‌شود که عملکرد اقتصادی دولت وی از دولت روحانی بهتر بوده است.  

ابتدا باید گفت که دولت روحانی یک دهه نبود و ۸ سال بود، آن دو سال قبل از روحانی نیز اگر بگوییم همین کابینه رئیسی بر سر کار بود، بیراه نگفته ایم و اینکه برای مقایسه عملکرد نرخ رشد اقتصادی یک دولت با دولت دیگر اینچنین نیست که عملکرد دو سه ساله را با عملکرد ۸ ساله دولت دیگر مقایسه کنند! ضمن اینکه دولت رئیسی هنوز به نرخ رشد اقتصادی آخرین فصل کاری دولت روحانی هم نرسیده است!

بنابراین پیشنهاد می‌دهیم که یک مسابقه سیاسی _اقتصادی در تلویزیون برگزار و پرسیده شود:

پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی دهه ۹۰ در چه سالی اتفاق افتاد و به کدام دولت مربوط بود؟ نسبت دولت رئیسی با آن دولت چیست؟

بالاترین نرخ رشد اقتصادی ۳۰ سال اخیر در کدام دولت اتفاق افتاد و چقدر بود؟

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین