کد خبر: ۹۰۰۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
سد صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن

افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سد‌های مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارندگی‌های مناسب در سال آبی جاری سبب شده که ذخیره آب در سد‌های استان نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد و سد آیت‌الله صالحی مازندرانی هم در آستانه سرریز قرار بگیرد.
افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سد‌های مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان امروز با بیان این‌که بارش‌های پاییز و زمستان پارسال و روز‌های اخیر در مازندران اثر مطلوبی بر ذخیره آب در سد‌های این استان داشت، اظهار کرد: مجموع ذخیره آب سد‌های استان در حال حاضر به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در پایان نخستین هفته سال ۱۴۰۲ مجموع ذخیره آب سد‌های استان ۱۴۹ میلیون مترمکعب بود که این میزان در پایان هفته نخست امسال به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ذخیره آب سد شهید رجایی ساری اکنون ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۳۹ درصد حجم مخزن این سد است. اما پارسال در چنین زمانی ۳۸ میلیون متر مکعب در مخزن این سد وجود داشت.

داوودیان از نزدیک شدن تراز آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی –البرز- به سرریز خبر داد و گفت: بارندگی‌های خوب در بالادست سد آیت‌الله صالحی مازندرانی سوادکوه شمالی سبب شده میزان ذخیره آب این سد به ۱۳۳ میلیون مترمکعب برسد که معادل ۹۴ درصد ظرفیت مخزن آن است. پارسال در همین زمان ذخیره آب سد البرز ۸۶ میلیون مترمکعب بود. با توجه به بارندگی‌هایی که برای فصل جاری پیش‌بینی شده انتظار می‌رود که شاهد سرریز این سد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به بارندگی‌های ثبت شده در مازندران طی سال آبی جاری اظهار کرد: از یکم مهر ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۴۱۰ میلیمتر بارندگی در مازندران داشتیم که ۴ درصد افزایش نسبت به دوره درازمدت را نشان می‌دهد.

داوودیان اظهار کرد: همین بارش‌ها و همچنین ذوب شدن ذخایر برفی بالادست سبب شده آورد رودخانه‌های استان نیز طی این بازه زمانی به یک میلیارد و ۱۵ میلیون متر مکعب برسد. البته در این شاخص هنوز نسبت به دوره درازمدت عقب‌ماندگی داریم و کاهش ۲۰ درصدی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ثبت این اعداد و ارقام امیدواریم با مشارکت کشاورزان امسال شرایط تأمین آب کشاورزی در استان بهتر از سه سال گذشته باشد و شاهد جهش تولیدات کشاورزی استان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین