کد خبر: ۹۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۵

نهمین آزمون استانداردهای مهارتی برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نهمین آزمون كتبی استاندارهای مهارتی «قطب 2 كشور» 25 تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آفتاب، رییس اداره فرهنگ و ارشاد شمیرانات با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: «تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ارشاد و آموزش و پرورش منعقد شده تا وزارت ارشاد وظیفه برگزاری امتحانات را برعهده بگیرد».

فتح الله عذیری ادامه داد: «این آزمون در رشته‌های هنری در آموزشگاه‌ها انجام می‌شود و گواهی نیز در همان آموزشگاه صادر می‌گردد».

وی رشته‌های چهره آرایی، كنترل فرآیند چاپ، چاپ كتاب و صفحه آرایی رایانه‌ای، چهره سازی، عكاسی دیجیتالی، حجم سازی، گرافیك یارانه‌ای، هنر معرق كاری، تذهیب و تشعیر، سفال گری، آغاز جهانی، تصویربرداری، عكاسی، دستیاری طراحی لباس(آكسوآر)، دستیاری طراحی لباس، خاتم كاری و نگارگری را به عنوان رشته‌های مورد آزمون برشمرد.

او با بیان اینکه اگر کسی نتوانست در آزمون شرکت کند راه‌هایی وجود دارد تا فرصت را از دست ندهد اذعان داشت: «این افراد می‌توانند در آزمون کتبی که دو بار در سال برگزار می‌شود، شرکت کرده و گواهی دریافت كنند».

عذیری دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سیکل و داشتن مهارت لازم را از شرایط شرکت در آزمون و دریافت گواهی‌نامه عنوان کرد.

وی با بیان این که آزمون فوق به صورت كشوری برگزار می‌شود اضافه کرد: «استان‌های تهران، قم، قزوین، سمنان، مازندران، گیلان، گلستان و زنجان دراین آزمون شركت می‌کنند».

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شمیرانات با تأکید بر اینکه مبنای احتساب ما آزمون عملی است گفت: «اگر فرد در آزمون عملی قبول شود و نمره قابل قبول کتبی را کسب نکند، چندین بار می‌تواند در آزمون كتبی شرکت کند».

عذیری خاطر نشان کرد: «كسانی كه در این آزمون شركت می‌كنند و قبول می‌شوند، با حداقل 33 واحد و حداکثر 44 واحد درسی پذیرفته شده و می‌توانند پس از مراجعه به سازمان آموزش و پرورش واحدهای عمومی را بگذرانند و دیپلم كار و دانش بگیرند».

وی اخذ دیپلم در کمترین زمان نسبت به کسب دیپلم در مدت 4 سال تحصیل در آزموش و پرورش را مزیت این آزمون دانست.

عذیری اعلام كرد: «ثبت نام آزمون از دوم خرداد آغاز شده و تا 23 خردادماه سالجاری ادامه خواهد داشت».

عذیری اظهار داشت: «25 تیرماه سالجاری زمان امتحان كتبی است و از 15 تا 20 تیرماه اطلاعات درباره حوزه‌های ارائه كارت شركت‌كنندگان در سایت ما منتشر می‌شود».

وی افزود: «شركت كنندگان به واسطه این مدرك می‌توانند در دانشگاه علمی، كاربردی شركت كنند و قرار است در آینده رایزنی‌هایی صورت بگیرد تا افراد در دانشگاه‌های دولتی و یا آزاد شركت كنند».

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شمیرانات تأکید کرد: «علاقه‌مندان برای شركت در آزمون می‌توانند به نشانی www.ershadshemiranat.ir مراجعه كنند تا علاوه بر ثبت نام درجریان روند آزمون قرار گیرند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین