کد خبر: ۹۰۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷

نوری شاهرودی: احتمالا آقای یزدی به مسائل قانونی مربوط به بررسی اموال مسئولین نظام توجه‌ای نداشته‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با انتشار نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری كه در آن وی با اشاره به اصل 142 قانون اساسی، اعلام كرده بود كه در پایان دوره ریاست جمهوری، قوه قضائیه اموال ایشان را بررسی كرده و آقای یزدی رئیس وقت قوه قضائیه «رسما اعلام پاكی و منزه بودن خانواده رئیس جمهور و حتی كم شدن دارایی‌ها در دوران مسئولیت وی را نموده‌اند»، آقای یزدی عضو شورای نگهبان در اقدامی جانبدارانه در نماز جمعه 10/5/76 این اقدام خود را مربوط به 10 سال قبل دانسته و گفته كه این جمله مال الان نیست و نباید مورد استناد قرار گیرد.

آفتاب برای بررسی این موضوع در تماسی با حجت‌الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی، نظر وی را در مورد اظهارات آیت الله یزدی جویا شد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی آفتاب گفت : «احتمالاً آقای یزدی به مسائل قانونی مربوط به بررسی اموال مسئولین نظام توجه‌ای نداشته‌اند، زیرا طبق اصل 142 قانون اساسی، دارائی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان، قبل و بعد از خدمت توسط رئیس قوه قضائیه باید رسیدگی شود تا برخلاف حق افزایش نیافته باشد».
 
بنابراین آیت الله هاشمی رفسنجانی، به این موضوع قانونی توجه كرده‌اند و به آن عمل كرده‌اند. و آقای یزدی هم باید به همین نكته اشاره می‌كردند. 

بدیهی است سالهای بعد از مسئولیت ریاست جمهوری كه آقای هاشمی، با حكم مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده‌اند و مدتی هم هست كه بعنوان رئیس مجلس خبرگان هستند، در این زمینه الزام قانونی وجود نداشته‌است. 

اگرچه آقای هاشمی بارها برای بررسی اموالشان در طی این سالها نیز، اعلام آمادگی كرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین