کد خبر: ۹۰۶۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار «نارنجی» و ورود موج رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید در این استان خبر داد.
هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
آفتاب‌‌نیوز :

«علی کرمی» در خصوص جزئیات ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت شروع و تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در کل استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نقاط مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در تردد ناوگان عمومی، احتمال سقوط و ریزش تگرگ و آسیب خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری پرهیز شود، دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند، از توقف و اتراق در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، از کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، کانال‌ها و جداول لایه روبی شوند، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر سازه‌های موقت کنترل شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لِنده با بیشینه دمای ۲۹.۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای ۶.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین