کد خبر: ۹۰۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲

ایران در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه‌شده قرار گرفت

رئیس دفتر سیاسی حماس امشب در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران را در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه‌شده برای توقف جنگ علیه غزه قرار داد.
ایران در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه‌شده قرار گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

 اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امشب (یکشنبه) ۱۷ اردیبهشت در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، وی را در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف جنگ علیه غزه قرار داد.

اسماعیل هنیه در این تماس تلفنی بر موضع حماس در ایستادگی بر احقاق حقوق ملت فلسطین برای هر توافق سیاسی تاکید کرد. 

اسماعیل هنیه گفت: «ما پاسخ حماس به طرح پیشنهادی مصر و قطر را برای توقف حملات رژیم اسرائیل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و سایر شروط خود ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است. 

هنیه تاکید کرد: «ما در نیات خود صادق هستیم.» 

امیرعبداللهیان نیز ضمن تجلیل از ایستادگی قهرمانانه ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ و نسل کشی علیه غزه در ۷ ماه گذشته، گزارشی از تحرکات دیپلماتیک اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت در مجامع بین‌المللی از جمله حضور فعال در پانزدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ارائه کرد. 

وزیر امور خارجه ایران همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، تبادل اسرا، خروج کامل و بی قید و شرط نیرو‌های اشغالگر اسراییلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین