کد خبر: ۹۰۷۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
"آنچه که افزایش یافته است سرعت اتصال به شبکه است نه اینترنت"

واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره اینترنت و فیبر نوری + پاسخ وزارت ارتباطات

سایت iranfttx وزارت ارتباطات که میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری را به نمایش میگذارد، این آمار را ۳۵۶هزار کاربر نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰ هزارتای آن هم از سال ۱۴۰۰ دائر بوده است.
واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره اینترنت و فیبر نوری + پاسخ وزارت ارتباطات
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در دولت رئیسی در واکنش به صحبت‌های امروز رئیسی درباره اینترنت و فیبر نوری نوشت: رییس جمهور محترم در قم گفته اند: «توسعه فیبر نوری یک زیرساخت فرهنگی محسوب می‌شود و اکنون هفت و نیم میلیون ایرانی از فیبر نوری در حال استفاده هستند و در تلاشیم تا فیبر نوری در تمام کشور توسعه یابد»

وی افزود: این در حالی است که سایت iranfttx وزارت ارتباطات که میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری را به نمایش میگذارد، این آمار را ۳۵۶هزار کاربر نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰ هزارتای آن هم از سال ۱۴۰۰ دائر بوده است.

آذری جهرمی نوشت: ضمنا آنچه که افزایش یافته است سرعت اتصال به شبکه است نه اینترنت!

واکنش وزارت ارتباطات

خرامید روابط عمومی وزارت ارتباطات در واکنش به یادداشت آذری جهرمی نوشت: «آقای جهرمی، بگذارید مردم از فیبرنوری پرسرعتی که شما فراهم نکردید، ولی دولت سیزدهم در حال تحقق آن است بهره‌مند شوند. بازهم مثل موضوع اقتصاد عجله کردید، حوزه خودتان را هم درست نمی‌شناسید. رئیس جمهور بیان کردند ۷.۵ میلیون خانوار «می‌توانند» از فیبر نوری استفاده کنند نه «استفاده می‌کنند». عدد ۷.۵ میلیون میزان پوشش فیبر نوری است که لازمه اتصال است.»

قائم مقام وزیر ارتباطات گفت: امروز رئیس جمهور به این نکته اشاره داشت که به واسطه ایجاد ۷.۵ میلیون پوشش فیبرنوری، مردم می‌توانند از اینترنت با سرعت بالا استفاده کنند. این ادعا که برخی می‌گویند رئیس جمهور گفته هفت و نیم میلیون نفر در حال استفاده از فیبرنوری هستند، بی‌اساس است.

«امیر محمد لاجوردی» قائم مقام وزیر ارتباطات در گفت و گو با ایرنا درباره توسعه فیبرنوری در کشور گفت: در دولت سیزدهم هفت و نیم میلیون پوشش فیبر نوری ایجاد شده و تا پایان ۱۴۰۳ این تعداد به ۱۴ میلیون خواهد رسید.

رئیس سازمان رگولاتوری تامید کرد: تا پایان دولت سیزدهم نیز میزان پوشش فیبرنوری به ۲۰ میلیون خانوار خواهد رسید. این کار بزرگی بود که در حال انجام است. علاوه بر آن، در برنامه هفتم آمده است که تا پایان سال ۱۴۰۷ این ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری به ۲۰ میلیون اتصال تبدیل شود.  در شهر‌هایی که پوشش فیبرنوری را افتتاح می‌کنیم این امکان فراهم می‌شود اگر مردم درخواست اتصال دهند شرایط اتصال‌شان فراهم باشد.اکنون فیبرنوری به نزدیکی خانه‌های مردم رسیده و با حفاری خیابان‌ها و کوچه‌ها پوشش ایجاد شده است.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: استان قم دومین استان و شهر قم نخستین کلان شهری است که به طور کامل به فیبرنوری متصل شده است.امروز آقای رئیس جمهور بار‌ها به این نکته اشاره کردند که به واسطه ایجاد هفت و نیم میلیون پوشش فیبرنوری، مردم می‌توانند از اینترنت با سرعت بالا استفاده کنند و امکان اتصال فراهم شده است. این ادعا که برخی دارند و می‌گویند رئیس جمهور گفته‌اند اکنون هفت و نیم میلیون نفر در حال استفاده از فیبرنوری هستند، بی‌اساس است؛ پوشش فیبرنوری لازمه اتصال است.  در شش ماهه دوم سال برنامه‌ای برای تحریک تقاضای اتصال به فیبرنوری از سوی مردم را داریم تا به این واسطه اتصالات افزایش یابد.

وی درباره آغاز پروژه ایجاد فیبرنوری در تهران گفت: این پروژه در تهران به شکل آرام پیش می‌رود و باهمکاری شهرداری این کار سرعت خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین