کد خبر: ۹۰۷۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

مالزی درخواست آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را رد کرد

وزیر کشور مالزی امروز پنجشنبه از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.
مالزی درخواست آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را رد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«سیف‌الدین اسماعیل»، وزیر کشور مالزی امروز چهارشنبه گفته که کشورش تنها تحریم‌های اعمال‌شده از سوی سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسد و نه تحریم‌های منفردانه هر کشور را. 

روز گذشته شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داده بود تلاش‌های فزاینده ایران و گروه‌هایی مانند حماس برای دستیابی به منابع مالی در جنوب شرق آسیا مایه نگرانی دولت «جو بایدن» شده است. 

بر همین اساس، وزارت خزانه‌داری آمریکا از روز سه‌شنبه هیئتی را برای جلب حمایت از اجرای تحریم‌ها علیه ایران عازم منطقه جنوب شرق آسیا کرده بود.

گزارش شده بود مقام‌های آمریکایی به منظور تقویت تحریم‌ها علیه صادرات نفت خام ایران و همچنین مهار توانایی روسیه برای تأمین مالی جنگش در اوکراین در حال دیدار با مدیران اجرایی، قانونگذاران و نهاد‌های مالی در سنگاپور و مالزی هستند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی‌زبان «استریتس‌تایمز»، وزیر کشور مالزی گفت: «من تأکید کردم که ما تحریم‌ها را تنها در صورتی که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال شده باشند به رسمیت می‌شناسیم.»

سیف‌الدین اسماعیل بعد از دیدار با «برایان نسلون»، مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد: «هیئیت آمریکایی به موضع ما احترام گذاشت.»

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ روز گذشته نوشته بود تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران اقدامی چالش‌انگیز بوده است. 

بلومبرگ نوشته یکی از دلایل این موضوع این است که محموله‌های نفت ایران در آب‌های اطراف مالزی از یک نفت‌کش به یک نفت‌کش دیگر منتقل می‌شوند تا از این طریق منشا این محموله‌ها مشخص نباشد.

به نوشته این رسانه، اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال گذشته برای اعمال تحریم‌هایی علیه شرکت‌های سنگاپوری و مالزیایی‌ای به دلیل نقش آن‌ها در تسهیل فروش نفت ایران تأثیری بر توقف این روند‌ها نداشته است.

برایان نلسون، مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا امروز در کوالالامپور گفت: «من فقط این را می‌گویم که ما تنها دستورالعمل‌هایی را به بخش دریانوردی مالزی درباره نوع خدماتی که ارائه می‌دهند ابلاغ کرده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «برخی انتقال‌های کشتی به کشتی به ویژه در شب انجام می‌شوند که ما گاه به گاه شاهد آن‌ها هستیم. هدف این اقدمات در واقع برای مخفی کردن مبدا این محموله‌هاست که در این مورد نفت ایران است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین