کد خبر: ۹۰۸۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
درباره چگونگی جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای

ادعای مذاکرات ایران و آمریکا در عمان؛ ماجرا چه بود؟

دو منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار آکسیوس مدعی شدند که دو مقام ارشد دولت بایدن هفته گذشته با مقامات ایرانی در عمان درباره چگونگی جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای به طور غیرمستقیم گفتگو کردند.
ادعای مذاکرات ایران و آمریکا در عمان؛ ماجرا چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

یک رسانه غربی مدعی برگزاری مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران در هفته گذشته برای اجتناب از تنش‌های بیش‌تر شد.

دو منبع آگاه در گفتگو با باراک راوید، خبرنگار آکسیوس مدعی شدند که دو مقام ارشد دولت بایدن هفته گذشته با مقامات ایرانی در عمان درباره چگونگی جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای به طور غیرمستقیم گفتگو کردند.

این گزارش مدعیست این مذاکرات که با حضور برت مک گورک، مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه و آبرام پیلی، نماینده موقت ایالات متحده در امور ایران انجام شده، اولین دور مذاکرات [غیرمستقیم]بین ایالات متحده و ایران پس از مذاکرات مشابه ماه ژانویه در عمان بوده است.

این گفتگو‌ها تنها یک ماه پس از حمله موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در ۱۳ آوریل انجام شد. شدت تنش‌های اخیر خاورمیانه را در بر لبه یک جنگ منطقه‌ای قرار داده است.

این منابع به راوید گفته‌اند که مک گورک و پیلی روز سه‌شنبه وارد عمان شدند و با میانجی‌های عمانی دیدار کردند. هنوز مشخص نیست چه کسی به نمایندگی از ایران در این مذاکرات شرکت داشته است.

این منابع گفتند که گفتگو‌ها بر سر پیامد‌های اقدامات ایران و گروه‌های متحدش در منطقه و بحث درباره نگرانی‌های آمریکا در مورد وضعیت برنامه هسته‌ای ایران متمرکز بود.

چندین مقام ایرانی در هفته‌های اخیر به احتمال تغییر دکترین هسته‌ای کشور اشاره کردند.

کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون از اظهار نظر درباره مذاکرات در عمان خودداری کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین