کد خبر: ۹۰۹۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

سعید معر‌وف: جای خالی تنها سه‌رقمی والیبال ایران

هشت ملی‌پوش والیبال ایران سابقه بازی در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در پست پاسور دارند.
سعید معر‌وف: جای خالی تنها سه‌رقمی والیبال ایران
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشور‌های بازمانده از این رقابت‌هاست که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات گروه مردان از یکم خرداد تا سوم تیرماه با حضور ۱۶ تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تا کنون تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و پنج دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد.

در آستانه یازده سالگی جهانی شدن والیبال ایران، طبق آمار و اطلاعات دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، والیبال مردان ایران در ۱۰ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۲۹ بار به میدان رفته است که براساس داده‌های آماری هشت بازیکن در پست پاسور در این مسابقات حضور داشتند که میرسعید معروف کاپیتان اسبق تیم ملی با ۱۰۱ بازی ملی و کسب ۲۲۸ امتیاز در این دو رویداد مهم جهانی در صدر آن‌ها قرار دارد.

معروف تیم ملی والیبال را در ۱۰۱ مسابقه به عنوان کاپیتان و پاسور نخست تیم در این رقابت‌ها همراهی کرده است که در بین ۶۲ بازیکن ایران در این دو رویداد مهم، از نظر بازی ملی در رتبه دوم قرار دارد. میلاد عبادی‌پور با ۱۰۵ بازی در رتبه نخست بازی ملی قرار دارد، اما وی در پست دریافت کننده قدرتی ایفای نقش می‌کند.

کاپیتان اسبق تیم ملی از نظر میانگین امتیاز در هر مسابقه با ۲.۲۵ امتیاز در رتبه نخست پاسور‌های ایران قرار دارد و نزدیک‌ترین رقیب وی، جواد کریمی با میانگین ۰.۹۴ امتیاز در هر مسابقه است.

از نظر امتیاز‌های کسب شده محمدطاهر وادی، جواد کریمی و مهدی مهدوی به ترتیب با کسب ۳۴، ۳۳ و ۱۴ امتیاز در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد معروف قرار دارند.
از نظر تعداد بازی در این دو رویداد نیز مهدی مهدوی (۴۵ بازی)، محمدطاهر وادی (۳۹ بازی) و جواد کریمی (۳۵ بازی) در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد سعید جای گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۲۹ مسابقه خود موفق به کسب ۱۱ هزار و ۹۰ پوئن شده است که بازیکنان پاسور ۳۲۱ امتیاز برابر با ۲.۸۹ درصد کل امتیازات تیم کشورمان در این مسابقات بوده است.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین