کد خبر: ۹۰۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

گروسی: همکاری با ایران در سطح فنی را ادامه می‌دهیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با یک رسانه روسیه‌ای تصریح کرد این نهاد بین‌المللی همکاری با ایران را در سطح فنی ادامه می‌دهد.
گروسی: همکاری با ایران در سطح فنی را ادامه می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تأکید بر ادامه همکاری‌های فنی با ایران خواستار دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه برنامه هسته‌ای ایران قبل از نشست شورای حکام آژانس شد. 

گروسی در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: «ما در تهران گفتگو‌هایی برای ارائه تعدادی ابزار فنی داشته‌ایم که فکر می‌کنم برای شفاف‌سازی و تایید اطلاعات بیشتر از ایران ضروری است. ما در سطح فنی کار را ادامه می‌دهیم و امیدوارم بتوانیم نتایجی کسب کنیم.»

وی اضافه کرد؛ «در غیر این صورت تصور من این است که ممکن است دوباره به مشکل بر بخوریم. بنابراین، من واقعاً مطمئنم که همین حالا، قبل از جلسه بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توان به نتایج ملموسی دست یافت.»

مدیر کل آژانس اتمی روز ۱۸ اردیبهشت ماه به ایران سفر کرد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وقت کشور و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد.

گروسی سه‌شنبه گذشته به روزنامه فایننشال تایمز گفته بود که ایران مایل به گفتگوی جدی با آژانس است و پس از مذاکرات وی در ایران، دو طرف می‌توانند وارد یک مرحله متفاوت شوند. او همچنین مدعی شد که ایران به نظر مایل به گفتگو در مورد مسائل ریشه‌ای است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین