کد خبر: ۹۰۹۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳

شرایط دریافت جواز کسب تعمیرات موبایل

در این مطلب راجع‌به شرایط دریافت جواز کسب تعمیرات موبایل صحبت کردیم که برای دریافت این جواز، شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل، دریافت مدرک بین‌المللی فنی حرفه‌ای و آماده کردن مدارک مورد نیاز ضرورت دارد.
شرایط دریافت جواز کسب تعمیرات موبایل
آفتاب‌‌نیوز :

تعمیرات موبایل به‌عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد طرفداران بسیار زیادی دارد. مواردی که برای راه‌اندازی فروشگاه تعمیرات موبایل نیاز است، جواز کسب تعمیرات موبایل و انتخاب مکان مناسب برای اجاره مغازه و راه‌اندازی مغازه تعمیرات موبایل، خرید ابزار‌ها و لوازم مورد نیاز میباشد. یکی از شرایطی که از سمت اتحادیه موبایل الزامی شده است داشتن کارت مهارت فنی حرفه‌ای تعمیرات موبایل است. 

برای دریافت جواز کسب تعمیرات موبایل چه شرایطی لازم است؟

 دریافت پروانه تعمیرات موبایل یا مجوز مغازه تعمیرات موبایل یکی از مهم‌ترین پیش‌نیاز‌های راه‌اندازی این کسب‌وکار است. هیچ فردی بدون شرکت در دوره آموزش تعمیر موبایل و دریافت مدرک فنی حرفه‌ای تعمیرات موبایل نمی‌تواند برای دریافت مجوز فروشگاه تعمیرات موبایل اقدام کند. در ادامه به‌طور کامل و جامع درباره شرایط دریافت جواز کسب این شغل توضیح خواهیم داد.

شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل برای کسب مهارت‌

اولین شرایطی که افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی این کسب‌وکار در راستای دریافت مجوز فروشگاه تعمیرات موبایل نیاز دارند، این است که برای یادگیری و کسب مهارت‌های لازم برای تعمیر انواع مختلف موبایل در یکی از دوره‌های آموزش تخصصی تعمیرات انواع موبایل که توسط آموزشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی معتبر برگزار می‌شود، شرکت کنند. این دوره‌های آموزشی حتما باید تحت‌نظر سازمان فنی و حرفه‌ای و به‌صورت تئوری و عملی برگزار شود.

آموزشگاه‌های معتبر علاوه‌بر پوشش دادن آموزش‌های مربوط به تعمیرات تخصصی انواع مختلف موبایل، همه مواردی که برای مدیریت این نوع کسب‌وکار مورد نیاز است را نیز به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهند. به تمام افرادی که قصد دریافت مجوز مغازه تعمیرات موبایل و ورود به این حوزه را دارند، توصیه می‌شود که مدتی بعد از اتمام دوره‌آموزشی در یکی از فروشگاه‌های تعمیرات موبایل به‌عنوان دستیار مشغول کار شوند تا تجربه کسب کنند و اعتمادبه‌نفس خود را برای ورود به بازار کار افزایش دهند.

اخذ مدرک فنی حرفه‌ای تعمیرات موبایل

یکی دیگر از شرایط دریافت جواز کسب تعمیرات موبایل، اخذ مدرک فنی حرفه‌ای تعمیرات موبایل است. گذراندن دوره آموزشی به تنهایی کافی نیست و دریافت این مدرک بین‌المللی معتبر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این مدرک نشان می‌دهد که فردی که قصد راه‌اندازی فروشگاه تعمیرات موبایل را دارد، در یک آموزشگاه معتبر دوره آموزشی را پست‌سر گذاشته است و توانایی تعمیر انواع مختلف موبایل را دارد.

برخی از افراد ممکن است به‌صورت تجربی از طریق کار در یکی از فروشگاه‌های تعمیرات موبایل، تعمیر مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند را یاد گرفته باشند و حالا بخواهند بیزینس شخصی خود را راه‌اندازی کنند؛ در هر حال باید در اولین فرصت در یکی از دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کرده و مدرک فنی حرفه‌ای دریافت کنند؛ زیرا به لحاظ قانونی بدون ارائه این مدرک و دریافت جواز یا پروانه تعمیرات، امکان راه‌اندازی این کسب‌وکار وجود ندارد.

آماده کردن مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز کسب

این مدارک عبارت‌اند از: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی دریافت مجوز، عکس ۳×۴، حداقل مدرک دیپلم در رشته‌های کامپیوتر یا برق، گواهی صلاحیت فنی در زمینه تعمیرات موبایل، اجاره‌نامه، مبایعه‌نامه یا سند مالکیت ملک مورد نظر به‌نام فرد متقاضی برای راه‌اندازی مغازه، گواهی عدم سوءپیشینه، کارت پایان خدمت یا معافیت دائمی و پزشکی نظام وظیفه، گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان زیر ۵۰ سال، کارت بهداشت، فیش واریزی مربوط به بیمه، دارایی و شهرداری، فیش واریزی مربوط به حساب مجمع امور صنفی و فیش واریزی به حساب درآمد‌های دولت.

اگر سند مالکیتی که ارائه می‌شود عادی باشد، فرد متقاضی باید با دادن تعهد، تمام مسئولیت‌های حقوقی ناشی از ارائه سند مالکیت عادی ملکی که برای راه‌اندازی فروشگاه تعمیر موبایل در نظر گرفته را بپذیرد. احراز مالکیت در روستا‌ها براساس عرف محله مورد نظر برای افتتاح مغازه تعمیرات موبایل انجام می‌شود. مواردی مانند داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل سن قانونی ۱۸ سال و ارائه کارت سلامت از وزارت بهداشت برای اثبات سلامت روانی و جسمی نیز از شرایط دریافت جواز کسب تعمیرات موبایل به‌شمار می‌روند.

پروانه تعمیرات موبایل

آشنایی با مراحل دریافت جواز کسب تعمیرات موبایل

افرادی که متقاضی دریافت مجوز یا پروانه کسب فروشگاه تعمیرات موبایل هستند، در صورت سکونت در تهران باید از طریق اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی تهران، در صورت سکونت در شهرستان‌های دیگر باید از طریق اتحادیه شهرستان خود برای دریافت این مجوز اقدام کنند. بخشی از مراحل دریافت مجوز حضوری و بخشی دیگر آنلاین انجام می‌شود. این مراحل شامل موارد زیر است:

مراجعه به سامانه مجوز‌های کشور

 فرد متقاضی باید وارد سامانه مجوز‌های کشور شود و بعد از ثبت‌نام در این سامانه، کد رهگیری دریافت کند. از این کد رهگیری برای ورود به سامانه اصناف استفاده می‌شود. بعد از مراجعه به سامانه اصناف باید روی گزینه درخواست صدور جواز کسب کلیک و سپس تعمیرات و خدمات جانبی را از بین رشته‌های موجود انتخاب کند. باتوجه‌به قوانین موجود در این سایت، مغازه‌ای که برای راه‌اندازی این کسب‌وکار در نظر دارید، نباید کمتر از ۶ مترمربع مساحت داشته باشد.

مراجعه به اتحادیه برای ارائه مدارک

در این مرحله فرد متقاضی باید به‌صورت حضوری با به‌همراه داشتن مدارک مورد نیاز به اتحادیه مربوطه مراجعه کند. با ارائه این مدارک و تکمیل کردن فرم‌های اداری مربوطه، در اتحادیه پرونده صنفی تشکیل می‌شود.

انجام بازرسی‌های لازم توسط بازرس اتحادیه مورد نظر

 اتحادیه موردنظر بازرسی را برای بررسی مکان فروشگاه و تهیه گزارش از سطح بهداشت و تمیزی و مطابق بودن مساحت آن با قوانین به آدرس فروشگاه اعزام می‌کند. اگر بازرس شرایط فروشگاه را تایید کند، ۱۵ روز بعد از ارائه درخواست جواز کسب تعمیرات موبایل، پیامک تایید اولیه برای فرد متقاضی ارسال می‌شود. اگر بازرس شرایط فروشگاه را تایید نکرده باشد، تقاضای دریافت مجوز به‌صورت پیامک رد تقاضا برای متقاضی ارسال خواهد شد. متقاضی به مدت ۱۵ روز فرصت دارد تا نواقص موجود را برطرف سازد.

مجوز مغازه تعمیرات موبایل

ثبت‌نام در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه‌های معتبر

در این مطلب راجع‌به شرایط دریافت جواز کسب تعمیرات موبایل صحبت کردیم که برای دریافت این جواز، شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل، دریافت مدرک بین‌المللی فنی حرفه‌ای و آماده کردن مدارک مورد نیاز ضرورت دارد. اگر می‌خواهید تعمیرات موبایل را به‌صورت تخصصی و تحت‌نظر برترین اساتید کشور یاد بگیرید، باید در دوره‌های آموزشی یک آموزشگاه معتبر ثبت‌نام کنید. این آموزشگاه‌ها دوره‌های آموزشی را به‌صورت تئوری و عملی با مناسب‌ترین هزینه برگزار می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین