کد خبر: ۹۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۲

مخالفت اسرائیل با درخواست امریکا برای توقف شهرک‌سازی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت خارجه آمریکا با احضار سفیر اسرائیل در واشنگتن از این کشور خواست به شهرک‌سازی در بیت‌المقدس شرقی پایان دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، منابع خبری ابتدا به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی که نامش را فاش نساختند اعلام کردند دولت آمریکا مصر است اسرائیل برنامه شهرک‌سازی‌های خود را ادامه ندهد.

با این حال، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت اعلام کرد هیچ محدودیتی برای ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در «اورشلیم متحد» وجود ندارد.

نخست‌وزیر اسرائیل اظهار داشت: «نمی‌توانیم این موضوع را بپذیریم که یهودی‌ها از حق زندگی در مناطقی از بیت‌المقدس محروم باشند». وی همچنین مدعی مالکیت «بی چون و چرای» اسرائیل بر سراسر بیت‌المقدس شد. 

شهرک‌سازی اسرائیل در بیت‌المقدس شرقی همواره موضوع بحث و جدل‌های گسترده‌ای بوده است زیرا فلسطینیان تمایل دارند بخش شرقی و عرب‌نشین بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت کشور آینده خود برگزینند.

دولت خودگردان فلسطین اعلام کرده است تا زمانی که اسرائیل شهرک‌سازی خود را در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی متوقف نکند وارد مذاکرات صلح با این کشور نخواهد شد. این در حالی است که دولت اسرائیل این پیش‌شرط را نمی‌پذیرد.

پس از روی کار آمدن باراک اوباما در آمریکا، موضوع شهرک‌سازی‌های اسرائیل در این منطقه به نقطه کوری در روابط ایالات متحده و اسرائیل بدل شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین