کد خبر: ۹۱۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰

مرتضی نبوی: حتماً به دنبال این نباشیم که نظرات رهبری تبدیل به حکم شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی نبوی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به رای بخش‌هایی از جامعه به کاندیداهایی غیر از احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: «در این انتخابات مشخص شد که قشر دیگری نیز در جامعه که بیشتر از طبقه متوسط هستند به احمدی‌نژاد هم رای ندادند، به همراه روشنفکرانی که گرایش لیبرالی دارند بحث آزادی در مطالبات آن‌ها برجسته است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، وی آزادی را یک مطالبه جدی دانست و تاکید کرد: «همیشه باید تعادلی بین آزادی، عدالت و استقلال باشد و قانون اساسی هم توجه به این ظرفیت ها را دارد و چهار، پنج اصل قانون اساسی به آزادی‌های بیان، آزادی راهپیمایی‌ها و آزادی احزاب اشاره دارد. گرچه آزادی در کشور ما از ابتدا وجود داشته و دچار فراز و فرودهایی شده است ولی وقت آن رسیده است که از همه ظرفیت‌های نظام و قانون اساسی در این زمینه استفاده شود تا افراد بتوانند در چارچوب قانون از آزادی استفاده کنند و این آزادی‌ها در کشور نهادینه شود».

وی افزود: «در سیاست خارجی از یک سو باید به تعامل سازنده توجه کنیم و از سوی دیگر باید الگویی برای جهان اسلام باشیم».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «باید اختلاف‌نظر رهبری با برخی بزرگان نظام را مورد بررسی قرار دهیم».

مدیر مسؤول روزنامه رسالت افزود: «رهبری در سخنرانی خویش در کردستان مسائلی را بیان نمودند و در رابطه با نفوذ اشرافی‌گری و فاصله‌افتادن بین مردم و مسئولان تذکراتی دادند و از این زاویه‌‏، اختلافات مبنایی و فکری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد».

وی با تاکید بر اینکه در حمایت هاشمی از عوامل ناآرامی سیاسی در خطبه‌های نماز جمعه تردید دارد، گفت: «در عین حال ایشان در بیان برخی نکات مانند تردید جمع زیادی از مردم و نخبگان در مورد نتایج انتخابات اغراق کردند».

نبوی افزود: «ما نمی‌توانیم به راحتی به افراد برچسب ضدولایت فقیه بزنیم. خود مقام معظم رهبری هم نظرشان این است که اگر جایی ولی فقیه حکم صریح کرد و کسی مخالفت کرد، ضدیت ورزیده است».

مدیر مسئول روزنامه رسالت گفت: «در دورانی که اختلافاتی بین مقام معظم رهبری به عنوان رئیس‌جمهور وقت برای قبول‌کردن مهندس موسوی به عنوان نخست‌وزیر پیش آمد، با توجه به نظر امام مبنی بر حمایت از مهندس موسوی، بحث‌هایی درباره مولوی و یا ارشادی بودن نظر ولی‌فقیه پیش آمد و در نهایت وقتی آیت‌الله خامنه‌ای نظر امام را صریح دیدند، پذیرفتند».

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «در مجموع، بنده در دوره‌های اخیر به یاد ندارم که رهبری حکم صریحی کرده باشد و رئیس‌جمهور اطلاعت نکرده باشد».

نبوی گفت: «بهتر است از ابتدا نظر مقام معظم رهبری را بشناسیم و بسترسازی کنیم تا بهترین نحو اجرایی شود و حتما به دنبال این نباشیم که این نظرات تبدیل به حکم شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین