کد خبر: ۹۲۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۲
درپی ادامه بی‌احترامی سعودی‌ها به زائران ایرانی؛

آیت الله مکارم شیرازی تهدید به تحریم حج عمره کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به بی احترامی وهابیون به زائران حج عمره تاکید کرد: «اگر با پیگیری مسولان دولتی این بی‌احترامی‌ها متوقف نشود، حج عمره را تحریم می‌کنیم».

آیت الله ناصر مکارم شیرازی پنجشنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، بی احترامی وهابیون عربستان به زائران حج عمره را محکوم کرد و خواستار متوقف شدن اینگونه بی احترامی‌ها شد.

وی گفت: «بی احترامی وهابیون عربستان به زائران حج عمره سند و نشانگر کفایت نداشتن آنان برای نگهداری حرمین شریفین است».

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنانش خواستار تشکیل جلسه کنفرانس اسلامی و تعیین گروهی برای اداره امور فرهنگی حرمین شریفین به نمایندگی از جهان اسلام شد.

وی گفت: «اسلام آیین دوستی و محبت است و آئینی نیست که بر سر جاه و مقام آن هم در شرایطی که معاندان شب و روز با رسانه‌های خود ما را تهدید می‌کنند، به هم ضربه بزنیم».

وی اظهار داشت: «هیچ جنگ و درگیری نیست که با مذاکره حل نشود و با حسن نیت و دور هم نشستن و با هم کنار آمدن از روی گذشت می‌توان به درگیری‌ها پایان داد».

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: «ماه رمضان فرصت خوبی برای صلح و دوستی کسانی است که به اسلام و نظام وفادارند، اما در انتخابات دارای اختلاف سلیقه بودند».

این مرجع تقلید با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) افزود: «ماه رمضان فرصتی برای زنده شدن ارزشهای اخلاقی و انسانی و اتحاد مسلمانان است و ماه خدا، رحمت، برکت و مغفرت است».

وی گفت: «در خطبه پیغمبر اسلام (ص) مهمترین اعمال 10گانه که پیش از از ماه رمضان بر انجام آنها تاکید شده، صدقه و کمک به محرومان، احترام به بزرگترها، محترم شمردن کوچک ترها، صله رحم، حفظ زبان، چشم و گوش از محرمات، توجه به ایتام، استغفار از گناهان و دعای پس از نماز است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۳
0
0
بي‌احترامي به زنان و مردان مسلمان در داخل نظام چه حكمي دارد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین