کد خبر: ۹۲۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۲

گزارشی از وضعیت نامناسب معیشتی در خرمشهر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خرمشهر رنج کشیده و محنت‌زده، همچنان سایه شوم بیکاری و فقر را ـ با وجود دستورات موکد رهبر انقلاب ـ در خصوص ارتقاء وضعیت مردم این شهر، بالای سر حس می‌کند.

در تازه‌ترین زخم، این شهر شاهد بیکاری 350 تن کارگران کشتی‌سازی «بحرکان» است. امروز صبح کارگران این شرکت به دلیل بیکار شدن و تعطیلی واحد صنعتی خود در مقابل فرمانداری خرمشهر تجمع کردند و خواستار رسیدگی به اوضاع نابسامان خود شدند، که این تجمع با ریش‌سفیدی برخی از مسئولان و عقلای خرمشهر ختم به خیر شد. و این در حالی بود که فرماندار در محل فرمانداری حاضر نبود.

کشتی‌سازی «بحرکان» در ساحل اروند از مدتی پیش با جذب شناورهای داخلی و خارجی برای تعمیر و تأمین، آغاز به کار کرد. جذب 400 پرسنل ـ که بیشتر آنها از عوامل بومی‌منطقه هستند ـ نویدبخش یک رشد مطلوب در بخش صنایع دریایی در ساحل اروند بود که برای جمهوری اسلامی ‌ایران اهمیت استراتژیک داشته و سیادت کشورمان را بر پهنه اروند به منصه ظهور می‌گذارد. در این راه دستور رئیس جمهور برای برداشتن خاکریز مرزی ساحلی، راه آغاز کار و توسعه این مجموعه را هموارتر کرد.

اما متأسفانه شاهد هستیم کسانی که تمایل به رشد خرمشهر و سیادت بر اروند را ندارند، برخلاف دستور رهبری مبنی بر اینکه «بروید خرمشهر را آباد کنید»، با ایجاد مانع و تعطیلی این واحد صنعتی، مشکلی دیگر بر مشکلات این شهر مهم، استراتژیک و دارای جایگاه ملی به وجود آورده‌اند.

این گزارش می‌افزاید؛ تفکراتی که به بهانه مرزی بودن خرمشهر تلاش بر نادیده گرفتن معاش و روزی و رونق این شهر را دارند، می‌خواهند به این بهانه‌ها خرمشهر را به سمت صبر مضاعف سوق دهند.

اینک کارگران و شاغلان این واحد صنعتی با یادآوری اینکه، خرمشهر با رونق و آبادی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه خود و جمعیت روبه رشد و برخوردار، می‌تواند پاسخگوی پندارهای آن دسته از تفکراتی باشد که به خیال خود، مرزی بودن این شهر می‌تواند هر رکودی را بر آن تحمیل کند.

انتظار می‌رود ستاد فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح که همواره در کنار مردم این خطه بوده و تلاش های مضاعفی برای بهتر شدن وضعیت زیستی خرمشهر کرده است، با فراهم نمودن بستر مناسب برای راه‌اندازی این واحد صنعتی، بار دیگر روزی و معاش کارگران و رونق این منطقه مهم را باعث شوند و در این راه به منویات رهبر انقلاب و نظر رئیس جمهور عنایت ویژه داشته باشند.

همچنین این سوال هم‌اکنون مطرح است که مسئولان اجرایی استان خوزستان به ویژه شخص استاندار تا چه حد برای احقاق حقوق مردم رنج دیده خرمشهر تلاش می‌کنند؟ و اکنون پاسخگویی این بیکاران جدید خرمشهر را چه کسانی باید تقبل کنند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین