کد خبر: ۹۲۲۴۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵

قنبری: 50 درصد وزرای معرفی شده رای اعتماد نمی‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: «50 درصد کابینه وزیران دولت دهم در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد نمی‌گیرند». 

داریوش قنبری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: «وزیران معرفی شده از سوی رئیس جمهور به مجلس به سه دسته مناسب، ناشناخته و ضعیف تقسیم می‌شوند چنانچه بعضی از وزیران معرفی شده برای کابینه دولت دهم گزینه‌های مناسبی هستند و عده‌ای از آنها نیز ضعیف‌ند و مناسب نیستند».

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تعدادی از گزینه‌های دولت دهم ناشناخته هستند، خاطرنشان کرد: «50 درصد وزرای معرفی شده به مجلس رای اعتماد نمی‌گیرند. وی از جمله دلایل عدم رای اعتماد را سوابق اجرایی، مدارک تحصیلی، وابستگی‌های سیاسی، کارایی و... عنوان کرد».

آجرلو و علی آبادی از مجلس رای اعتماد نخواهند گرفت
قنبری حضور زنان را در کابینه دولت دهم مثبت ارزیابی کرد و گفت: «این اتفاق برای اولین بار رخ داده است ولی به احتمال فراوان خانم آجرلو وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت رفاه از مجلس رای اعتماد نخواهد گرفت».

وی افزود: «علاوه بر این خانم کشاورز وزیر معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش گزینه ناشناخته‌ای است و برنامه‌های این وزیر پیشنهادی باید مورد ارزیابی قرار گیرد».

قنبری با بیان این که محمد علی آبادی وزیر پیشنهادی برای وزارت نیرو در سازمان ورزش کشور ناموفق بوده است و طی چند سال اخیر شاهد کاهش موفقیت ورزش کشور بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: «به احتمال فراوان ایشان هم رای اعتماد نخواهند گرفت».

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به اینکه ترکیب دولت دهم از لحاظ قومیتی نیز مناسب نیست، خاطرنشان کرد: «باید به نیروهای کارآمد تمام استان‌های کشور توجه داشت تا وحدت و همگرایی در کشور به وجود آید».

وی تاکید کرد: «مردم استانهای مختلف کشور باید این احساس را داشته باشند که سهمی از قدرت کشور را دارند».

قنبری تصریح کرد: «رئیس جمهور در انتخاب تعدادی از وزیران معرفی شده به مجلس تجدید نظر کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین