کد خبر: ۹۲۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷

فدایی: ریاست لاریجانی بر مجلس، بر اساس تفاهم با احمدی‌نژاد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فدایی گفت: «بحث ریاست مجلس شورای اسلامی از ابتدا در دوره مجلس بر اساس تفاهمی که بین آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی صورت گرفت، مقرر شد آقای لاریجانی رییس مجلس شود».

حسین فدایی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ریاست مجلس از ابتدا بر اساس تفاهمی که بین احمدی‌نژاد و لاریجانی انجام گرفته بود به لاریجانی رسید، گفت: «طبعاً متناسب با این تفاهم باید زمینه درست می‌شد که دوستانی که یکی از اضلاع سه‌گانه جبهه‌ اصولگرایان را تشکیل می‌دادند با هم بتوانند در رقم زدن امور مجلس کار کنند، لذا دوستان ما هم این زمینه فعالیت آنها را فراهم کرده‌اند».

وی گفت: «در یکسال اول مجلس این مسیر طی شد، اما در این دوره دوستانی که با دولت نزدیک‌تر بودند احساس می‌کنند که باید در این روند تغییراتی ایجاد شود».

فدایی با بیان این‌که ما در تفاهم‌های اولیه نقدهایی داشته و داریم، گفت: «البته نفس این‌که رییس مجلس و رییس فراکسیون یک نفر باشد، در مصلحت مجلس هست یا نیست به تامل جدی نیاز دارد؛ اما در این مرحله دوستان ما که با دولت نزدیک هستند فکر می‌کنند روند گذشته مشکلاتی را به وجود آورده و ادامه‌ آن به مصلحت نیست؛ لذا به صحنه آمدند ما نیز همکاری خود را داشته‌ایم».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، افزود: «در مرحله‌ قبل یکی از اضلاع اصولگرایان فعال در این زمینه بودند و حال ضلع حامیان دولت می‌خواهد فعال‌تر باشد، و در مرحله بعد نیز دوستان دیگر به صحنه می‌آیند که همان اصولگرایان تحول‌خواه هستند».

وی با بیان این‌که در گذشته روال مجلس این‌گونه بود که به مصلحت نمی‌دیدند ریاست مجلس و ریاست فراکسیون یکی باشد، گفت: «این یک تفاهم نانوشته و قابل قبول بود، اما در این دوره رعایت نشد؛ لذا پیشنهاد تغییر اساسنامه در این زمینه از همین حیث است».

فدایی در مورد عملکرد فراکسیون اصولگرایان در یکسال گذشته، گفت: «قطعاً فراکسیون در بسیاری از مسائل اساسی و جدی می‌توانست فعال‌تر و اثرگذارتر باشد مثلا در انتخابات و هم‌چنین در مسائلی که بعد از انتخابات پیش آمد و هم‌چنین ظلمی که به نظام صورت گرفت مجلس باید پیش‌تازی می‌کرد و مسائل را مطالبه می‌کرد، اما این کار صورت نگرفته است».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در مورد نقدی که بر عملکرد فراکسیون وارد می‌داند، گفت: «فراکسیون اصولگرایان در این زمینه دو بحث دارد یکی تفاهمی که با آقای لاریجانی صورت گرفت که ایشان رییس مجلس شود و بحث دیگر این‌که آیا فراکسیون توانسته کارآمدی خود را نشان دهد».

فدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چگونه بین آقای لاریجانی و آقای احمدی‌نژاد تفاهم صورت گرفته در حالی که آقای احمدی‌نژاد رییس قوه‌ مجریه هست و آقای لاریجانی نماینده‌ مجلس که از سوی نمایندگان به عنوان رییس مجلس انتخاب شده است، گفت: «نفس دخالت دو قوه هیچ زمان قابل قبول نبوده و نیست، اما دوستانی که همراه دولت بودند و نزدیک‌تر به آقای احمدی‌نژاد بودند این رای را اعمال کردند».

وی در پاسخ به این سوال دیگری مبنی بر این‌که مگر حامیان دولت چه تعداد در مجلس هستند و چه وزنی دارند؟ گفت: «مهم وزن نیست. مهم آن است که بین سه ضلع اصولگرایان دو ضلع به تفاهم رسیده‌اند».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در پاسخ به این سوال که پس شما معتقدید آقای لاریجانی را حامیان آقای احمدی‌نژاد رییس مجلس کرده‌اند، گفت: «در این زمینه اصولگرایان تفاهم کرده‌اند».

فدایی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان این نتیجه‌گیری را داشت که بین آقای رییس جمهور و آقای لاریجانی این تفاهم صورت گرفت تا آقای لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نشود، گفت: «من این نتیجه‌گیری را ندارم».

وی در مورد ترکیب شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به نوع انتخاب اعضای فراکسیون از هر استانی، گفت: «در این دوره تغییرات جدیدی اعمال شده است که البته نقدهایی به آن وارد است. در این دوره عده قابل توجهی از دوستان بنابر دلایلی کاندیدا نشدند که برخی اظهار می‌کنند یکی از دلایل این امر آن است که رییس مجلس و رییس فراکسیون یکی است».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در مورد انتخاب این دوره‌ مجمع نمایندگان برای حضور در شورای مرکزی فراکسیون، گفت: «در دوره‌ قبل آقایان باهنر، بادامچیان، صدر، زارعی و خانم رهبر حضور داشتند که چهار نفر از این افراد از جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری بودند اما در این دوره روسای ضلع حامی دولت حضور بیشتری داشته‌اند. در استان‌های دیگر نیز انتخابات بر همین اساس بود».

فدایی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر آقای لاریجانی در این دوره به خاطر موضع‌گیری‌های او در انتخابات بوده است یا خیر، گفت: «بله نقدهای جدی‌ای نسبت به ایشان وجود دارد و هم‌چنین نقدهایی نسبت به ناکارآمدی فراکسیون و هیات رییسه وجود دارد».

وی در مورد موسوی، گفت: «یک فردی که خود را درون نظام تعریف می‌کرد عملکردش خلاف این اعتقاداتش بود و طبعاً اگر بخواهد این مسیر را ادامه دهد زاویه ایجاد خواهد کرد و با نظام فاصله خواهد گرفت».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در پاسخ به این سوال که چرا بیت امام(ره) از وی حمایت می‌کند، گفت: «ما هم از خیلی چیزها حمایت می‌کنیم. نفس حمایت دلیل نمی‌شود که اصل موضوع نفی شود، زیرا قانون‌شکنی صورت گرفته و در مقابل رای ملت ایستاده‌اند که این دیگر خلاف اعتقادات و ارزش‌های انقلاب است».

فدایی در پایان تاکید کرد که برای پایان دادن به این مسائل باید قانون را فصل‌الخطاب قرار دهیم و همه به آن پایبند باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۲
0
0
[...] لاریجانی! [...] این مجلس فرمایشی مضحک و [...]! [...ة
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین