کد خبر: ۹۲۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳

بادامچیان: برخی معترضان هنوز از دولت کودتایی می‌گویند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: «آقایان موسوی، کروبی و خاتمی برای آن‌که نشان دهند هنوز در خط انقلاب هستند برای روز 13 آبان با صدور بیانیه‌ای از هواداران خود بخواهند که در این روز بدون هیچ نماد سبزی و با در دست داشتن پرچم ایران، تنها علیه استکبار جهانی شعار دهند».

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگویی با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: «معمولا نظام در برخورد با افرادی مثل کسانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم به دنبال اغتشاش و طرح بحث تقلب در انتخابات بودند، برخورد سرکوبگرانه و حذفی ندارد، بلکه معمولا برخورد نظام با این گونه افراد یک برخورد روشنگرانه است».

وی اضافه کرد: «حتی روز 13 آبان این دسته و جریان می‌توانند بیایند و راه خود را از ملت جدا کنند، تا ملت متوجه شود که راه اینان از اسلام و نظام جمهوری ولایی جداست، اما توصیه ما به سران این جریان این است که از راه ملت جدا نشوند و در روز 13 آبان نیز همگام با مردم شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر عسگراولادی مبنی بر این که اشخاصی همچون کروبی، موسوی و خاتمی باید درون نظام نگه داشته شوند و نباید این افراد را لجن‌مال کرد، گفت: «آقای عسگر اولادی از روی محبت و بزرگواریشان این مطلب را فرموده‌اند و البته تاکید کرده‌اند که این افراد باید راه خود را مشخص کرده و در خط انقلاب حرکت کنند».

بادامچیان در ادامه گفت: «حرف آقای عسگراولادی تا زمانی شامل حال این افراد می‌شود که در خط انقلاب بوده و از تندروی‌ها پرهیز کنند. اگر این افراد حقیقتا در مساله انقلاب راه جدایی را می‌روند، نمی‌توان انتظار داشت که با آنها همانند افرادی که درون نظام هستند رفتار شود».

این عضو حزب موتلفه اسلامی با اظهار ناخشنودی از طرح بحث جمهوری ایرانی که به گفته وی در روز قدس توسط برخی از حامیان جریان اصلاحات سر داده شد، گفت: «اگر حقیقتا این آقایان با این گونه شعارها مخالفند با صدور بیانیه‌ای عنوان کنند که در روز 13 آبان همه با هم بدون هیچ رنگی شعار مرگ برآمریکا سر دهند».

بادامچیان با بیان این که از هم اکنون شعار 13 آبان سبز را برخی سر می‌دهند، گفت: «اگر حقیقتا سران این جریان این موضوع را قبول دارند، صراحتا اعلام کنند و بگویند ما راهمان را جدا کرده‌ایم و اگر چنین نیست اظهار برائت کنند».

نماینده تهران در مجلس گفت: «روز 13 آبان امسال روز مشخص کردن خط انقلاب و مردم با خط کسانی است که ممکن است حرف امام(ره) را هم بزنند، اما خطشان از نظام و انقلاب جدا است».

بادامچیان با اشاره به تاکیدات مکرر برخی مسوولان نظام از جمله رییس مجلس بر پرهیز از تندروی در شرایط فعلی کشور عنوان کرد: «مصداق بارز تندروی رفتار کسانی است که بعد از انتخابات حتی پیگیری مسایل اعتراضی خود را از طریق مراجع و مجامع قانونی دنبال نکرده‌اند و یک حرکت اعتراضی خیابانی را تبدیل به اغتشاش کرده‌اند».

وی گفت: «البته بخشی از این جریان سعی کرد از این حرکات تندرویانه و افراطی به دور باشد و حتی شاهد بودیم که آقای موسوی نیز بعد از حذف شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در روز قدس در روزنامه‌ای عنوان کرد که این گونه شعارها ظرفیت امروز جامعه نیست».

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این نوع تندروی ها تنها منحصر به یک جریان است؟ گفت: «اصولا تندروی جزو اصول جناح اصولگرا نیست، هر چند که ممکن است درون این جناح نیز برخی به صورت فردی تندروی هایی داشته باشند، اما این تندروی‌ها جدا از حرکت یک جریان و جناح است».

به گفته بادامچیان اصولگرایان همواره در پی مدارا و برخورد بزرگوارانه هستند و به همین دلیل حزب موتلفه اسلامی طی این مدت سعی کرده با تیم های مختلف جریان اصولگرا دیدار کرده و بر روی بحث وحدت تاکید کنند، اما برخی این سوال را مطرح می کنند وحدت با چه کسی؟ با کسانی که شعار جمهوری ایرانی می دهند آیا می شود وحدت کرد؟

این عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: «ما به صراحت می‌گوییم این افراد و سران جریان اصلاحات اگر می‌خواهند به خط انقلاب و مردم برگردند از اقداماتی که طی چهار ماه گذشته انجام داده‌اند، دوری کرده و صراحتا بگویند که موافق شعار جمهوری اسلامی هستند».

وی تصریح کرد: «متاسفانه این افراد هنوز هم در بیانیه‌ها و حرف‌های خود بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرده و از دولت کودتایی سخن می‌گویند. این افراد تا 22 خرداد در صحنه بوده‌اند، اما چون رای نیاورده‌اند، دست به اغتشاش زده‌اند. جالب آنجاست که همه این اقدامات در نهایت آزادی انجام داده‌اند، اما بحث استبداد را مطرح می‌کنند که این نوع عملکرد مصداق بارز تندروی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین