کد خبر: ۹۳۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۶

آیت‌الله مکارم: این‌که وحدت را فتنه بدانیم یعنی اختلاف را نعمت می‌دانیم

تنها تنش داخلی من را نگران می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی از اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری روز پنج‌شنبه در سفری به قم با آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و سبحانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار به طرح وحدت صفوف اشاره کرد و گفت: «وحدت برخلاف آن چه در برخی مطبوعات می‌نویسند این نیست که ما با اغتشاشگران دست بدهیم؛ زیرا هیچ عاقلی وحدت با مخالفان نظام، رهبری، قانون اساسی و فریب خوردگان غربی را نمی‌پذیرد، وحدت تنها با کسانی امکان دارد که عقیده‌مند به نظام، استقلال واقعی کشور، عظمت و سربلندی اسلام، قانون اساسی،‌ رهبری و مرجعیت هستند».

این مرجع تقلید گفت: «امیدوارم سعی کنید و دست به دست هم دهید و درباره وحدت شفاف و روشن سخن بگویید و مراد خود را به خوبی از وحدت و اصول آن بیان کنید و طوری شود که دیگر نگران تنش داخلی نباشیم».

وی با اشاره به گزارشی که از سوی آقای عسگراولادی و مهندس محمدرضا باهنر ارائه شد، گفت: «این گزارش شما حکایت از دلسوزی، محبت و آینده نگری نسبت به انقلاب دارد».

وی اظهار کرد: «دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوب بود؛ اما برخی مشکلاتی را هم به دنبال داشت که باید برطرف شود».

این مرجع تقلید تصریح کرد: «بسیاری از مسائل دنیا به گونه‌ای است که خار و گل به هم آمیخته‌اند، مهم این است که ماهرانه گل بچینیم تا خار به دستمان نرود و ماهرانه از کندو عسل بیرون آوریم تا نیش زنبور به دست ما نخورد».

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه و تعریف مدیریت پرداخت و تاکید کرد: «مدیریت به این معنا است که عوامل مثبت را فعال و از عوامل منفی به صورت صحیحی پیشگیری کرد».

وی ادامه داد: «ما باید درباره موضوع انتخابات چند نکته را مورد توجه قرار دهیم و آن این است که اگر حقیقت تلخی در برابر ما باشد صلاح این است که حقیقت تلخ را بپذیریم و چاره‌ای برای آن بیندیشیم؛ زیرا با نفی و ندیدن، حقیقت تلخ از بین نمی‌رود و مشکل ما حل نخواهد شد».

مکارم شیرازی گفت: «هم‌اینک دو مشکل بزرگ در پیش رو داریم و هر قدر این دو مشکل مهم باشد؛ ولی با عظمت ملت و انقلاب ما قابل حل است و می‌توانیم بر این دومشکل پیروز شویم».

این استاد درس خارج فقه حوزه تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی را دو مشکل مهم کشور دانست و اظهار کرد: «امروز کشورهای خارجی دست به دست هم داده‌اند و روز به روز متحدتر می‌شوند؛ تصور نکنیم نخستین و آخرین مشکل آن‌ها با ما مساله انرژی هسته‌ای است که باید حل کنیم، آنها هر روز بهانه تازه‌ای می‌تراشند».

وی ادامه داد: «تا زمانی که تسلیم خارجی‌ها نشویم با ما مشکل خواهند داشت و حتی اگر مسأله انرژی هسته‌ای برای آن‌ها حل شود باز آن‌ها مسأله حقوق بشر، آزادی مطبوعات، ‌آزادی زندانی‌ها را پیش خواهند کشید و حرف آخرشان این است که باید اسراییل را به رسمیت شناخت و همچنین منافع آن‌ها را در منطقه حفظ کرد، بنابراین باید هوشیار باشیم و هرگز تسلیم خواسته‌های آنها نشویم. ما باید در برابر کشورهای زورگوی خارجی قوی باشیم، اگر قوی بودیم می‌توانیم حق مان را بگیریم و اگر ضعیف باشیم نمی‌توانیم به حق مان برسیم».

این مرجع تقلید افزود: «مشکل دوم کشور ما مشکلات اقتصادی است که براثر خشکسالی، بحران جهانی اقتصادی، و گاهی مدیریت نادرست و همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها به‌وجود آمده است».

مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار کرد: «لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تحول مهمی است که در اقتصاد واقع می‌شود و حل این مشکل به محیطی آرام و بدون تنش نیاز دارد».

این مرجع تقلید گفت: «نکند روزی پیش آید و بگویند سخن از وحدت واقعی فتنه است؛ زیرا براساس روایات وارده در آخر زمان معروف و منکر جای هم را تغییر می‌دهند؛ این که سخن از وحدت را فتنه بدانیم مفهومش این است که ما اختلاف را نعمت می‌دانیم؛ در حالی که هیچ عاقلی این سخن را نمی‌پذیرد».
مکارم شیرازی به روش وحدت اشاره و اظهار کرد: «باید بدانیم که در انتخابات بسیاری از وفادارن به نظام و انقلاب حضور یافتند و اینان هرگز مخالف انقلاب و نظام نیستند و باید با آن‌ها وحدت داشته باشیم و سوء تفاهم‌ها برطرف شود و تدبیر و شجاعت مهم‌ترین مسأله در طریق وحدت است».

وی تاکید کرد: «من هرگز نگران حمله خارجی‌ها و پیامدهای هدفمند کردن یارانه‌ها نیستم؛ تنها تنش داخلی من را نگران می‌کند؛ اگر این تنش وجود نداشته باشد همه مشکلات قابل حل است. ما در طول سی سال انقلاب اسلامی با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدیم که بزرگ‌ترین آن هشت سال دفاع مقدس و فتنه‌های مخالفان نظام و منافقان بود و هرگز آن‌ها را فراموش نکرده‌ایم و توانستیم به خوبی آن‌ها را پشت سر بگذرانیم».

مکارم شیرازی در پایان به هیئت رییسه جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: «امیدوارم سعی کنید و دست به دست هم دهید و درباره وحدت شفاف و روشن سخن بگویید و مراد خود را به خوبی از وحدت و اصول آن بیان کنید و طوری شود که دیگر نگران تنش داخلی نباشیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین