کد خبر: ۹۳۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۳

مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برای محدود کردن اختیارات فرهنگستان‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد کمیسیون مشورتی این شورا موادی از اساسنامه فرهنگستان‌های هنر، علوم، علوم پزشکی و زبان و ادب فارسی را اصلاح کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانى دولت: «ماده 15 اساسنامه فرهنگستان هنر، ماده 18 اساسنامه فرهنگستان علوم، ماده 17 اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی و ماده 6 اساسنامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی اصلاح شد که بر اساس آن افراد پیشنهادی برای عضویت در فرهنگستان به معرفی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا خود فرهنگستان مربوطه و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس ضوابط و معیارهای علمی مصوب انتخاب می‌شوند.

همچنین ماده 10 اساسنامه فرهنگستان علوم، علوم پزشکی و زبان و ادب فارسی و ماده 8 اساسنامه فرهنگستان هنر نیز اصلاح شد که بر اساس این اصلاحیه، رییس فرهنگستان از میان اعضای فرهنگستان به پیشنهاد رئیس جمهور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم وی برای یک دوره چهارساله انتخاب می‌شوند.

بر اساس این مصوبه، تغییر روسای مزبور به علل مختلف فوت، کناره‌گیری، عزل و استعفا قبل از پایان دوره نیز مطابق همین شیوه خواهد بود.

بر این اساس، انتخاب مجدد رئیس فرهنگستان بلامانع می‌باشد.

این مصوبه از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است».

پیش از این براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس هر فرهنگستان‌ از میان سه نفر از صاحب نظران برجسته کشور به پیشنهاد مجمع عمومی و حکم رییس‌جمهور منصوب می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین