کد خبر: ۹۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۹

آیت‌الله امامی کاشانی: در زدوخوردها و آبروریزی‌های اخیر خسارت دیدیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با انتقاد از برخی تهمت‌ها و شعارها، طلاب، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور را به پرهیز از به کار بردن تهمت‌ها و نیز برخی شعارها و تعبیرهای نادرست توصیه کرد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: «وقتی انسان زمان، کشور، انقلاب و نقشه‌های دشمن را بشناسد آن وقت است که زبان خود را حفظ می‌کند و همین جوری شعار نمی‌دهد و مخصوصا در بسیج باید این چنین باشد».

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان خاطرنشان کرد: «همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این چنین نیست که هر کس کلمه‌ای بگوید منافق باشد و عده‌ای بخواهند علیه او شعار بدهند یا این که اگر کسی کاری کند یا نظری داشته باشد، بگوییم ضد ولایت فقیه هست. این جمله ای که مقام معظم رهبری فرمودند مساله مهمی است به معنای ولایت است و معنای این که کشور ولایت مند و ولایت مدار باشد نیز همین است».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که ببینید در زد و خوردها و ماجراهای اخیر و آبروریزی‌ها چقدر صدمه و خسارت دیدیم، اظهار کرد: «ائمه ما می‌فرمایند عاقل کسی است که عارف به زمان باشد، کشور، دنیا و آدم‌ها را بشناسد و روسای قوا و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بشناسد و عارف باشد».

امامی کاشانی تصریح کرد: «نباید جلوتر از ولی امر افتاد و نباید کند یا تند بود بلکه باید راه را پیدا و مسیر را درست کرد تا کسی را بی‌خود فاسق ندانیم و یا کسی را بیخودی از عدالت نیاندازیم و مثلا نگوییم چرا پشت سر فلانی نماز خواندی، پس برو نماز خود را اعاده کن پس جامعه باید بیدار، بابصیرت و بیدار به زمان باشد و این نکته بسیار مهمی است».

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه سخنان خود به سی امین سالگرد تاسیس بسیج اشاره کرد و گفت: «کشور ما که در حال حاضر با این عظمت و استقلال است، بسیج و عزیزان بسیجی در آن نقش اساسی و اول را بعد از رهبری دارند. این پیام باید در بین تمام ملت و کشور وجود داشته باشد و همه باید هدفمند باشند، همانطور که بسیج در فرهنگ خود هدف دارد».

وی اضافه کرد: «بسیج زمانی که از امام دم گرفت و از نفس عیسوی او حیات پیدا کرد، مسیرش همین بود که هر چه امام می‌گوید دنبال کند بنابراین نه جلوی امام افتاد و نه عقب‌تر از آن، چرا که معنای ولایت و ولایت مندی هم همین است که انسان نه جلو بیفتد و نه عقب. تمام گرفتاری‌هایی که در تاریخ برای اسلام به وجود آمده از همین جلوافتادن‌ها و عقب افتادن‌هاست».

امامی کاشانی با بیان این که بسیج یک معنا، فرهنگ و پیام دارد، افزود: «معنای واژه بسیج آماده، مهیا و ساخته شده است. این آمادگی مهیا بودن و ساخته شدن برای آن چیزی است که وظیفه اوست. بنابراین این که یک انسان به انقلاب و نظام اسلامی به عنوان بسیجی تعلق پیدا کند، به معنای گسستن همه علقه‌هاست. اگر این علقه‌ها نبود، مهیاشدن هم نبود. معنای مهیا بودن و ساخته شدن یعنی ایمان به هدف و هدفمند بودن».

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «امام(ره) به عنوان ولی امر بسیج را تاسیس کرد و در واقع بسیج با نظر ایشان تاسیس شد که البته این تاسیس خودجوش بود یعنی سخنان، نفس و نگاه امام (ره) بچه‌های ما را ساخت. وقتی می‌گوییم بسیج یعنی مهیا ، ساخته شده و بدون تعلق به دنیا، این بدان معنا نیست که بر سر کلاس درس خاصی بوده‌اند بلکه خود امام (ره) و سخنان ایشان کلاس بود و دست امام عصر(عج) نیز پشت سر بود، بنابراین دل‌ها را منسجم، دلداده و با عشق و هیجان می‌کرد. این فرهنگ بسیجی است که توانست این 30 سال خدمات زیادی انجام دهد».

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به معنای بصیرت اظهار کرد: «معنای بصیرت این است که انسان ظاهر اشیاء و یا حوادث را نبیند بلکه فکر کند که باطن آن چیست و به کجا منتهی می‌شود. رهبر معظم انقلاب بر بصیرت اصرار داشته و دارند و مهم انقلاب نیز همین است که ببینیم واقعاً از حرکت‌ها به چه نقطه‌ای می‌رسیم».

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود روز هفتم آذر روز نیروی دریایی را گرامی داشت و گفت: «نیروی دریایی خدمات با ارزشی داشته است و امیدواریم تمام این نیروها اعم از ارتش، بسیج و سپاه در سایه حضرت ولی عصر(عج) باشند و ملت ما منسجم و متحد شوند و در راه انقلاب حرکت کنند».

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ بسیجی اظهار کرد: «دانشگاه های ما رسالت دارند که بسیجی باشند و بسیجی یعنی هدفمند و هدفمند بودن یعنی علم، پژوهش، کمال علمی و حرکت علمی آن هم در دنیای امروز که در این زمینه مسابقه‌ای وجود دارد. پس به همین خاطر است که تاکید دارم که بسیج باید در تمام ملت ما نفوذ پیدا کند».

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران بخش‌هایی از دعای عرفه را قرائت کرد و با گرامیداشت این روز، به بیان فضیلت‌های دعای عرفه پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین