کد خبر: ۹۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۹
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد

حذف استقلال دانشگاه آزاد در برگزاری کنکور در دستور کار نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح آخرین وضعیت اساسنامه دانشگاه آزاد گزارش‌های موجود پیرامون حذف استقلال دانشگاه آزاد در برگزاری کنکورهای ورودی و گزینش دانشجو را رد کرد و گفت: عدم استقلال دانشگاه آزاد در برگزاری کنکور بر روی میز شورا قرار نگرفته است.

محمد رضا مخبر دزفولی در این باره گفت: بررسی چیزی مبنی بر این که که آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی به طور مستقل برگزار نشود در شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز فعلاً صورت نگرفته و چنین چیزی بر روی میز شورا قرار نگرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فعلا بحث شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی است. در مورد مسائل آموزشی، پژوهشی، شیوه مدیریتی و نحوه تعیین روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفته ایم و یک بخشهای دیگری از اصلاح اساسنامه باقی مانده که در شرف اتمام است و وقتی به اتمام برسد اعلام می شوند.

مخبر دزفولی درباره زمان جمع بندی اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی به مهر گفت: اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام و جمع‌بندی اعلام می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از این درباره مصوبه این شورا در زمینه تعیین ریاست دانشگاه آزاد گفته بود: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد هیئت امنا و تایید شورا و با حکم رئیس هیئت امنا برای مدت 4 سال انتخاب می‌شود که انتخاب مجدد نیز بلامانع است.

وی افزوده بود: در مواقعی که رئیس دانشگاه تعیین نمی‌شود سرپرستی برای مدت 3 ماه معرفی می‌شود اگر بعد از 3 ماه کسی نتوانست از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی اعتماد بگیرد، شورا برای مدت محدودی سرپرست تعیین می کند تا هیئت امنا رئیس پیشنهادی دانشگاه را برای تصویب به شورا معرفی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین