کد خبر: ۹۳۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۰
در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها

رهامی: مراجع از افراط و تفریط ها گله‌مندند

به نظر می‌رسد كه گروهی موافق حل قانونی مسائل پیش آمده نیستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: عضو شورای مركزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها با اعلام خبر دیدار اعضای شورای مركزی تشكل متبوعش با علمای قم، در مورد نقش بزرگان دو جریان در تعدیل فضای سیاسی كشور با تاكید بر ضرورت این مسئله از سوی عقلای قوم اظهار داشت:‌ متأسفانه با وجود افراط و تفریط‌هایی كه در كشور صورت می‌گیرد و وجود جریانات تندرو به نظر می‌رسد كه گروهی موافق حل قانونی مسائل پیش آمده نیستند و تلاش‌های عقلای قوم را نقش بر آب می‌كنند. 

وی با بیان این كه دلسوزان نظام كه قبل و بعد از پیروزی انقلاب برای شكل‌گیری و تثبیت نظام تلاش كردند، در‌صددند كه از افراط و تفریط جلوگیری كنند، گفت: مثلا در مورد سخنان آقای هاشمی در نماز جمعه كه با هدف جلوگیری از تشدید اختلافات صورت گیرد شاهد بودیم كه عده‌ای حتی حرمت ایشان را نگه نداشتند. 

رهامی ادامه داد: شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ملاقات‌هایی كه در هفته گذشته ما مراجع قم داشت از آنها خواست كه در این مورد پا درمیانی كند و با پیگیری‌ قضیه و ملاقات با مسئولان سطح بالای كشور تلاش كنند و به نحوه قانونی از افراط و تفریط‌ها پیشگیری شود. 

عضو شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این كه امروز كسانی هستند كه در تلاش‌اند هر روز اوضاع كشور را آشفته‌تر كنند خاطر نشان كرد:‌این افراد با هتاكی و توهین به افراد با سابقه انقلاب تلاش‌ دارند اوضاع را آشفته‌تر كنند و جلوگیری از فعالیت این افراد برای آینده كشور ضرورت قطعی است. چرا كه در این شرایط هیچ جریانی سود نمی‌برد. 

رهامی با بیان این اعتقاد كه افرادی چون موسوی و كروبی از روزهای اول پس از انتخابات تاكنون تلاش كردند در چارچوب قانون اساسی كار كنند، تصریح كرد: از‌ افرادی چون آقایان موسوی و خاتمی و كروبی و در این سطح انتظاری جز این است كه برای اجرای قانون اساسی تلاش كنند. 

وی با تأكید بر این كه بزرگان اصولگرا از جمله رئیس و نایب رئیس مجلس بر اجرای قانون و جلوگیری از افراط و تفریط تاكید دارند، گفت: ولی متأسفانه توصیه‌های این افراد با عكس‌العمل‌های شدید افراطیون مواجه شده است تا جایی كه حتی افراطیون به آقایان لاریجانی و رضایی نیز رحم نكردند و آنها را مورد هتاكی قرار دادند. 

عضو شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با تاكید بر اینكه كسانی كه در طول جنگ تحمیلی از سوی امام مسئولیت داشتند و یا از ابتدای پیروزی انقلاب مسئولیت‌هایی را داشتند طبیعی است كه برای آینده كشور نگران باشند، ادامه داد: مثلا باید به اشخاصی مثل آقای مطهری در مجلس كه در این مسیر گام برمی‌دارند و این احساس نگرانی را دارند ارج نهاد و با تقویت افراد معتدل و میانه‌رو كه بر اجرای قانون اساسی تاكید می‌كنند خود به خود میدان از افراطی‌ها وتندرویی‌هایی كه جز هتك حرمت و گل‌آلود كردن فضا تلاش دیگری ندارد، گرفته خواهد شد. 

رهامی در توضیح دیدارهای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با مراجع قم گفت:‌در ملاقات‌هایی كه با مراجع قم داشتیم نگرانی خود را از شرایط اعلام كردیم و از مراجع تقلید كه همواره به عنوان مرجع مردم و لنگر نظام هستند، خواستیم كه با عمل به وظایف تاریخی خود از بحرانی‌تر شدن اوضاع كشور پیشگیری كنند، چرا كه آنها را هم نظام قبول دارد و هم طرفین اختلاف برای آنها احترام قائل‌اند. 

عشو ارشد انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینكه مراجع عظام نیز از افراط و تفریط‌ها در كشور متاسف بودند، گفت:‌ این مراجع معتقد بودند كه برخی افراط و تفریط‌ها ممكن است كار را به جایی برساند كه كار از دست عقلا خارج شود، بنابراین ما در این دیدارها خواستیم كه مراجع حالت ریش‌سفیدی و حكمیت خود را حفظ كنند و با استفاده از جایگاه خود و مقبولیتی كه در جامعه دارند در جلوگیری از تشدید اوضاع و آسیب دیدن اركان نظام حداكثر استفاده را بكنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Italy
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۸
0
0
مرکز آمار ايران در تازه ترين گزارش خود اعلام کرد که ۷۰ درصد خانوارهاى ايرانى ماهانه کم تر از ۴۵۰ هزارتومان درآمد دارند. پيش از آن يک گزارش بانک مرکزى تصريح مى کرد که به طور متوسط خانوارهاى ايرانى در سال ۸۷ سالى ۶۰۰ هزار تومان کسرى در بودجه خود داشتند. بنا به آخرين ارزيابى خط فقر مطلق تهران در سال ۸۸ در آمد ۸۵۰ هزار تومان در ماه بوده است. با اين حساب دست کم ۷۰ درصد جمعيت ايران يعنى نزديک به ۵۰ ميليون ايرانى زير خط فقر به سر مى برند.این آمار دولت ولایت مدار حکومت الله است ، روی سنگ پا دارید ، تا کی دروغ و خالی‌ بندی، پول ملت ایران را به حزب الله و حماس و چاوز و دیگر گدایان میدهید ولی‌ این ملت باید این جور زندگی کند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین