کد خبر: ۹۴۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۹

فردا تهرانی‏ها از تونل توحید می‏گذرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه تونل توحید در روز دوشنبه 12 بهمن ماه توسط مردم افتتاح می شود گفت: ما برابر تعهدی که نسبت به شهروندان داشتیم باید تونل توحید را در موعد مقرر افتتاح می کردیم اما به خاطر وقفه کوتاهی که پیش آمد از شهروندان فهیم تهرانی عذرخواهی می کنیم .

دکتر محمد هادی ایازی در نشست خبری امروز صبح خود در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام مطلب فوق افزود: ما در خصوص مدت زمان احداث این پروژه تعهدی را اعلام کردیم و کارها براساس آن پیشرفت و امیدواریم روزی تمام پروژه های کشور براساس یک زمانبندی خاص اجرا شوند. ما هم اکنون نمی دانیم بزرگراه تهران - شمال چه زمانی افتتاح می شود همان طور که ما برای پروژه های سطح شهر زمان بندی می گذاریم امیدواریم در پروژه های دیگر کشور نیز این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه در مسیر اجرای تونلی بزرگ همچون توحید طبیعی است که مشکلاتی پیش بیاید این در حالیست که همواره پروژه های بزرگ دارای چنین مشکلات و حوادثی هستند ، مهم این است که اجرای این پروژه ها را به عنوان افتخار مدیریت عمرانی کشور می دانیم و باید انعکاس خوبی به این رویدادها داده شود نه اینکه سیاه نمایی کنیم .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون 200 میلیارد تومان صورت حساب از سوی پیمانکار تونل توحید ارایه شده است گفت : پیش بینی می شود این رقم به طور طبیعی با افزایشی روبرو شود.

وی وقت مردم را بسیار ارزشمند دانست و با اشاره به توجه به حوزه سلامت شهروندان خاطر نشان کرد: همه اقدامات ما باید منجر به کاهش آلودگی هوا و آلودگی های زیست محیطی شود و امیدواریم چنین پروژه ای بزرگ درصد قابل توجی از ترافیک تهران را کاهش دهد، ضمن اینکه رقم قابل توجهی نیز در صرفه جویی مصرف سوخت کاهش خواهیم داشت و ظرف مدت 3 سال هزینه احداث این تونل را از راه همین صرفه جویی ها جبران می کنیم.

معاون شهردار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بعد 12 بهمن تونل توحید به طور کامل مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد گفت: همه پروژه های عمرانی بعد افتتاح دوره خاصی را پشت سر می گذارند تا کارهای تکمیلی آن اجرا شود که این در خصوص تونل توحید هم صدق می کند و به مدت 2 ماه از ساعت 22 شب الی 6 صبح تونل را مسدود می کنیم تا کارهای تکمیلی آن را انجام دهیم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص شباهت ظاهری تونل توحید و رسالت گفت: سازه بتنی تونل توحید با تونل رسالت متفاوت است در تونل توحید رمپ شرقی و غربی با هم ارتباط دارند اما در تونل رسالت چنین نیست، همچنین از نظر سازه و معماری نیز تفاوت هایی بین این دو پروژه مشاهده می شود.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص اینکه در پروژه های دیگر نیز مانند تونل صدر - نیایش مثل تونل توحید عمل می کنید گفت : این ظرفیت امروزه در مهندسان جوان ایرانی به وجود آمده که پروژه هایی چنین بزرگ را در حداقل زمان و با کیفیت بالا اجرا کنند.

ایازی در پاسخ به این سوال که آیا شخصیت هایی مانند رئیس جمهور دراین مراسم حضور دارند گفت : تاکنون هیچ گاه اعلام نکرده ایم برای افتتاح تونل چه کسانی را دعوت می کنیم چرا که همه جز مردم هستند .

در ادامه این نشست خبرنگاری بحث تبلیغاتی بودن افتتاح تونل توحید را مطرح کرد که ایازی در این باره گفت : تونل را ساخته ایم تا مردم استفاده کنند و برای تبلیغات هم آن را افتتاح نمی کنیم همان طور که از قبل اعلام کردیم مردم این تونل را افتتاح می کنند و از 40 هزار نفری که برای این کار ثبت نام کرده‏اند 10 نفر به قید قرعه از رمپ جنوبی وارد تونل شده و از رمپ شمالی نیز 31 اتوبوس که حامل شهردار تهران، اعضای شورای شهر، خانواده شهدا و شهروندان هستند، بعد خواندن سرود ملی و افتتاح تونل توسط یکی از جانبازان انقلاب از آن عبور می کنند.

ایازی در پاسخ به سوالی درباره کشته شدن یکی از کارگران تونل توحید نیز گفت : در حادثه فرونشست خیابان نواب یک کارگر کشته شد و در مسیر اجرای هر طرح عمرانی بروز چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است و در مراسمی از تلاش های این کارگر قدردانی شد اما باید توجه داشت تلفات پروژه توحید فوق‏العاده کم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین