کد خبر: ۹۴۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۹

فرمانده ناجا:30 نفر را اشتباهی در عاشورا دستگیر کردیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس اجتماعی:سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در جریان بازداشت های اخیر 30 نفر را به اشتباه دستگیر کرده است،گفت:در پی تصاویری كه از صدا و سیما از چهره اغتشاش‌گران پخش شد، باعث شد كه 70 درصد از آنها با معرفی مردم و البته اقدامات اطلاعاتی دستگیر شوند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش تخصصی معاونان و روسای پلیس فرودگاه‌های كشور در مقایسه فتنه اخیر با فتنه اوایل انقلاب افزود: فتنه اخیر از نظر ابهام‌آفرینی با فتنه اول انقلاب متفاوت است چرا كه در آن زمان جبهه‌ها روشن‌تر بود هر چند كه همان زمان هم كسی فكر نمی‌كرد در كردستان بلوچستان چنین اتفاقاتی رخ دهد.

وی ادامه داد: اتفاقات این‌چنینی وعده الهی است و مومن باید محك بخورد چرا كه تا جنگ نشود همه فداكارند اما آنهایی كه به جنگ می‌روند و در فرسایش آن دوام می‌آورند به خوبی فداكاری خود را نشان دادند همین منافقان تا زمانی كه به عراق نرفته‌اند چهره واقعی‌شان پس از سقوط صدام مشخص نشد. ببینید انسان به چه درجه‌ای می‌رسد كه علیه كشورش حركت می‌كند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: البته انسان همیشه در معرض سقوط است و اساس پیروزی نهضت امام خمینی بر این استوار است كه چیزی جز خدا را نمی‌بیند در حالی كه امروز دشمن ما آمریكا است و رقبای زیادی در كنارش است. اما در این زمان همه بر علیه ما و انقلاب نوپای ما حركت كرده‌اند اما به هدف براندازی دست نیافتند.

فرمانده كل نیروی انتظامی گفت: توسعه فضای مجازی و تقویت جنگ روانی امروزه موجب می‌شود دشمن بسیار بزرگ‌تر خود را نشان بدهد در حالی كه واقعیت این طور نیست در یكی دو سال اخیر نقش و قدرت‌های بزرگ در جهان رو به افول است همه شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نقش‌آفرینی آنها نشان از سقوط‌‌شان می‌دهد در‌حالی‌كه در چنین شرایطی كه زوال دشمن آغاز شده اگر كسی بخواهد در كشور آدرس به آنها دهد كه وضعیت آن روشن است البته ممكن است افراد دچار غفلت بشوند.

احمدی‌مقدم افزود: اتفاقاتی كه می‌بینیم امتحاناتی است از بابت سازندگی انسان تا آدم راستگو و دروغگو از هم شناخته شود چرا كه ما هر چه به نسل سوم می‌گفتیم جنگ و انقلاب چیست درك نمی‌كردند و می‌گفتند دشمن خیالی و توهم است در حالی كه با اتفاقات اخیر گفته‌های نسل قبل عینی شده هم‌اكنون دشمن توهم نیست و واقعیت است.

وی تصریح كرد: در فتنه اخیر و در روز عاشورا افراد از صافی گذشتند و خالص شدند همه افرادی كه دچار ابهام و اغفال بوده‌اند صف را جدا كردند و افرادی باقی ماند كه كاملا وضعیت آنها جدا و مشخص است و هر كسی دستگیر شد درست دستگیر شده بود مگر نزدیك به 30 نفر كه به اشتباه بازداشت شده بودند كه سریعا آزاد شدند و همین‌طور كه كارهای بازجویی رو به جلو می‌رود ابعاد جدیدی از فتنه روشن می‌شود كه به مرور در رسانه پخش خواهیم كرد.

احمدی‌مقدم گفت: همچنین در پی تصاویری كه از صدا و سیما از چهره اغتشاش‌گران پخش شد، باعث شد كه 70 درصد از آنها با معرفی مردم و البته اقدامات اطلاعاتی دستگیر شوند در این میان برخی تا 50 لیدر و گروه را هدایت می‌كنند و ارتباط مستقیم با سرویس‌های بیگانه داشتند در این میان اگر دستگاه قضایی صلاح بداند آنها را معرفی می‌كنیم تا موجب بلوغ مردم شود.

فرمانده نیروی انتظامی كشور گفت: اگرچه در اتفاقات اخیر ریزش میان افراد رخ داد و جای تاسف دارد اما انقلاب مستحكم‌تری خواهیم داشت و ساختمان نظام ما به گونه‌ای است كه از این حوادث عبور می‌كند هم‌اكنون دشمن به شكل مزاحمت برای نظام درآمده است در حالی كه قبلا براندازی نظام را دنبال می‌كرد كه رفع شد.

احمدی‌مقدم با اشاره به بزرگ‌نمایی دشمن در نشان دادن تصاویر و تظاهرات ضد نظام و كوچك شمردن راهپیمایی ده میلیونی كشور ادامه داد: این تصاویر نشان می‌دهند كه از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم شده است و در 22 بهمن مطمئن هستیم مردم یك بار دیگر ثابت می‌كنند كه انقلاب زنده است و نظام ما مانند نظریه ماركسیست نیست كه پس از مرگ نسل اول از بین برود بلكه به انقلاب حضرت مهدی متصل می‌شود.

وی شرط ماندگاری نظام را معنای حقیقی جمهوری اسلامی دانست و گفت: در آن زمان مردم اسلام را انتخاب كردند به عنوان مشی سیاسی و حكومت خود و به صورت گزینشی و اینكه برخی مسائل را از آن قبول كرده و برخی را رد كنند نبوده است البته این امر در پیاده‌سازی ولایت‌فقیه ظهور می‌كند و قبول جمهوریت یعنی قبول انتخابات هر ساله كه فتنه اخیر نه از رهبر تبعیت كرد و نه آرای مردم را تمكین كرد.

احمدی‌مقدم گفت: اشتباه از هر كسی بر می‌آید اما بهتر است آنها برگردند و به خطای خود اعتراف كنند و اظهار پشیمانی كنند و خطای خود را جبران كنند البته امیدواریم پشیمانی آنها پذیرفته شود اگر تمسك به ولایت پیدا كنند با امتیازات ولی‌فقیه ممكن است از برخی خطای آنها چشم‌پوشی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین