کد خبر: ۹۴۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۷
در جشنواره نوآوری بیان شد

احمدی‌نژاد:دشمنان با تجهیز ایران به علم مخالفند

فردای درخشان متعلق به ایران است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر این که دشمنان با پیشرفت علمی ما مخالفند گفت: من می‌خواهم به دشمنان ایران یک جمله بگویم. می‌خواهم به آنها بگویم شما اشتباه می کنید. شما قادر نیستید در برابر حرکت عظیم ایران سدی ایجاد کنید. 

محمود احمدی‌نژاد در افتتاح دومین نمایشگاه جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی برگزاری این جشنواره را از بهترین کارها در کشور دانست و گفت: این جشنواره فضایی است که در آن مخترعان حضور دارند و فضایی سرشار از ایده های نو و همت های بلند و آرمانهای انسانی است.

وی با تاکید بر این که انسان خلق شده است برای شکوفایی، تعالی، نیل به قله‌های کمال انسانی و مسلط شدن بر عالم مادی افزود: دو عنصر مهم عامل موفقیت انسان برای رسیدن به قله ها است. این دو عنصر لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرهستند. 

دکتر احمدی‌نژاد عنصر اول را علم دانست و اظهار داشت: علم پایه و ابزار اصلی حرکت انسان است و بدون علم محال است که انسان حتی به دامنه قله های بلند دسترسی پیدا کند. علم چراغ هدایتی است که راه را در برابر بشر می گشاید و در عرصه علم و فناوری و پژوهش گشودن عرصه های جدید و خلاقیت حرف اول را می زند. یک ملت و یک انسان بدون علم و خلاقیت نمی تواند حرکت شتابان علمی داشته باشد.

احمدی‌نژاد عنصر دوم را ایمان به ارزشها و پیگیری آرمانهای بلند انسانی ذکر کرد و ادامه داد: انسان بدون آرمانهای بلند انسانی با سایر موجودات تفاوتی ندارد. کسانی که آرمان انسانی ندارند حرکتی ندارند. در طول تاریخ کسانی ماندگار شدند و موج آفرینی کردند که به دنبال آرمانهای بلند انسانی بودند.

وی با تاکید بر اینکه انگیزه، تلاش و مجاهدت انسان را زنده نگه می‌دارد تاکید کرد: اگر کسی به دنبال برپایی عدالت و به دنبال خدمت به بشر نباشد انگیزه ای برای هدایت ندارد.

رئیس جمهوری ادامه داد: ایمان به روزی که همه انسانها باید شکوفا شوند و همه استعدادها به کمال برسد و محبت، دوستی، صلح و امنیت کامل در جهان تحقق یابد از بالاترین آرمانهای بشریت است. کسی که همه خوبی ها را برای همه بشریت می خواهد.

وی تاکید کرد: این دو عنصر وقتی در کنار هم قرار می گیرند انقلاب، حرکت و بالندگی ایجاد می شود و در این صورت است که تحولات بزرگ ایجاد می شود.

احمدی نژاد انقلاب اسلامی را حاصل این دو عنصر دانست و یادآور شد: نکته اصلی دشمنی دشمنان با ملت ایران و طراحی توطئه های آنها در این دو عنصر خلاصه می شود. هر جا که ملت ایران به قله های بلند علم و فناوری دست یافت آن را هدف قرار دادند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شهید مسعود علیمحمدی واجد این دو عنصر بود، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار هم شجاع بود و هم اندیشمند درجه اول و در مرزهای دانش امروزی حرکت می‌کرد و بالاترین سطوح علمی را می‌دانست و در آن سمت حرکت می‌کرد. اینکه دشمنان او را هدف قرار دادند یعنی همه نقاط اتکای ملت را هدف قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر این که آنها با علم‌آموزی ایران مخالف هستند، تاکید کرد: به این دلیل است که آن طور وحشیانه با بدترین و زشت‌ترین شکل ممکن هجوم می‌آورند و عزیزانی را از ما می‌گیرند.

احمدی نژاد با اشاره به پیشرفتهای ایران در حوزه لیزر تاکید کرد: این اخبار منتشر شد و با انتشار آن دشمنان حنجره پاره می کنند چون آنها با پیشرفت علمی ما مخالفند. آنها نمی خواهند این ملت بزرگ و فرهنگ سازی مانند ایران به سلاح علم مجهز شوند. آنها می دانند که اگر فرهنگ انسانی ایران با علم و پیشرفت علمی همراه شود جایی برای استعمار و چپاولگری آنها باقی نمی ماند و به این دلیل همه کینه های خود را علیه ملت ما بسیج می کنند.

رئیس جمهوری خطاب به دشمنان ایران اظهار داشت: من می خواهم به آنها یک جمله بگویم. می خواهم به آنها بگویم شما اشتباه می کنید. شما قادر نیستید در برابر حرکت عظیم ایران سدی ایجاد کنید. شهید علیمحمدی برای ملت ایران عزیز بود و دستاوردهای علمی بسیارگرانقدری را برای کشور ایجاد کرد ولی شما بدانید با گرفتن شهید علیمحمدی راه او پویاتر و درخشان تر در میان جوانان کشور ادامه پیدا خواهد کرد. تک تک جوانان این کشور علیمحمدی های فردا هستند و با علم و خلاقیت خود راه او را ادامه خواهند داد.

وی خطاب به ملت و جوانان اظهار داشت: عزیزان من راه همین است آن چیزی که ما را به سمت قله های سعادت می رساند همین تلاشهای علمی و اختراعات و ابتکارات همراه با نگاه به افقهای بلند انسانی است. دشمنان بشریت تلاش دارند تا ذهن و دل ما را از مسیر اصلی منحرف کنند و همه طراحی های آنان این است که جوانان و مخترعان ما به کار اصیل و سازنده مشغول نباشند و وقت خود را مصروف کارهایی کنند که اگر صد سال هم ادامه یابد هیچ دستاوردی برای کشور نخواهد آورد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: جوانان بدانند که فردای درخشان متعلق به آنها است و قله های بلند در زیر پای آنها قرار دارد. این حرکت پرشتاب را باید با این توان ادامه داد.

رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری کرد که جوانان با همت و تلاش خود بتوانند این جشنواره را تبدیل به جشنواره بین المللی موثر کنند.

وی از همه دست اندرکاران، بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری و کلیه دست اندرکاران به خاطر برگزاری این نمایشگاه برای اثبات زنده ماندن ملت ایران صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین