کد خبر: ۹۵۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۱
پس از جنجال اتاق امن زلزله

کلینیک صنعت، اختراع تازه وزیر صنایع

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بعد از اقدام تلخ و غیرقابل قبول محرابیان در ثبت اختراع یک معلم به نام خود و محکومیت وزیر در مراجع قضایی به اتهام تقلب ، باز هم محرابیان بدون توجه به عواقب اقدام قبلی با دور زدن یک جوان مبتکر و تقلب در ثبت یک پروژه به نام وزارت تحت امرش رفتاری مشابه را در پیش گرفته است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که یک جوان به همراه یک تیم 30 نفره با هدف آسیب شناسی و عارضه‌یابی صنایع در سال 1386 اقدام به تاسیس نهادی تحت عنوان «کلینیک صنعت» کرد و در نامه‌ای خطاب به ریاست جمهوری طرح را معرفی کردند. نامه مربوط به این طرح و پروژه نیز از ریاست جمهوری به وزارت صنایع ارجاع داده شد.

پس از چند ماه جلسات و نشست‌های مشترک و ارایه طرح‌ها و پروژه‌های متنوع از سوی طراحان جوان طرح به وزارت صنایع و زیرمجموعه های آن و تأیید طرح‌ها و قول‌های مساعد برای همکاری در اجرای طرح هیچ اقدام مشخصی از سوی وزارت انجام نشد و طراحان در پیچ و خم اداری وزارت خانه سرگردان شدند .

پس از چندی به ناگاه این طرح توسط وزارت متبوعه دقیقا کپی برداری شد و وزیر پس از یک مانور تبلیغاتی و رسانه ای گسترده از طراحی یک طرح عظیم برای نجات صنعت کشور با عنوان «کلینیک صنعت» خبر داد و مدتی بعد ساختاری را با همین عنوان و مأموریت و شرح وظیفه مشخص در وزارت خانه ایجاد کرد و جالب آن که محرابیان در مصاحبه‌های متعدد با تأکید بر ابتکار خود در نجات صنعت از بحران از اختصاص 5 میلیارد تومان به این طرح خبر داد.

به این ترتیب طراحان طرح بعد از دو سال تلاش از پروژه کنار گذاشته شدند و نامه و اعتراضات متعدد آنها ره به جایی نبردند. بنابراین از طریق نهادها و متولیان دستگاههای نظارتی وارد عمل شدند. حال باید منتظر واکنش و اقدام احتمالی نهادهای متولی در قبال این تخلف ماند.

گفتنی است مردادماه امسال فرزاد سلیمی توانست شکایتش از علی اکبر محرابیان وزیر صنایع دولت نهم را در دادگاه به نتیجه برساند و ثابت کند اختراع این معلم دبیرستانی توسط وزیر فعلی صنایع و موسی مظلوم ربوده شده است. دادگاه عمومی تهران براساس شواهد تأیید کرد که اختراع «اتاق امن زلزله» پیش از آن‌که به نام مظلوم و محرابیان به ثبت برسد، توسط سلیمی اختراع و طراحی شده بود و شاکی، این طرح را سال 82 به شهرداری تهران و سال 83 به مطبوعات ارائه داده بود. نهایتاً پس از چهارسال پیگیری‌های فرزاد سلیمی، دادگاه حکم به بطلان ثبت اختراع به نام محرابیان و همکارش داد و حق معنوی اختراع را به فرزاد سلیمی و محمود حسینی بازگرداند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۵
0
0
آقا دزدی که شاخ و دم نداره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین